بستن

نقاشی‌های سه استاد بر دیوار نگارخانه‌ی اُ

هفت‌برکه: نمایشگاه گروهی علی قنبرپور، اسدالله آهنی و داریوش آرمان‌مهر سه استاد نقاشی گراش در گالری اُ آغاز شد.

به گزارش هفت‌برکه، دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ نمایشگاه گروهی اساتید نقاشی گراش در نگارخانه «اُ» جنب سینما فرهنگ گراش آغاز شد، این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، انجمن هنرهای تجسمی گراش و نگارخانه اُ برپا شده و تا جمعه ۲۰ اسفندماه ادامه دارد. این گالری همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ می باشد.

قنبرپور: مردم از نمایشگاه خوشنویسی من استقبال خیلی خوبی داشتند

علی قنبرپور متولد ۱۳۴۸ و یکی از اساتید باسابقه گراش است که نقاشی را از همان کودکی آغاز کرده است.  نقاشی‌های او بیشتر طبیعت‌نگاری و چهره است و در هنر خوشنویسی هم فعالیت دارد. بهمن‌ماه سال گذشته نمایشگاه خوشنویسی او برگزار شد. قنبرپور پیش از این چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در گراش، لار و شیراز برپا کرده است.

قنبرپور در گفت‌گو با هفت‌برکه می‌گوید: «در آخرین نمایشگاهی که سال گذشته برگزار کردم مردم استقبال خیلی خوبی داشتند، سال گذشته من نمایشگاه خوشنویسی برگزار کردم و علاوه بر استقبال مردمی، آثار عرضه شده فروش خوبی هم داشت. امیدوارم در این نمایشگاه علاقه‌مندان به هنر از آثار استقبال داشته باشند.»

آرمان‌مهر: امیدی به جامعه هنری گراش ندارم

داریوش آرمان‌مهر ۴۸ ساله و یکی دیگر از اساتید حاضر در نمایشگاه در مورد نمایشگاه‌های پیشین خود می‌گوید: «از کودکی به نقاشی علاقه داشتم و احساس می‌کنم شور هیجان کودکی را هنوز هم دارم. سبک من بیشتر رئال است و به کارهای مدرن هم علاقه دارم. در خونه کدیم به صورت دوستانه چند اثر را به نمایش گذاشتم. سال ۷۷ به اتفاق آقای قنبرپور نمایشگاهی داشتیم. سال ۸۰ و ۹۰ نمایشگاه انفرادی داشتم. آخرین نمایشگاه من ۹۳ به صورت گروهی بود.»

آرمان‌مهر به هفت‌برکه گفت: «من آموزش نمی‌دهم و هنرجو هم ندارم ولی اگر فردی واقعا علاقه‌مند به این رشته باشد آموزش می‌دهم. در این ۳۰‌ سالی که من کار می‌کنم باید بگویم من امیدی به جامعه هنری گراش ندارم، مردم استقبال می‌کنند، عده کمی هم علاقه دارند ولی علاقه‌مندانی که پیگیر هنر باشند کم است.»

آهنی: هنر زمان و محدوده ندارد

اسدالله آهنی ۴۱ ساله و معلم است، او از سال ۷۶ نقاشی را از کلاس‌های استاد علی قنبرپور آغاز کرده است.

آهنی در تشریح روند پیشرفت و سبک کاری خود می‌گوید: «بعد از کلاس‌های استاد قنبرپور من نقاشی رنگ و روغن را ادامه دادم. با تشویق استادم وارد رشته هنر شدم و تربیت معلم شهید رجایی شیراز قبول شدم. بعد از ۸ سال ادامه تحصیل رشته هنر را به صورت کجدار و مریز ادامه می‌دادم و هدفی در پی نداشت. شغلم معلمی بود ولی نقاشی را به عنوان رشته تخصصی دنبال نمی‌کردم. اما چندین نمایشگاه به صورت گروهی با معلمین داشتیم.»

اسدالله آهنی در ادامه می‌گوید: «بیشتر نگاه حرفه‌ای من برمی‌گردد به سال ۹۴ به بعد که با استاد کاتوزیان آشنا شدم و تغییر اساسی در شیوه نگرش و اندیشه من به وجود آورد. یک دوره یکساله با استاد به صورت پروازی کاری کردیم و بعد از آن هم نمایشگاه گروهی با اعضای انجمن خلاق لار برگزار کردیم. سال ۹۶ هم دو نمایشگاه در تهران و کرج برگزار کردیم. علاقه خودم بیشتر در فیگوراتیو است و الان چند مجموعه به صورت همزمان پیش می‌برم از جمله طبیعت بی جان در مدل زنده، که با چیدن وسایل توسط خودم در محیط اطراف نقاشی می‌کنم. هدفم این است که یک نمایشگاه انفرادی در آینده برگزار کنم.»

آهنی در پایان گفت: «همیشه به هنرجویانم هم می‌گویم که برای کشیدن نقاشی نیاز نیست کار عجیبی انجام دهید، با چیدن چند وسیله در اطراف خود به راحتی می‌توانید نقاشی کنید، نگاه ساده‌ای داشته باشید. برای هنر نمی‌شود زمان و محدوده مشخص کرد، هنر نامحدود است و همیشه تشنگی وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم که کار خوبی انجام دهیم.»

عکس‌های آغاز نمایشگاه از لنز دوربین مجید افشار می‌بینیم.

 

عکس‌های هادی افشار از مراسم افتتاحیه این نمایشگاه را می‌بینیم.

 

 

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top