بستن

بعد از ۱۲ سال مرکز معاینه فنی خودرو استارت خورد

هفت‌برکه: مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در گراش فعالیت خود را آغاز کرد تا دوازده سال انتظار برای طی کردن روند اداری این مرکز پایان یابد. هر چند افتتاح رسمی آن به بعد از ماه رمضان موکول شده است.

راه‌اندازی مرکز معاینه‌ی فنی خودرو با چالش‌های زیادی همراه بود که روند به ثمر رسیدن آن را کند کرده بود. مشکلات و پیچیدگی گرفتن مجوز برای این مرکز باعث شد حداقل سه نوبت مزایده برگزار شود که اولین مزایده‌ی در سال ۸۹ برگزار شد و در نهایت دوزاده سال بعد در سال ۱۴۰۰ مرتضی پورشمسی به عنوان برنده‌ی نهایی این مزایده، مجوز مرکز معاینه‌ی فنی خودرو را به دست آورد. ساختمان مرکز معاینه فنی خودرو در کیلومتر ۲ جاده گراش _اوز، انتهای بلوار احمد خان اقتداری، سمت چپ (محل سابق کارخانه صابون‌سازی) قرار دارد.

این مرکز قرار بود سال پیش افتتاح شود. محسن حسن‌زاده، مدیر IT مرکز معاینه فنی خودرو گراش در گفت‌وگو با هفت‌برکه دلیل تاخیر افتتاح این مرکز بعد از معرفی برنده مزایده را توضیح داد و گفت: «باز هم روند کند سیستم اداری و گیر و دارهای اداری و البته تعطیلات ناشی از پاندمی بیماری کرونا عامل این تاخیر بود.»

او با اشاره به این که مرکز معاینه‌ی فنی خودرو از تاریخ ۲۷ فروردین کار خود را آغاز کرده است گفت: «جهت رفاه همشهریان تست معاینه فنی خودروهای سبک در این مرکز از ۲۷ فروردین همه‌روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ انجام می‌شود. اما مراسم افتتاح رسمی این مرکز پس از ماه مبارک رمضان و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.»

حسن‌زاده نوع و روند گرفتن خدمات در این مرکز را توضیح داد و گفت: «این مرکز شامل بخش‌های پذیرش و صدور کارت معاینه فنی و همچنین خط تست بازدید چشمی جهت خودروهای گازسوز (که به زودی فعال خواهد شد) و خط تست اصلی معاینه تمام خودروهای سبک (که شامل تست‌های آلایندگی گازهای خروجی اگزوز خودروها؛ تست سه‌گانه شامل سیستم‌های جلوبندی و تعلیق و ترمز خودروها) است و در پایان جهت بازدید خودروها از نظر جلو‌بندی و زیرکار خودروها از مرحله جک قیچی استفاده می‌شود. پس از تایید در تمامی مراحل، گواهی معاینه فنی صادر می‌شود. در صورت عدم تایید در هر یک از مراحل فوق، رانندگان ۱۴ روز مهلت دارند نقص فنی را برطرف کنند و مجددا جهت تایید به مرکز معاینه فنی گراش مراجعه کنند و در صورت پایان مهلت ۱۴ روزه باید مجددا پذیرش صورت گیرد.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top