بستن

کمک خیرین گراش و لار برای طراحی میکروماهواره

هفت‌برکه: تیم طراحی میکروماهواره مجتمع آموزش عالی لارستان در میان ۲۸ تیم نهایی دعوت شده به آمریکا جهت حضور در مرحله پایانی مسابقات بین‌المللی طراحی و ساخت میکروماهواره قرار گرفت. این تیم با حمایت موسسه خیریه صولت عنیبه شهرستان گراش و بنیاد هاشمی شهرستان لارستان به این موفقیت دست یافته‌اند.

سرپرست این تیم، مهندس علیرضا کارکن، کار طراحی را از مهر ماه سال جاری تحت نظارت دکتر رضا یزدان‌پناه، عضو هیأت علمی مجتمع آموزش عالی لارستان‌، به عنوان استاد راهنما، آغاز کرده است. علیرضا کارکن دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ی هوافضای دانشگاه تهران است و سرپرستی تیم ماهواره دانشجویی دانشگاه تهران را به عهده دارد. علی کارگزارفرد، کارشناس ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شاهرود؛ حامد باقری، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی؛ امیرحسین مهربانی لاری، دانشجوی آموزش ریاضی دانشگاه شیراز؛ و علیرضا بازافکن، کارشناس برق الکترونیک، دیگر اعضای این تیم هستند.

هدف از این مسابقات که با عنوان کَن‌سَت (+) شناخته می‌شود، طراحی و ساخت کاوشگرهای فضایی و شبیه‌سازی عملیات آنهاست. مرکز پرواز‌های فضایی گادِرد ناسا، انجمن هوانوردی آمریکا و دانشگاه فنی ویرجینیا Virginia Tech از جمله برگزارکنندگان این مسابقات هستند. این مسابقات هرساله به میزبانی ایالات ‌متحده آمریکا برگزار می‌شود و ۲۰ تیم از کشور میزبان انتخاب و به مرحله پایانی دعوت می‌شوند؛ و سپس ۲۸ تیم دیگر از سایر کشورها پس از رقابت در فاز طراحی، موفق به حضور در مرحله پایانی خواهند شد. در این دوره، ۱۱۷ تیم از کشورهای مختلف جهان شرکت دارند.

به گفته‌ی علیرضا کارکن، مرحله‌ی نهایی این مسابقات خردادماه سال آینده به میزبانی دانشگاه Virginia Tech برگزار می‌شود و اعضای تیم بایستی جهت انجام تست‌های پایانی و پرتاب در موعد مقرر در دانشگاه Virginia Tech حضور پیدا کنند.

کارکن اعلام می‌کند: «در دوره‌های گذشته از ایران تنها دو تیم از دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر موفق به حضور در مرحله پایانی شده بودند.»

او همچنین لازم می‌بیند از طرف تیم طراحی، تشکر ویژه‌ای از موسسه خیریه صولت عنیبه شهرستان گراش و بنیاد هاشمی شهرستان لارستان انجام دهد و اعلام می‌کند که این موفقیت بدون کمک‌های ایشان هرگز میسر نمی‌شد.

گفتنی است که انجمن خیریه‌ی عنیبه در دی‌ماه ۱۳۹۷ مجوز ثبت گرفت. علی‌اکبر فروزش، رئیس هیات مدیره؛ و عبدالکریم جعفری مدیر عامل این انجمن هستند (خبر در هفت‌برکه).

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top