بستن

پلیس، سارقان پرروی موتورسیکلت را گرفت

هفت‌برکه: پلیس، سارقی را که اسفندماه ۱۴۰۰ با وجود دوربین‌ها از جلو پاساژ صادق گراش موتورسیکلتی را سرقت کرده بود به همراه همدستانش، به زندان فرستاد. انتشار فیلم این سرقت بازتاب زیادی در واتساپ داشت، این سارق به سرقت‌های متعدد در شهرستان‌های جنوب فارس اعتراف کرده است. 

به گزارش هفت‌برکه، سارق موتورسیکلت با ثبت لحظه‌ی سرقت از طریق دوربین مداربسته‌ی پاساژ صادق در گراش شناسایی شد. در فیلم منتشرشده، سارق با وجود دیدن دوربین مداربسته در محل اقدام به سرقت می‌کند. اما انتشار فیلم لحظه‌ی سرقت در شبکه‌های مجازی باعث متواری شدن سارق و تاخیر در روند دستگیری او شد. دستگیری یکی از سارقین در ایام عید و در یکی از شهرهای همجوار اتفاق افتاد و بعد از آن در فاصله یک ماه دو همدست او نیز شناسایی شدند و به چنگ قانون افتادند.

این سارقین در طول یک سال گذشته در شهرستان‌های گراش، لارستان و اوز اقدام به چندین فقره سرقت کرده بودند. آنها پس از سرقت، موتورسیکلت‌ها را برای فروش به شهرستان‌های دیگر منتقل می‌کردند و با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی می‌فروختند. موتورسیکلت‌های سرقتی مربوط به شهرستان‌های اوز و گراش به شهرشان بازگردانده شد.

سرهنگ کرامت کریمی، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، درباره‌ی دلیل تاخیر در انتشار خبر دستگیری سارقین گفت: «خبر به این دلیل دیر منتشر شد که سارق، دو همدست دیگر داشت و تا دستگیری دو همدست دیگر او ما باید دست نگه می‌داشتیم. همچنین چون پرونده در حال بررسی بود و در حال بازسازی صحنه بودیم، نمی‌توانستیم زودتر خبر را اعلام کنیم.»

سرهنگ کریمی در خصوص انتشار فیلم لحظه‌ی سرقت گفت: «یکی از دلایل یک ماه تاخیر در دستگیری سارق بعد از شناسایی او، همین دست به دست شدن فیلم سرقت بود که باعث متواری شدن سارقین شد. مامورین پلیس زودتر به فایل دسترسی داشتند و او را شناسایی کردند ولی متاسفانه چون مالک موتورسیکلت یا دوستانشان اقدام به انتشار فیلم دوربین مداربسته کردند باعث شد برای مدت یک ماه سارق موتورسیکلت متواری شود و همکاران شهرستان همجوار و ما بعد از یک سری عملیات اطلاعاتی بالاخره سارق را در شهرستان همجوار دستگیر کردیم. اگر فیلم  منتشر نشده بود و فقط در اختیار پلیس بود، شاید این روند کوتاه‌تر می‌شد.»

سرهنگ کریمی در توصیه‌ای به شهروندان گفت: «سرقت را در هیچ جا نمی‌توان به صفر رساند. کار اصلی پلیس نیز کشف سرقت و دستگیری سارقین است. در چند ماه اخیر چندین مورد سارقین با کمک تصاویر دوربین‌های مداربسته شناسایی و دستگیر شدند. توصیه ما به مردم این است که تا حد امکان خودرو و موتورسیکلت خود را در پارکینگ شخصی یا جایی قرار دهند که دارای دوربین‌های مداربسته باشد.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top