بستن

فراخوان عضویت در گروه سرود راویان آفتاب: از نونهالان تا جوانان

هفت‌برکه: گروه سرود راویان آفتاب گراش برای چهارمین سال متوالی در سه رده سنی عضو جدید می‌پذیرد. نونهالان ۵ تا ۸ سال، نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال، و جوانان ۱۹ تا ۴۰ سال از چهارم تا ۱۶ اردیبهشت مهلت دارند برای ثبت نام و تست صدا، به شماره۰۹۳۹۸۰۳۵۴۴۳ از طریق واتساپ پیام دهند.

گروه سرود راویان آفتاب گراش وابسته به گروه‌های سرود آوای رضوان موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی است و در سال۱۳۹۸ تحت نظارت به کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب و شبکه جوانان و نوجوانان رضوی شهرستان گراش راه‌اندازی شده است. کلاس‌های آموزش سرود، کُرال، تواشیح، مداحی، نوحه‌خوانی گراشی (بوشهری) ، سینه‌زنی و زنجیرزنی این شبکه نیز با حضور اساتید از مشهد مقدس، تهران، شیراز و گراش برگزار می‌شود مدرک معتبر از شبکه جوانان و نوجوانان رضوی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

گروه سرود راویان آفتاب گراش در یک نگاه

فعالیت گروه سرود راویان آفتاب گراش، وابسته به کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب و شبکه جوانان و نوجوانان رضوی شهرستان گراش، از ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ برابر با دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام در پنجمین دوره از همایش «هشتمین آفتاب گراش» با عضویت ۲۰ نوجوان از شهرستان گراش به سرپرستی محمد رستم‌پور و مربیگری حسن زارعی آغاز شد.

رستم‌پور در مورد روند شکل‌گیری گروه و برنامه‌های عضویت سالانه گفت: «گروه سرود راویان آفتاب از بدو تاسیس، به عضویت گروه‌های سرود کشور با نام «آوای رضوان» از موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی در آمد. یکی از طرح‌ها و اهداف خوب این مجموعه، استعدادیابی سالانه از بین علاقه‌مندان به این رشته است. ما در سال اول تاسیس گروه، با انتشار فراخوان و تست‌گیری توانستیم ۲۰ نفر از نوجوانان گراش را به عضویت این گروه و مجموعه آوای رضوان در آوریم. در سال دوم نیز با انتشار فراخوان و عضوگیری ۲۰ نفر دیگر، گروه نوجوانان راویان آفتاب (۲) تشکیل شد. بدین ترتیب، «راویان آفتاب» در این دو سال به ۴۰ نفر عضو رسید.»

رستم‌پور در مورد توسعه‌ی گروه‌های سرود در دیگر رده‌های سنی نیز گفت: «در سال سوم، با توجه به شیوع بیماری کرونا، عضوگیری نوجوانان نداشتیم؛ بلکه با توجه به نیاز شهرستان، تصمیم به تشکیل گروه سرود در رده سنی جوانان گرفتیم. با عضوگیری ۱۰ نفر از جوانان گراش، این گروه نیز تشکیل شد و مجموع گروه‌های سرود راویان آفتاب به سه گروه و ۵۰ نفر عضو رسید.»

تشکیل گروه سرود نونهالان در چهارمین سال

رستم‌پور در مورد فراخوان سال جدید نیز گفت: «امسال نیز با توجه به استقبال خوب علاقه‌مندان در زمینه سرود و درخواست اضافه کردن رده سنی نونهالان و چند رشته دیگر به مجموعه، تصمیم بر گسترش گروه با نام «خانه سرود گراش»  گرفتیم. بدین ترتیب در چهارمین سال، در دیگر رشته‌ها شامل سرود کُرال و یا جمع‌خوانی، تواشیح، مداحی، نوحه‌خوانی گراشی (بوشهری)، سینه‌زنی و زنجیرزنی نیز عضوگیری جدید خواهیم داشت و با حضور و آموزش اساتید از مشهد مقدس، تهران، شیراز و گراش این رشته‌ها را نیز فعال خواهیم کرد.

رستم‌پور در مورد فعالیت‌های گروه سرود راویان آفتاب گفت: «در این مدت ۴ سال، با اکثر ارگان‌ها، مساجد و حسینیه‌ها برای اجراهای متفاوتی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در سطح شهرستان همکاری داشته‌ایم. علاوه بر سطح شهرستان، اجراهای دیگری نیز خارج از محدوده شهرستان داشته‌ایم که می‌توان به اجرای سرود در فرودگاه بین‌المللی آیت الله آیت الهی لارستان، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، ستاد اقامه نماز جمعه شیراز و صدا و سیمای مرکز فارس اشاره کرد. این گروه حتی اجرای خارج از استانی در حرم مطهر امام رضا علیه السلام نیز داشته است. این برنامه‌ی سالانه گروه راویان آفتاب گراش در ایام شهادت امام رضا (علیه السلام) و ماه مبارک رمضان در مشهد مقدس است که از طرف موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به مشهد مقدس جهت اجرای سرود دعوت می‌شوند.

«این گروه همچنین در تهیه آثار به صورت کلیپ و نماهنگ نیز فعال است. اجرا‌های سرود این گروه در مناسبت‌های مختلف در شبکه فارس، مرکز تخصصی هنرهای جمع‌خوانی سینوا، موسسه هنری رسانه‌ای سفیر آفتاب و موسسه رسانه ای مأوا پخش شده است.»

برخی از این اجراها را می‌توانید در صفحه‌ی آپارات هفت‌برکه (اینجا) ببینید.

رستم‌پور در انتها اعضای سه گروه سرود راویان آفتاب را معرفی می‌کند.

اعضای گروه سرود نوجوانان یک: محمدامین قربانی، علیرضا خودکامه، مجتبی حسین‌پور، محمدهادی نادرپور، سعید ورزی، یاسر خیل‌تاش، سعید افسرده، پارسا علی‌پور، سید جواد معصومی، امیرحسین پورغفور، حسین شکوه، محمدعلی زارعی، احسان گراشی، علی غلام‌پور، میثم جعفری، علیرضا آگین، صالح دانشور، محمد مهدی الیکایی، علیرضا شوریده، عمران حسین‌زاده

 اعضای گروه سرود نوجوانان دو: مهدی سرافراز، محمدامین بصیری، امیرحسین حقارت، محمد خلیفه، محمد دانشور، محسن محبی، علی پوستانه، ابوالفضل شهبازی، محسن ابراهیمی، محمد کاظم صمیمی، ابوالفضل خشنود، حسام افشار، محمد شکوه، محمد خبازی، ارسلان ابراهیمی، امیرحسین چمیده، علی چمیده، امیرعلی زحمت‌کشان، حسین طاها شیخی، علیرضا زارعی 

اعضای گروه سرود جوانان: عبدالحسین یوسفی، محمدرضا حاجی‌زاده، مهدی شکاری، جعفر سعیدی، جواد افشار، عبدالرضا حیدری، علی‌اکبر غلامی، فرهاد قاسمی، مهرزاد صادقی، سعید عباسی، محمد رستم‌پور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top