بستن

بچه‌های اسکیت از مسابقات اسکیت سرعت دست پر برگشتند

هفت برکه: تیم جهان اسکیت شهرستان گراش با ۲۰ اسکیت باز پسر و دختر در مسابقات اسکیت سرعت موفق به کسب ۱۲ مدال رنگارنگ شد.

به گزارش روابط عمومی هیات اسکیت:به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقه اسکیت سرعت (جام سردار سلیمانی) در تاریخ ۷ بهمن ماه در بخش پسران و در ۸ بهمن ماه در بخش دختران، به میزبانی شهرستان فسا برگزار شد.
در این دوره از مسابقات تعداد ۲۵۰ اسکیت باز از سراسر استان فارس حضور داشتند. تیم جهان اسکیت شهرستان گراش نیز با ۲۰ اسکیت باز پسر و دختر در این مسابقه حضور پیدا کرد که در پایان ۱۲ مدال رنگارنگ توسط اسکیت بازان به شهرستان گراش تعلق گرفت. حسن جعفری سرپرست این تیم بود و دانیال حسینی و حسین حسینی مربی‌گری این تیم را برعهده دارند.
در بخش پسران،ابوالفضل افتادگان در ۱۰۰ متر مقام اول و در ۲۰۰ متر گروهی مقام دوم را به دست آورد. مصباح حقیقه در ۱۰۰ متربه مقام اول رسید و عدنان آذربار در ۴۰۰ متر گروهی مقام دوم و در ۱۰۰ متر مقام سوم را از آن خود کرد. آرین صالحی نیز مقام سوم ۲۰۰ متر گروهی را به دست آورد.
در بخش دختران، ثنا عباسی مقام اول ۱۰۰ متر و مقام سوم ۴۰۰ متر را از آن خود کرد. آوا وقارفرد مقام اول ۱۰۰ متر و مقام دوم ۲۰۰ متر گروهی، پرنیا امانی مقام سوم ۱۰۰ متر و بهار مالدار مقام سوم ۱۰۰ متر را کسب کردند.

دانیال حسینی،مربی تیم اسکیت گراش در گفت‌وگوی با هفت برکه می‌گوید:«این مسابقات در رده‌ی سنی ۹۵ تا بزرگسال برگزار شد اما اسکیت‌بازان گراشی در رده‌ی سنی ۹۵ تا ۸۵ در این مسابقات حضور یافتند. مشغله‌ی کاری اسکیت‌بازان مرد و محدودیت‌های فرهنگی اسکیت‌بازان زن مانع از حضور آن‌ها در رده‌های سنی بالاتر در مسابقات استانی شد.»

او مهم‌ترین دغدغه‌ی فعالین در رشته‌ی اسکیت را نداشتن زمین برای تمرین عنوان کرد و گفت:«به عنوان مربی یکی از مشکلاتی که همیشه در این رشته شاهد آن هستیم نداشتن زمین مناسب برای تمرین اسکیت است.ما معمولا در زمین‌های کوچک و نامناسب تمرین می‌کنیم و مسابقات در زمین‌های بزرگ برگزار می‌شود. و مشکل دیگری که با آن رو به رو هستیم نداشتن مربی زن در این رشته است که محدودیت‌ها را برای علاقه‌مندان زن به این رشته بیشتر کرده است تا جایی که اسکیت‌بازان دختر با رسیدن به رده‌ی سنی نوجوان معمولا به فعالیت خود در این رشته پایان می‌دهند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top