بستن

آنتن‌های همراه اول دو برابر می‌شود

هفت‌برکه: یک سایت BTS همراه اول در مثلثی خیابان دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح  شانزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در پنجمین روز از برنامه‌های دهه‌فجر در شهرستان گراش با حضور مجید غلام‌پور، فرماندار شهرستان گراش، سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه و محمد عباسپور، رئیس مخابرات گراش آنتن تلفن همراه واقع در مثلثی خیابان دانشگاه افتتاح شد.

محمد عباس‌پور، رئیس اداره مخابرات شهرستان گراش گفت: «باید خدماتی در راه باور بهتر مردم به انقلاب انجام دهیم و انشاالله شاهد خدمات بهتر در زمینه ارتباطات و فناوری که نیاز اصلی جامعه و زیربنای جامعه است قدم‌های خوبی برداریم. مردم در دور افتاده‌ترین نقاط روستایی هم به خدمات اینترنت نیاز دارند که الحمدالله هدف انقلاب هم از همان اول پیروزی محرومیت‌زدایی بود که در این راستا قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است. الان در شهرستان گراش شاید روستاهایی که اینترنت نداشته باشد به سه یا چهار مورد برسد که در بالای ده یا پانزده خانوار هستند که ارتباط خوبی نداشته باشند، در همین دهه فجر اگر محمدزینا و حسین‌آباد هم راه‌اندازی شود تقریبا همه روستاها گراش اینترنت‌دار خواهند شد.»

رئیس مخابرات شهرستان گراش در ادامه افزود: «این کارها انجام نمی‌شد مگر با حمایت‌های فرمانداری، بخشداری، نماینده محترم شهرستان که شتابی به این کارهای بخشیدند.  سایت‌های BTS تلفن همراه نسبت به دو سال گذشته اگر دکل پارک بوستان یاران هم راه‌اندازی شود تفریبا دوبرابر می‌شود که پوشش شهر گراش بسیار خوب و عالی می‌شود.»

عباس‌پور با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال در بخش مخابرات بیش از ۸ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: «در دهه فجر امسال مخابرات گراش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان گراش خدمت‌رسانی داشته است. از شهرداری گراش تشکر دارم که برای مکان‌یابی با مخابرات همکاری دارد.BTS تلفن همراهی که در شهرستان گراش قبلا بود چون با افزایش تقاضا و گسترش شبکه نیاز به پهنای باند بیشتر دارد، قبلا شاید با دو سایت هم کار راه می‌افتاد ولی الان با توجه به اینکه سایت‌ها را به فیبر نوری وصل می‌کنیم باید تعداد سایت‌های هم افزایش پیدا کند. سایت‌های ۴G را باید در سطح شهرستان گراش افزایش دهیم چون در حال حاضر مدرسه و تدریس هم وابسته به اینترنت است.»

او در پایان اظهار داشت: «این سایت یکی از سایت‌های قدیمی بوده که الان بهینه‌سازی شده، ارتفاع دکل بالاتر رفته، فیبر نصب شده و پهنای باند بیشتر را پوشش می‌دهد. چند سایت دیگر هم به زودی راه‌اندازی می‌شود که در مجموع سایت‌های گراش تقریبا به ۱۲ مورد می‌رسد.»

عباسپور به پاسخ به خبرنگار هفت‌برکه در مورد قطع اینترنت پس از قطع برق گفت: «برای رفع این مشکل باتری برق اضطراری جدید UPS خریداری شده است و در هفته آینده نصب می‌شود تا مشکل رفع شود.»

رییس مخابرات گراش در مورد تلفن‌ ثابت کند: «سیستم قدیمی تلفن ثابت به صورت کابل از رده خارج شده است. در مناطقی که به صورت مجتمعی و با ساکنین زیاد است ما می‌توانیم با فیبرنوری خدمات‌دهی کنیم مثلا برای مجتمع خلیج فارس اقدام شده است ولی برای مناطقی که تعداد منازل کم است مخابرات به دلیل هزینه بالا نمی‌تواند فیبر نوری بکشد.»

از دیگر پروژه‌های مخابرات شهرستان گراش در دهه فجر ۱۴۰۰می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیبر رسانی ارد به روستای آغصه و اتصال به شبکه فیبر سراسری و نصب لاین ترمینال با هزینه‌ای معادل دو میلیارد و یکصد میلیون

نصب BTS 4G همراه اول در خیابان بسیج شهر گراش با هزینه ای معادل دو میلیارد وسیصد وپنجاه میلیون

نصب دکل جدید همراه اول در مسجدالنبی وبهینه سازی ارتباط منطقه فوق الذکر باهزینه ۶۳۰میلیو ن تومان

نصب BTS 4G همراه اول روستای آغصه با هزینه یک میلیارد وهفتصد میلیون

نصب BTS 4G همراه اول در روستای حسین آباد با هزینه ۲میلیارد و دویست وبیست میلیون

نصب BTS 4G همراه اول در روستای محمد زینا باهزینه ۲میلیارد ودویست و ده میلیون تومان

نصب دکل جدید همراه اول خیابان دانشگاه جهت بهینه سازی ارتباط دانشگاه علوم پزشکی وبیمارستان باهزینه معادل ۶۷۰میلیون تومان

ارتباط رسانی FTTH به مجتمع ولی عصر شهرگراش با هزینه معادل ۲۶۰میلیون تحومان

ارتباط رسانی FTTH به ۹۵ مشترک جدید مسکن خود مالکی با هزینه ای معادل ۱۰۸میلیون تومان

نصب لاین ترمینال های جدید شهر گراش جهت ارتقا شبکه‌های زیر ساختی دیتا تلفن ثابت و همراه با هزینه ای معادل ۴۳۵ میلیون تومان

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top