بستن

و سرانجام ورزش، رییس‌دار شد

هفت‌برکه: بعد از ۱۰ ماه بلاتکلیفی اداره ورزش و جوانان، سرانجام محسن افشار امروز ۱۶ اسفندماه حکم سرپرستی اداره ورزش و جوانان گراش را دریافت کرد.

به گزارش هفت‌برکه، هومن خداپرست، رییس پیشین اداره ورزش و جوانان، اردیبهشت ۱۴۰۰ با نظر فرماندار گراش برکنار شد. این برکناری واکنش هیات‌های ورزشی گراش را به دنبال داشت (در هفت‌برکه) اما در نهایت خداپرست از گراش رفت تا بلاتکلیفی این اداره آغاز شود. بعد از پیگیری هفت‌برکه در مورد وضعیت مدیریتی این اداره، حکم سرپرستی مهدی سالاری ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ صادر شد و چهارم شهریورماه به دست او رسید (در هفت‌برکه). هر چند در این مدت چند بار خبر استعفای سالاری هم شنیده شد. 

از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، محسن افشار گزینه‌ی اصلی ریاست اداره ورزش و جوانان بود. او حتی به این امید، از نامزدی انتخابات شورای شهر نیز استعفا داد. ولی مشخص نیست چرا روند اداری این انتصاب بیش از ۱۰ ماه به طول انجامید. به هر ترتیب، امروز ورزش گراش از بی‌سرپرستی نجات یافت.

فرماندار: اولویت باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰، آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره ورزش و جوانان گراش، با حضور مجید غلام‌پور فرماندار گراش؛ مجید اسماعیلی، رئیس امور اداری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس؛ مسئول دفتر نماینده مردم در گراش؛ و مسئول حراست اداره کل در فرمانداری برگزار شد. در این مراسم از خدمات هفت‌ماهه‌ی مهدی سالاری، سرپرست سابق اداره، تقدیر و محسن افشار به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان گراش معرفی شد.

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، در این مراسم با بیان اینکه حوزه ورزش شهرستان عقب‌‌ماندگی جدی دارد، اظهار داشت: «حدود ۱۲ سال از تاسیس شهرستان می‌گذرد و حوزه ورزش عقب‌ماندگی جدی دارد که با نگاه فراجناحی، تعامل، وحدت و همبستگی زمینه توسعه آن فراهم می‌شود.» مجید غلام‌پور با اشاره به اینکه عقب افتادگی‌های حوزه ورزش شهرستان باید شناسایی، ریشه یابی و جبران شوند، گفت: کشور با شرایط خاصی مواجه است و محدودیت‌ها مخصوص حوزه ورزش یا شهرستان گراش نیست.

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه اولویت ورزش شهرستان باید تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی باشد، افزود: پروژه نیمه‌تمام ورزشی زیبنده شهرستان نیست و نیاز است اداره کل ورزش و جوانان با نگاه ویژه برای تکمیل ۸ طرح ورزشی در این شهرستان بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان تامین اعتبار کند.

فرماندار گراش رشد و تعالی نیروی انسانی بومی را رویکرد اصلی در انتصاب سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی در معرفی مدیران جدید ایجاد انگیزه، رشد و تعالی نیروهای جوان و بومی شهرستان است و به این دلیل باعث شد اداره ورزش و جوانان در مدت هفت ماه با سرپرستی اداره شود. وی تعامل و همدلی را زمینه ساز پیشرفت و توسعه ورزش شهرستان دانست و تصریح کرد: لازمه پیشرفت در حوزه ورزش شهرستان، تعامل دستگاه های اجرایی متولی امر ورزش و همکاری ورزشکاران و جامعه ورزشی است و در این زمینه باید با برنامه و رویکرد تازه وارد شد.

مجید غلام‌پور اضافه کرد: ظرفیت های بالایی در رشته های مختلف ورزشی در سطح شهرستان وجود دارد که نیازمند کار و تلاش مضاعف است.

 

دلیل تاخیر، بار مالی انتصاب بود

مجید اسماعیلی، رئیس امور اداری اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، گفت: «آقای مهدی سالاری یکی از نیروهای مخلص و باسابقه اداره کل ورزش و جوانان هستند که پیشنهاد ریاست اداره ورزش و جوانان گراش را نپذیرفتند و این به دلیل این است که ایشان فرد با اخلاص هستند.»

او در مورد تاخیر چندماهه‌ای که در انتصاب افشار رخ داد، گفت: «دلیل این مساله، بار مالی‌ای است که برای همکارانی که از دستگاه‌های دیگر به این اداره ماموریت می‌گیرند و ما توان پرداخت چنین حقوق‌هایی را نداریم. ما حداقل الآن هفت تا هشت نفر مامور به خدمت داریم که حقوقشان را از سایر پرداخت می‌کنیم.» او در نهایت افزود: «امیدواریم حضور آقای افشار منشا خیر و تحول برای ورزش شهرستان باشد.»

جعفر یوسفی، مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیداوری کرد تغییرات جدید در اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان سبب پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر این حوزه شود.

 

افشار: ترویج ورزش همگانی و نگاه ویژه به ورزش بانوان

محسن افشار، سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش، در این مراسم گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به جامعه ورزش شهرستان را داشته باشم و در این راه قطعا به همراهی و پیشنهادات خانواده ورزش نیازمندم و از زحمات روسای سابق و همکاران در اداره ورزش و جوانان قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه ترویج ورزش همگانی و نگاه ویژه به ورزش بانوان از رویکرد اداره ورزش و جوانان در آینده خواهد بود،گفت: گراش ظرفیت فراوانی در حوزه ورزش دارد که در اکثر رشته ها به عنوان قطب شناخته می‌شود.

محسن افشار از چهره‌های ورزشی متولد ۱۳۶۲ شهر گراش و کارشناس ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزش است. او سابقه‌ی ۱۰ سال فعالیت به عنوان کارشناس تربیت بدنی و سلامت، بهداشت و آسیب‌های اجتماعی اداره اموزش و پرورش را در کارنامه دارد. از جمله فعالیت‌های ورزشی او در رشته‌ی فوتبال، می‌توان به مدیریت مدرسه فوتبال خلیج فارس، و عنوان سر استعدادیاب فوتبال در جنوب فارس و جزء ۹ استعدادیاب برتر استان فارس اشاره کرد. او همچنین سابقه‌ی ریاست هیات‌های بدمینتون، والیبال و ورزش‌های دانش‌آموزی گراش را در کارنامه دارد. افشار رئیس ستاد گام دوم انقلاب آیت‌الله رئیسی در شهرستان گراش بود و اکنون ریاست کانون بسیج ورزشکاران را به عهده دارد.

 

کارنامه‌ی کامل افشار به این شرح است:

❇️ رئیس ستاد گام دوم انقلاب آیت الله رئیسی در شهرستان گراش

🌐 کارشناس ارشد مدیریت ورزشی از دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در سال ۹۸

❇️ کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان گراش به مدت ۴ سال

🌐 کارشناس بهداشت آموزش و پرورش شهرستان گراش به مدت ۴ سال

❇️ کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان گراش به مدت ۴ سال

🌐 مدیر تربیت بدنی دانشگاه پیراپزشکی گراش و پرستاری لار در سال های ۸۶ الی ۸۹

❇️ مدرس دانشگاه های آزاد و علوم پزشکی گراش و پرستاری لار در سال ۸۶ الی ۸۹

🌐 سر استعدادیاب فوتبال در جنوب فارس و جزء ۹ استعدادیاب برتر استان فارس

⁦❇️⁩ رییس کانون بسیج ورزشکاران

🌐 رییس انجمن نمایش گراش در سال ۹۴

❇️ مدیر کانون فرهنگی_هنری ابن الرضا علیه السلام گراش

🌐 مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی الزهرا گراش

🌐 مدیر مدرسه فوتبال خلیج فارس گراش از سال ۹۳ تا کنون

❇️ مدیر مدرسه والیبال گراش در سال ۹۴

🌐 سرپرست مسابقات ورزشی دانش آموزان استان فارس در رشته فوتبال و فوتسال در جنوب فارس در سال ۹۳

❇️ ناظر مدارس فوتبال گراش در سال ۹۴

🌐 دارای مدرک مربیگری درجه B فوتبال

❇️ دارای مدرک مربیگری سطح ۱ فوتسال

🌐 دارای مدرک داوری بدمینتون

❇️ دارای مدرک داوری تنیس روی میز

❇️ رییس هیات بدمینتون گراش

🌐 رییس هیأت والیبال گراش

❇️ رییس هیأت ورزش های دانش آموزی گراش

🌐 رییس کمیته آموزش هیأت انجمن های ورزشی لارستان

❇️ رییس کمیته آموزش هیأت تنیس روی میز گراش سال ۹۳ الی ۹۷

🌐 رییس کمیته آموزش هیأت هندبال گراش در سال ۹۵

❇️ رییس کمیته استعدادیابی هیأت هندبال گراش در سال ۹۵

🌐 رییس کمیته استعدادیابی و آموزش مربیان هیأت فوتبال گراش در سال ۹۰ تا ۹۸

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top