بستن

جابجایی آزمایشگاه نانوتکنولوژی گراش به پژوهسرای دانش‌آموزی

هفت‌برکه: آزمایشگاه نانوتکنولوژی از مدرسه محبی به پژوهش سرای دانش‌آموزی شهدای فرهنگی گراش واقع در مدرسه کامروا جابجا و در دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش، شانزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بعد از افتتاحیه‌های شهرداری و مخابرات نوبت به آموزش و پرورش رسید. آزمایشگاه نانوتکنولوژی که قبلا در مدرسه محبی بود  به پژوهش سرای دانش‌آموزی شهدای فرهنگی گراش واقع در مدرسه کامروا جابجا شده است. 

مکان جدید آزمایشگاه با حضور بخشایش‌پور امام جمعه، مجید غلامپور فرماندار، سرهنگ وحید ستاری، فرمانده سپاه، عبدالحسین مهروری شهردار، ذبیح الله رضایی مدیر آموزش و پرورش و یوسفی مدیر دفتر نماینده مجلس و برخی مسئولین ادارات و نهادها و جمعی از فرهنگیان افتتاح شد.

ذبیح الله رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش گفت: «فلسفه ورود آموزش و پرورش در پیگیری و راه‌اندازی  آزمایشگاه نانوتکنولوژی، آشناسازی دانش‌آموزان با این عرصه از دانش نوین بود. با توجه به سابقه بیش از ۱۰ ساله فناوری نانوتکنولوژی در کشور و همچنین فعال شدن این رشته در سیستم‌های دانشگاهی کشور،  امر آشناسازی دانش‌آموزان با این  فناوری  ضروری به نظر می‌رسید. لذا تصمیم ما بر این شد که با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نسبت به ایجاد آزمایشگاه نانوتکنولوژی در شهرستان گراش، اقدامات لازم صورت پذیرد.»

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش در ادامه افزود: «دستگاه‌های این آزمایشگاه، چند سال قبل با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان از محل مشارکت خیرین و بنیاد نانوتکنولوژی و پیگیری‌های آقای مهندس وقارفرد خریداری و در یکی از مدارس مستقر شده بود و بلا استفاده مانده بود که تصمیم گرفته شد به پژوهش‌سرای دانش‌آموزی انتقال و با آموزش ۳ نفر از همکاران مورد  بهره‌برداری و استفاده دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به این فناوری قرار گیرد. هزینه  راه‌اندازی حال حاضر چنین آزمایشگاهی  بیش از یک میلیارد تومان می‌باشد.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top