بستن

بافت فرسوده: وعده به آینده

هفت برکه: کارشناسان پژوهشکده سوانح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بافت پاقلعه گراش بازدید کردند تا با مطالعه و بررسی کارشناسی، در زمینه اعطای تسهیلات برای مقاوم‌سازی، بازسازی و ایمن‌سازی بافت قدیمی و پرمخاطره‌ی شهر، تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش: بیست و سوم دی ماه، کارشناسان اعزامی از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (تهران) به سرپرستی مهندس عمادی از پاقلعه گراش بازدید کردند. این برنامه به دعوت مهندس حسین‌زاده، نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی از اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن کشور انجام شد. در این بازدید اعطای تسهیلات به بافت فرسوده، منوط به مطالعه و تحقیقات بیشتر کارشناسان بنیاد مسکن از پاقلعه شد. بنیاد مسکن و شورا اسلامی شهر و شهرداری گراش با هدف تسهیل در جذب وام و تسهیلات در این بازدید، مشکلات محله پاقلعه را مطرح کردند.

دکتر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن کشور، به دعوت از مهندس حسین‌زاده، نماینده‌ی مردم گراش، لارستان و اوز در مجلس شورای اسلامی، برای بازدید از مناطق سیل‌زده به شهرستان‌های جنوبی استان فارس، سفر کرد. او ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن ملی در شهرهای لار، گراش و اوز، از مناطق سیل زده جنوب فارس نیز بازدید کرد تا برآوردی از میزان خسارات سیل اخیر در این مناطق را نیز به دست آورد. برخی از کارشناسان او به عنوان گروه همراه رئیس بنیاد مسکن کشور، به گراش آمدند و از پاقلعه گراش بازدید کردند.

در این بازدید، دکتر صبوری و دکتر طاهری از پژوهشکده سوانح و مهندس عمادی از معاونت بازسازی با همراهی مهندس عبادی کارشناس تسهیلات حوادث اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، دکتر ابولی بخشدار مرکزی شهرستان گراش، مهندس جمشیدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش به همراه کارشناسان این بنیاد، مهروری شهردار گراش، یوسفی مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان های گراش، خنج، اوز و لارستان در مجلس شورای اسلامی در شهر گراش،رئیس و اعضای شورای شهر گراش، حضور داشتند.

دکتر صبوری و دکتر طارمی در این بازدید بر لزوم انجام مطالعات تکمیلی در جهت اعطای تسهیلات بازسازی و حوادث تاکید کردند و گفتند:«ما خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله شورای شهر و شهرداری جهت ساماندهی بافت پاقلعه هستیم و از این ارگان‌ها می‌خواهیم تخفیفات ویژه پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده در جهت مقاوم‌سازی و ساخت و ساز فنی جهت تسهیل در امر بازسازی و بهسازی مسکن در این منطقه را در نظر بگیرند.»

مهندس جمشیدی، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش، ضمن تاکید بر تسریع در روند تصویب و تخصیص تسهیلات مسکن در بافت فرسوده شهر گفت:«بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چندین نوبت از طریق مکاتبه با اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خواستار تصویب و تخصیص تسهیلات به شهر گراش بوده است. امیدواریم با حضور کارشناسان اعزامی این حوزه از شیراز و تهران، روند تصویب تسهیلات، تسهیل شود تا بتوانیم به بازسازی بافت فرسوده پاقلعه امید داشته باشیم.ما همچنین خواستار توجه ویژه تمامی مسئولین شهر و شهرستان گراش به این بافت هستیم.»

جمشیدی ضمن قدردانی از همکاری  مهندس حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس، شهرداری و شورای شهر گراش، می‌گوید:«قرار بر این شد که شهرداری، اطلاعات و مدارک از مشکلات منطقه‌ی پاقلعه و طرح تفصیلی شهر گراش را به بنیاد مسکن گراش تحویل دهد تا ما نیز این اطلاعات را به دفتر مرکزی بنیاد مسکن کشور ارسال کنیم تا روند مطالعه و بررسی کارشناسی بافت فرسوده و تصمیم‌گیری در مورد اعطای تسهیلات توسط مسئولین استانی و کشوری، سرعت بگیرد.»

اعضای شورای اسلامی شهر گراش و شهردار گراش نیز بر لزوم توجه به این بافت در شهرستان اشاره کردند. علی رضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش در جریان این بازدید، گفت:«ما آمادگی خود را جهت صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده با کمترین هزینه اعلام می‌کنیم و برای آواربرداری و تعریض معابر همکاری لازم را خواهیم داشت.»

 

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top