هفت‌برکه: مسابقات تور ایرانی تنیس روی میز در رده‌ سنی ۱۰ و ۱۱ سال پسران معروف به مسابقات هوپس با قهرمان فراز شکیبا از آذربایجان شرقی به پایان رسید. بین هشت بازیکن برتر ۴ بازیکن استان فارس دیده می‌شوند. 

به گزارش هفت‌برکه مسابقات هوپس پسران از ۱۳ بهمن در سالن تنیس روی میز گراش با حضور ۶۶ بازیکن از ۱۸ استان آغاز شد و بعد از سه روز رقابت بین آینده‌سازان تنیس روی میز کشور صبح جمعه فینال بازی‌ها برگزار شد. در مسابقه فینال فراز شکیبا با برتری ۳-۰ برابر احسان شریعتی قهرمان شد و مبین امیری از اصفهان و محمدپرهام گلستانی از خراسان رضوی روی سکوی مشترک سوم ایستادند.

صبح جمعه ۱۵ بهمن‌ماه بعد از بازی فینال علیرضا دانشور رییس شورای شهر گراش، جعفر یوسفی مسئول دفتر نماینده مجلس در گراش و مهدی یحیایی رییس هیات تنیس روی میز گراش هدایای نفرات برتر را اهدا کردند. 

PingPong Final

۱۲ بازیکن از فارس در جمع آینده‌سازان تنیس روی میز کشور

هادی موغلی مربی تیم استان فارس درباره نتایج بازیکنان فارس در رقابت‌ها گفت: «۱۲ بازیکن از فارس در رقابت‌ها حاضر بودند. که احسان شریعتی از لار به مقام دوم رسید. امیرعلی یحیایی و محمد سبحان یحیایی از گراش به مقام پنجم و هفتم رسیدند. حسین دیباچی از گراش به مقام ۲۷ رسید. از ۱۲ بازیکن فارس ۵ بازیکن از گراش و بقیه از شیراز و لار بودند. محمدطاها پورشمسی و علی خوشاب از دیگر بازیکنان گراشی نیز در بازی‌ها حاضر بودند.»

موغلی در مورد نتایج تیم فارس در این رقابت‌ها گفت: «در رده های سنی استان فارس همیشه جزو سه تیم برتر کشور است و از نظر کمیت بازیکنان در رده اول گراش هستیم. در مقایسه با مسابقات بناب بازیکنان پیشرفت خوبی داشتند که در هشت نفر ۴ بازیکن و در ۳۲ بازیکن ۷ نفر از استان فارس بودند»

هادی موغلی در مورد برگزاری مسابقات در گراش گفت: «اگر شما در هر رده بازیکن خوب بین ۱۶ نفر اول داشته باشید می‌توانید درخواست میزبانی بدهید. اکثرا مراکز استان‌ها میزبان مسابقات کشوری هستند. ما سال ۱۳۹۵ هم یک دوره میزبان مسابقات نونهالان کشور یا همان دسته برتر کشور بودیم.»

مربی تیم فارس در مورد نتیجه نهایی مسابقات گفت: «جمع امتیازها در مسابقات گراش و بناب سنجیده می‌شود و ۱۴ نفر اول مسابقات به همراه دو نفر انتصابی کمیته فنی به مسابقات انتخابی تیم ملی با حضور ۱۶ نفر دعوت می‌شوند و در نهایت بازیکنان برای اعزام به مسابقات خارج از کشور انتخاب می‌شوند.»

PingPong Yahyahii

نسل جدید تنیس روی میز گراش

در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی در تنیس روی میز موفق به افتخارآفرینی در سطح استانی و ملی شده‌اند که تصاویر آن‌ها در سالن برگزاری مسابقات نیز دیده می‌شد. در تنیس‌روی میز حضور بازیکنان از یک خانواده و فامیل مرسوم است. در گراش بعد از خانواده موغلی و خانواده سبزواری نوبت به دو یحیایی بود. امیرعلی یحیایی فرزند مصطفی با رده پنجم و محمدسبحان یحیایی فرزند علی با مقام هفتم مسابقات را به پایان بردند. امیرعلی سابقه مقام سوم در مسابقات کشوری زیر ۱۰ سال را نیز در کارنامه دارد. 

البته به جز این‌ها چهره‌های دیگر مانند مسعود درویشی، محمد مهدی آخوندی و مهدی رامیارپور در رده‌های مختلف سنی حضور دارند تا تنیس روی میز گراش چند نسل بازیکن آماده داشته باشد. 

رده‌بندی نهایی مسابقات هوپس ۱۰-۱۱ سال کشور در گراش

۱.فراز شکیبا از آذربایجان شرقی
۲.احسان شریعتی از فارس – لارستان
۳.مبین امیری از اصفهان
۴.محمدپرهام گلستانی از خراسان رضوی
۵.امیرعلی یحیائی از فارس – گراش
۶.عرشیا بوستانی از تهران
۷.سبحان یحیایی از فارس – گراش
۸.رامین شاه‌علی از فارس – شیراز
۹.مهدی صدیقیان از اصفهان
۱۰.علیرضا سلیمان‌پور از آذربایجان غربی
۱۱.آراز سماوندی از آذربایجان غربی
۱۲.مبین راقی مقدم از خراسان رضوی
۱۳.علیرضا معزی از فارس – لار
۱۴.آریا خدایاری از تهران
۱۵.علی کاظمی‌زاده  از قم
۱۶.راشد رضائی از هرمزگان
۱۷.محمد صالح شیخی از یزد
۱۸.میعاد خضوعی از کهکلویه و بویراحمد
۱۹.امیرعلی خانگل نژاد از مازنداران
۲۰.پارسا فرصت از فارس – شیراز
۲۱.علی ساعی از آذربایجان غربی
۲۲.مجید نظری از گیلان
۲۳.امیر محمد بهاران از خوزستان
۲۴.علیرضا فرهادی از مازنداران
۲۵.علیرضا داورپناه از تهران
۲۶.یاسین محمدی از مرکزی
۲۷.حسین دیباچی از فارس – گراش
۲۸.آراد بهرامی از تهران
۲۹.مهدی عموئیان از قم
۳۰.محمد مرادی از خوزستان