بستن

مرضیه مقدسی: می‌خواهم همه آثار تاریخی گراش را نقاشی کنم

هفت‌برکه: مرضیه مقدسی بعد از ۱۰ سال فعالیت نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی خود را برگزار می‌کند. 

به گزارش هفت‌برکه «لذت نقاشی» نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های رنگ و روغن مرضیه مقدسی است که از ۱۰ تا ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ تا ۲۱ در بوستان یاران، نگارخانه پردیس شهرداری برپا است. 

مقدسی متولد ۱۳۶۸ در گراش دارای دیپلم نقاشی از هنرستان امیرکبیر است. حدود ۱۰ سال سابقه نقاشی و تدریس دارد و بعد از این مدت با نمایشگاه لذت نقاشی کارهای خود در سبک‌های مختلف را ارائه کرده است.

مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، در روز آغازین نمایش گفت: «هنرمندان با برپایی این نمایشگاه‌ها خود را به مردم معرفی می‌کنند که این محکی برای آن‌ها ست و با زیر و بم کارهای همدیگر آشنا می‌شوند. امیدواریم نمایشگاه در سال‌های بعد هم ادامه داشته باشد و روز به روز به تعداد هنرجوها اضافه شود و در نمایشگاه‌های بعدی شاهد آثاری از هنرجویان شما هم باشیم.»

از رشته‌ای که در دبیرستان انتخاب کردید راضی بودید؟

بله چون کاملا بر اساس علاقه‌ام انتخاب کردم و خانواده‌ام هم راضی بودند. در کنار رشته تحصیلی خودم کارهای دیگر را هم ادامه دادم و مدرک کامپیوتر هم دارم.

چرا تحصیل در دانشگاه را ادامه ندادید؟

چون در شهری دیگر و غریب هم بودم ادامه دادن دانشگاه برایم خیلی سخت بود، خانواده هم مخالف بودند. بعد از یکسال به گراش برگشتم. بعد از ترک دانشگاه و برگشت به گراش کامل رشته‌ خودم را ادامه دادم بدون اینکه زیر نظر کسی باشم یا آموزش ببینم به صورت تکی تمرین و ادامه دادم. در این سال‌ها در چندجا تدریس داشتم و در سنین مختلف هم هنرجو داشتم. از ۴ ساله تا شاید ۴۰ سالگی هم هنرجو داشته‌ام و در کارم موفق بودم. بعد از دانشگاه استادی نداشتم و به صورت خودآموز ادامه داده‌ام و به پیشرفتی رسیده‌ام.

ایده برپایی نمایشگاه از کجا بود؟

اولین بار است که نمایشگاه برپا کرده‌ام و خوشحال می‌شوم مردم و اساتید بازدید داشته باشند اگر نقدی هم است منتقل کنند. نمایشگاه پیشنهاد حاج عزیز نوبهار بود، با اینکه تابلوها به حدنصاب خاصی برای نمایشگاه نرسیده بود و اکثرا هدیه می‌دهم ولی شروع کردم از چندماه قبل چند تابلو دیگر هم برای نمایشگاه آماده کردم. تا امروز هم با حمایت آقای نوبهار اقدام کرده‌ام.

قبلا شما در جمع هنرمندان گراش کمتر شناخته شده‌اید. در بین نقاشی‌های شما دیدم که تنوع هم زیاد است، بیشتر در چه سبکی فعالیت دارید؟

در همه رشته‌ها و سبک‌ها سعی می‌کنم که فعال باشم، این سبک رنگ و روغن است ولی برای سبک‌های دیگر هم در برنامه‌ام است و پیگیر هستم. تصمیم دارم کل آثار باستانی گراش را بکشم، چه با سیاه قلم و چه طراحی فعلا این نمایشگاه برای رنگ و روغن است.

استقبال هنرجویان چطور است؟

تا قبل از کرونا خیلی بهتر بود، و در سنین مختلف و سبک‌های مختلف از جمله طراحی، گواش، مداد رنگی، پاستل گچی، پاستل روغنی و همه سبک‌ها آموزش می‌دادم و هنرجو داشتم. اما با شیوع کرونا تعداد کمتر شد و مکان مناسبی هم برای آموزش وجود نداشت، جایی که در اختیار داشتیم در حد یک اتاق است.

صحبتی پایانی اگر با مردم دارید؟

خوشحال می‌شوم اگر مردم از کلاس‌ها حمایت کنند. اگر اداره ارشاد هم مکان مناسب‌تری برای آموزش در اختیارمان قرار دهند. من تا قبل از کرونا مخارجم از طریق همین آموزش‌ها تامین می‌شد ولی الان مجبور شدم که کار دیگری هم در کنارش داشته باشم تا مخارج سنگین زندگی را بگذرانم. از مردم درخواست دارم که در کلاس‌هایی که است شرکت کنند. تا هر سنی که باشد باب سلیقه خودش ادامه می‌دهد که در چه رشته‌ای فعالیت کند. اگر تا الان کسی از فعالیت من باخبر نشده است کوتاهی از سمت خودم بوده ولی الان انتظار دارم که استقبال بیشتر شود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top