بستن

قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده

هفت‌برکه: از این به بعد به جای قیمت مصرف‌کننده، قیمت تولید‌کننده بر روی کالاها درج می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، اداره صمت شهرستان گراش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کالاها سرمایه‌ای و مصرفی بادوام و اقلام سوپرمارکتی از این به بعد با قیمت تولید کننده و با درصد افزوده مشخص در بازار به فروش می‌رسد.

اسماعیل بلبلی، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ «اقلام قبلا با قیمت مصرف کننده بود ولی در حال حاضر دیگر قیمت مصرف کننده درج نمی‌شود و با قیمت تولید به بازار عرضه می‌شود، تا الان ۴۵۰۰ اقلام شامل این طرح می‌شود و به مرور زمان کل اجناس شامل این طرح می‌شود.»

بلبلی در ادامه افزود:‌ «قیمت تولید کننده روی جنس درج شده است، مغازه‌دار و فروشنده باید طبق درصد سودهایی که مشخص شده بفروشند، حالا اگر بخواهند از درصد سود خود کمتر بدهند مشکلی نیست و بیشتر از آن تخلف است و مردم می‌توانند به بازرسی صمت، اصناف و جهاد کشاورزی اطلاع دهند.»

رئیس اداره صمت شهرستان گراش در پایان گفت: «در این طرح کالا‌های مصرفی از جمله نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها، شوینده بهداشتی و سلولزی با حداکثر ۳۰ درصد افزوده توزیع و کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی بادوام از جمله لوازم خانگی بزرگ، لوازم خانگی کوچک، لوازم مصرفی خودرو و لوازم یدکی خودرو حداکثر تا ۲۰ درصد افزوده توزیع می‌شود. یعنی قیمت نهایی جنس از مجموع قیمت تولید کننده و درصد افزوده توزیع کالا مشخص می‌شود. دریافت هر گونه مبلغ اضافه از جمله مالیات بر ارزش افزوده، حمل و نقل تخلف و گران‌فروشی محسوب می‌شود. طرح آغاز شده و به مرور شامل همه کالاهای بازار می‌شود.»

ضرایب سود کالاهای مصرفی را می‌توانید ببینید.

ضرایب سود کالاهای سرمایه‌ای و باداوم نیز در این جدول قرار دارد.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top