بستن

حسین‌زاده: آب و راه دو موضوع مهم حوزه انتخابیه است

هفت‌برکه: حسین‌زاده آب و راه را دو اولویت توسعه‌ای جنوب فارس دانست و در نماز جمعه گراش اقدامات انجام شده از جمله تکمیل جاده جهرم – لار، جاده چک‌چک و آبرسانی به ۵ بخش جنوب استان فارس را تشریح کرد. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در نمازجمعه روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ شهر گراش که مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بود، سخنرانی کرد. 

 

حسین‌زاده گفت: «مهمترین شعار انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود. ایران پیش از انقلاب وابسته به بیگانگان بود و آن‌ها برای مردم کشورمان تصمیم می‌گرفتند. این وابستگی به حدی بود که ژنرال هایزر آمریکایی برای اجرای کودتا و کشتار مردم به ایران آمد. برخی به امام گفتند که ما نیز دست به اسلحه ببریم، اما امام اجازه ندادند، بلکه فرمودند به سربازان ارتش گل هدیه دهید.

نماینده مردم در مجلس گفت: «انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود. از دامن این انقلاب شخصیت‌های بزرگوار و ارزشمندی همچون سردار شهید سلیمانی تربیت یافتند، رشد کردند و نجات‌بخش ملت‌ها شدند. سردار سلیمانی عاشقانه مردم را دوست داشت و خالصانه برای آن‌ها تلاش می‌کرد. ما خدمتگزاران باید سردار سلیمانی را الگوی خود بدانیم.»

حسین‌زاده با تاکید بر خدمت بدون تبعیض گفت: «بنده از ابتدا تلاش کردم صادقانه و خالصانه و بدون این که بین شهرها و روستاها تبعیضی قائل شوم، در حد توانم به مردم حوزه انتخابیه خدمت کنم. مسئولیت نماینده کار اجرایی نیست، اما با تمام توان تلاش خواهم کرد تا مسائل اجرایی پیش برود و در این رابطه از فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی تشکر می‌کنم. خواسته جدی بنده و مردم عزیز این است که مدیران اجرایی با تمام توان کار کنند و پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند. بنده نیز در این مسیر به مدیران کمک خواهم کرد.»

نماینده مجلس در مورد اولویت حوزه انتخابیه گفت: «در ابتدای دوره نمایندگی هدف این بود که با انجام آمایش سرزمینی از حوزه انتخابیه، مسائل و مشکلات بررسی و برنامه‌ریزی برای پیگیری و رفع آن‌ها انجام بگیرد. “آب” و “راه” دو موضوع مهم در حوزه انتخابیه است که کمبودهای بسیاری وجود داشته و دارد.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: «در دو سالی که بنده افتخار نمایندگی مردم را دارم، علی‌رغم اینکه در شرایط کرونایی و تحریم قرار داشتیم و کشور به لحاظ بودجه با محدودیت‌های بسیاری مواجه است، اما ۳۰ کیلومتر جاده جهرم – لار – بندرعباس دوبانده شد و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز تا هفته دولت در سال ۱۴۰۱ دوبانده می‌شود. این در حالی است که در ۱۲ سال گذشته تنها ۳۰ کیلومتر عملیات اجرایی پیش رفته بود. به طور جد و شبانه‌روز در حال فعالیت و از ظرفیت‌های مختلف ازجمله وزارت نفت در حال بهره‌گیری و استفاده هستیم. به مردم جنوب فارس نوید می‌دهم که در پی سفر وزیر راه به استان فارس، قرار شد با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و وزارت نفت، آزادراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس با سرعت بیشتری ساخته شود.»

نماینده مردم با تشکر از خیرین گفت: «از خیرین عزیز و گرانقدر که در حوزه‌های مختلف در دهه‌های گذشته اقدامات مختلفی انجام دادند، تشکر می‌کنم و دست یکایک آن‌ها را می‌بوسم. ما هرچه داریم از خیرین است.»

حسین‌زاده با گلایه از کندی پیشرفت جاده چک‌چک در ده سال گذشته گفت: «ساخت جاده چک‌چک که در سالیان قبل با همت حاج حسین خان و مردم عزیز آغاز شد، در مقطعی متوقف گردید. این جاده کد روستایی خورده بود و اعتباری کمی به آن اختصاص پیدا می‌کرد که بیشترین آن ۲۰۰ میلیون تومان بود. ساخت یک کیلومتر راه نیازمند حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه است. ما در یک مورد ۲۰ میلیارد تومان پول تزریق کردیم که اکنون آن فاز به طول ۳ کیلومتر آماده است. در آینده نزدیک ساخت فاز دیگر با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان نیز به مناقصه گذاشته خواهد شد. این در شرایطی است که این جاده کد ۲۳ ندارد و مناقصه آن نیز با محدودیت‌هایی برگزار می‌شود.»

نماینده در مورد وضعیت آبرسانی گفت: «در بحث آبرسانی به طور جدی پیگیر هستیم تا از سد سلمان فارسی به بخش‌های بیرم، صحرای باغ، علامرودشت، خیرگو، چاهورز و بخش مرکزی گراش (فداغ و خلیلی) آبرسانی کنیم. در آینده نزدیک آبرسانی به ارد که حدود ۱۲ سال به طول انجامیده به سرانجام خواهد رسید.»

توجه به روستاها از اولویت‌های کاری نماینده جنوب فارس است. او در نمازجمعه گراش گفت: «ما هم به مراکز شهرستان‌ها و شهرها و هم به توابع و روستاها توجه داریم که البته توجه به روستاها به دلیلی محرومیت‌هایی که از آن رنج می‌برند، بیشتر است. زیبنده نیست که بسیاری از روستاها وضعیت مناسبی نداشته باشد. از دولت و نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درخواست دارم که توجه بیشتری به روستاهای جنوب فارس داشته باشند. این مردم عزیز باید بیشتر دیده شوند. اینکه خیرین کمک می‌کنند، دلیل نمی‌شود که نقش دولت و نهادها ضعیف باشد. دستگاه‌ها آنگونه که باید پای‌ کار باشند، نیستند و ما تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های مختلف را فعال کنیم.»

نماینده مجلس در مورد مهمترین پروژه‌های صنعتی حوزه انتخابیه گفت: «ساخت مگاپروژه‌ای در شهرستان خنج با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کلید خورده که اقدام بی‌سابقه‌ای است. این مگاپروژه چند فاز دارد که با بهره‌برداری کامل حدود ۳ هزار نفر مشغول به کار خواهند شد. اکنون در فاز نخست، حدود دویست سیصد نفر مشغول به کار هستند. این یک نمونه از کارهای ملی است که باید برای جنوب فارس انجام بشود.»

حسین‌زاده در مورد پروژه‌های مهم منطقه گفت: «نگاه ما توسعه همه‌جانبه است. وقتی جاده جهرم – لار – بندرعباس دوبانده بشود، همه بهره‌مند خواهند شد. مجوز تاسیس منطقه ویژه اقتصادی که از مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبری به این منطقه بود، به سرانجام رسید. برای دریافت این مجوز پیگیری‌های فراوانی صورت گرفت که بنده از نماینده سابق تشکر می‌کنم و بنده منکر زحمات دیگران نیستم.»

حسین‌زاده در مورد پروژه‌های شهرستان گراش گفت:‌ «در حوزه بهداشت و درمان در گراش بنده از آقای دلخوش رئیس اورژانس گراش تشکر می‌کنم. تلاش‌های ایشان چشمگیر است. در حوزه ورزش گراش، ورزشگاه محبی بیش از بیست سال معطل بودجه بود. پول نفت به این پروژه تزریق کردیم و ان‌شاالله ادامه خواهیم داد. گازرسانی و آبرسانی به روستاهای کسرالدشت، کنار زیارت، شمس‌آباد و… انجام شده است. در حوزه گازرسانی به جنوب فارس بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده و پیگیر اجرایی شدن آن هستیم. در روزهای آینده باحضور استاندار بخش مرکزی گراش نیز گازدار می‌شود.»

حسین‌زاده در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: «از تلاش‌های گذشتگان تشکر می‌کنم، اما انتظار نداشتیم میراث‌دار جاده‌ای (چک‌چک) باشیم که کد ندارد. ما شبانه‌روز در حال انجام وظیفه و تلاش هستیم و به کمک تک تک شما مردم نیاز داریم.»

 

خلاصه:

📢 اولویت ما توسعه همه‌جانبه و وحدت بدون تبعیض است

📢 دوبانده شدن جاده جهرم – لار با مشارکت قرارگاه خاتم و وزارت نفت سرعت می‌یابد/ ۲۰ کیلومتر دیگر تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد

📢 ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده چک‌چک جذب شده است

📢 ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در جنوب فارس تعریف شده و پیگیر اجرایی شدن آن هستیم

📢 در فاز نخست مگاپروژه خنج اجرایی و حدود ۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

📢 تزریق بودجه به مجموعه ورزشی محبی گراش ادامه می‌یابد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top