بستن

عکس‌های ۱۳ هنرمند در دومین جشنواره روز گراش

هفت‌برکه: عکس‌های سیزده هنرمند راه‌یافته به دومین جشنواره عکاسی روز گراش از روز پنج‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه تا دوشنبه، یازدهم بهمن‌ماه (روز گراش) در گالری اُ به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیرخانه‌ی دومین جشنواره عکاسی روز گراش که به مناسبت روز گراش و با موضوع «نگاهی به آینده» برگزار می‌شود، اسامی هنرمندانی را که آثارشان به جشنواره راه یافته است اعلام کرد: جواد آب‌افکن، نرگس اسدی، هادی افشار، هانیه امانی، فائزه حاجی‌زاده، عبدالرضا راستگو، ریحانه رهنورد، سحر فانی، طاهره قائدی، صادق قاسمی، مرضیه قربانی، نازنین کشاورز و محمدامین نوبهار.

به گفته‌ی مجید افشار، دبیر دومین جشنواره، پس از انتشار فراخوان دومین جشنواره، ۲۶۳ عکس از ۲۸ هنرمند برای دبیرخانه ارسال شد. هیات داوران این دوره از جشنواره، از میان این آثار، ۲۵ عکس از ۱۳ عکاس را شایسته‌ی حضور در جشنواره تشخیص دادند. این عکس‌ها به همراه سه مجموعه به روی دیوار گالری اُ می‌رود. این سه مجموعه شامل مجموعه‌ی «تماشاچی» از محمدامین نوبهار؛ مجموعه‌ی «مُمبا» (مادربزرگ) از مرضیه قربانی؛ و مجموعه‌ی «تالار و تَنَبی» از نازنین کشاورز است.

هیات داوران دومین دوره از جشنواره را استاد مصطفی رحمانی، عبدالرضا افشار و مهدی وفایی‌فرد تشکیل می‌دادند.

دبیر جشنواره در مورد سطح آثار رسیده به جشنواره گفت: «با توجه به موضوع این دوره از جشنواره، یعنی نگاهی به آینده، و همچنین دو سوژه‌ی زندگی شهری و مردم گراش که برای این دوره اعلام شده بود، عکس‌ها تنوع موضوعی و فرمی خوبی داشتند. همچنین حضور هنرمندان کارکشته و شناخته‌شده‌ی گراش در کنار عکاسان جوان‌تر، سطح کیفی و هنری آثار رسیده را بالا برده است.»

گالری اُ در طبقه‌ی فوقانی سینما فرهنگ گراش، میزبان هنرنمایی عکاسان گراش خواهد بود. مراسم اختتامیه این جشنواره روز ۱۱/۱۱ به مناسبت «روز گراش» برگزار می‌شود.

حامیان مادی و معنوی این جشنواره شامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، انجمن فیلم و عکس گراش، شورای اسلامی شهر گراش، موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، موسسه خیریه شباب‌البرکه، محصولات مانی تبسم، بنیاد خیریه آل فرج، استدیو عکاسی پلک، بنیاد فرهنگی نوبهار و استودیو معماری و طراحی دکوراسیون نُواردو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top