بستن

شبی برای شعر و ادبیات انقلاب در خانه شهیدان عظیمی

هفت‌برکه: «شب ادبیات» ویژه برنامه شعرخوانی شاعران گراش و لار، به همراه پاسداشت کتب حوزه انقلاب و دفاع مقدس درخانه شهیدان عظیمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پندری، این مراسم به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و شهادت سیدمرتضی آوینی و به همت ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب گراش دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در خانه شهیدان عظیمی برگزار شد. در این مراسم، شاعرانی از گراش، از جمله مصطفی کارگر، مصطفی خورشیدی، معصومه بهمنی، امیرحمزه مهرابی، مریم پای‌برجای، محمدجواد سیاح، اسدالله هرمی و علی داوری‌فرد شعرخوانی داشتند.

عبدالرضا مفتوحی از لار، اشعاری را از دوست درگذشته‌ی خود، خلیل روئینا برای حاضرین قرائت کرد. او در ابتدای شعرخوانی‌اش گفت: «این اولین شب شعری است که بدون حاج‌خلیل در گراش حضور دارم.» امیرحسین منتظرقائم نیز دومین شاعر از لار بود که شعرش را در این مراسم خواند. دکلمه‌خوانی کوتاه دانش‌آموز خردسال، یگانه گرامی، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

سرهنگ ستاری، فرمانده سپاه گراش یکی از سه سخنران این شب ادبی بود. او در صحبت‌های خود گفت: «برخی‌ها به انقلاب خرده می‌گیرند که خشک و بدون انعطاف است. اما شهدای ما در اوج دفاع مقدس عشق‌بازی می‌کردند و به گفته‌ی اما راحل شهدا هنرمندان هستند.»

ستاری در ادامه گفت: «شاعران، نوازندگان، خبرنگاران و همه‌ی هنرمندانِ این منطقه، باید قداست و اصالت منطقه را حفظ کنند. نمی‌شود به اسم هنر، کارهایی کرد.»

خسرو حسن‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه، دیگر سخنران این مراسم بود. او در سخنان خود به «هنر انقلاب» اشاره و ارتباط آن با «عشق» را در تشریح کرد. او با خواندن بخشی از نوشته‌های «سیدمرتضی آوینی» گوشه‌ای از آثار این هنرمند شهید را بازگو کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، آخرین سخنران این مراسم بود. مهدی آئینه‌افروز در ابتدای صحبت‌های خودش خبر از برگزاری مراسم جدا برای رونمایی از کتب و قدردانی از نویسندگان گراش خبر داد. او در ادامه ضمن معرفی کتب حوزه انقلاب و دفاع مقدس، توضیحاتی نیز درباره کتاب‌ها ارائه داد.

سیمای وارستگان اثر سیدعباس معصومی؛ زندگینامه‌ی شهدای گراش، سردار بی‌نشان اثر امیرحمزه مهرابی؛ زندگینامه‌ی شهید گمنام سیدناصر سعادت، تن‌ها اثر مصطفی کارگر؛ اشعار حوزه دفاع مقدس، آ به کوشش مصطفی کارگر؛ اشعار شاعران گراش، شب زنده‌داران اثر ابوطالب مهرابی؛ خاطرات دفاع مقدس، خال‌ابرام اثر حسین فقیهی؛ زندگینامه‌ی شهید ابراهیم برزگران، خاطرات من اثر ناصر دلخوش و قاسم اکبرزاده؛ خاطرات رزمنده غلامرضا خدادادی کتاب‌هایی بودند که در «شب ادبیات» معرفی شد.

عکس‌های هادی افشار را باهم می‌بینیم.

عکس‌های نازنین کشاورز از این مراسم را ببینید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. به‌ به کار خیلی قشنگیه ادبیات انقلاب و شهدا. آفرین.خیلی دوس داشتم شرکت کنم و بیام شعر گذشته‌هام رو بخونم ولی حیف که خبر نداشتم.
    ولی بعضی از آغایون متفاوت و دورو و دورنگی رو اینجا می‌بینم شرکت کردن.و بعضی از خانمای کارمند در ظاهر چادری و در باطن دوبهم‌زن و خانه‌برانداز هم اینجا هستن.به نظرم بیشتر روو باطنتون کار کنین و به قول مادر شهیدان بهمنی “عملا پیرو راه شهدا باشید ، شهدا از جانشان گذشتند ولی خیلیا از هوای نفسشان نمی‌توانند بگذرند و هر کاری دلشان خواست انجام می‌دهند”
    دستتان ، دلتان ، چشمانتان و نگاهتان و قدمهایتان را از حرام بازدارید و مواظب باشید که کجا و جای چه کسی می‌ایستید و می‌نشینید و محرم و نامحرم را رعایت کنید.نگاهتان و قدمهایتان را کنترل کنید و از لحاظ عملی مثل شهدا باشید نه فقط در برنامه‌های شهدا شرکت کنید و خود را مؤمن و انقلابی نشان دهید. متأسفم برای افرادی که دست چدنی در دستکش مخملی کرده‌اند و زندگی دیگران را دارند نابود می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top