بستن

پیگیر تقویت زیرساخت‌های آبرسانی بخش مرکزی هستم

هفت‌برکه: در پی انتشار گلایه اهالی بخش مرکزی در مورد وضعیت آب روستاها در هفت‌برکه ، مدیریت و روابط عمومی امور آبفا گراش در پاسخی به برخی از انتقادات و درخواست‌های مطرح شده پاسخ داده است.

با سلام و احترام

درخصوص پیام مشکلات آب روستاهای بخش مرکزی در پاسخ به استحضار می‌رساند که آبفا روستایی و شهری حدود دوسال هست که ادغام شده‌اند. و همان طور که مستحضر هستید آب روستاهای مجتمع فداغ از چاه‌هایی که در عمادشهر حفر شده و از فاصله حدود ۶۵ کیلومتری توسط خط انتقال آزبست که قدمت آن بسیار زیاد و کاملا فرسوده است تامین می‌شود و لوله‌های خط انتقال از بستر رودخانه‌های فصلی و مسیر پر فراز و نشیبی عبور می‌کند.

ضمن این که لوله‌های شبکه‌های داخلی روستا نیز قدمت بالایی دارند و این خط انتقال و شبکه‌های داخلی باکیفیت پایین و بدترین شکل موجود تحویل آبفا شهرستان گردیده است. لذا هر بار که ترکیدگی در خط انتقال و شبکه‌های داخلی به دلایل مختلف (قطعی برق در تابستان گذشته، سیل و…) رخ می‌دهد آبداران و واحد بهره‌برداری این امور در کمترین زمان ممکن نسبت به ترمیم آن اقدام می‌نماید.

در خصوص تعویض خط انتقال و شبکه‌های داخلی و کلا زیرساخت، با ستاد استان و فرمانداری محترم و همچنین نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جلسات و مکاتبات متعددی شده است. تحقق این امر هزینه هنگفتی دارد که نماینده محترم، فرماندار محترم و…موافقت بخشی از آن را گرفته و تخصیص اعتبار آن نیز صورت گرفته است و از طریق استان پیمانکار جهت اجرا و اصلاح شبکه به محل اعزام خواهد شد.

درخصوص قرائت کنتور با توجه به انصراف و کناره گیری مامور قبلی، در فضای مجازی فراخوان استخدام کنتور خوان بار‌ها اطلاعیه شده است، اما استقبالی صورت نگرفت. اما در دوره گذشته با توجه به عدم قرائت کنتور‌های روستاهای بخش مرکزی، پرسنل امور مشترکین و نیروهای اداری بصورت دست جمعی جهت قرائت کنتور به روستاها مراجعه نمودند و اکنون نیز فردی به نام آقای اسماعیل اسماعیلی جهت کنتور خوانی مشغول به کار می‌باشد.

در خصوص تزریق کلر نیز به استحضار می‌رساند که تزریق کلر از الزامات آبفا است که توسط مرکز بهداشت شهرستان نظارت می‌شود و نکته دیگر اینکه تامین آب شرب از طریق سد سلمان نیز طراحی و با حمایت نماینده محترم تصویب شده است.

شایان ذکر است که استقرار اداره و یا نمایندگی که گفته شده بود فقط در نقاط شهری تعریف و اجازه داده شده است.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top