بستن

ماشین‌آلات شهرداری‌ها مستهلک است، دولت کمک کند

هفت‌برکه: بعد از ظهر شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ جلسه رسیدگی به بحران سیل ۱۴۰۰ و آبرسانی به جنوب فارس این بار در بیرم تشکیل شد. 

این جلسه که قرار بود شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ در شهر شیراز برگزار شود، با پیگیری مهندس حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بیرم منتقل شد و مسئولان از جمله چهار معاون وزیر به بیرم رفتند. علی دانشور رییس شورای شهر و علی بیضایی عضو شورای شهر گراش در این جلسه حضور داشتند. 

رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس،  موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی،  جمال نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها، امانی معاون وزیر راه و رییس سازمان حمل و نقل جاده‌ای،  جانباز رییس سازمان آب و فاضلاب کشور مهمترین مدیران در این جلسه بودند.

 در روزهای گذشته وزیر کشور، استاندار فارس، نماینده ویژه رئیس هلال احمر و چند تن از مسئولان کشوری و استانی از مناطق سیل‌زده در جنوب فارس به خصوص در بخش بیرم که بیش از دیگر مناطق آسیب دیده است، بازدید کردند و با پیگیری‌هایی که انجام شد قرار شد تسهیلات و تجهیزات و مصالح ساختمانی در اختیار سیل‌زدگان قرار گیرد. بنیاد مستضعفان نیز ۲۰ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده حوزه انتخابیه اختصاص داد.

حسین‌زاده: جبران خسارت‌‌ها باید سرعت بگیرد

حسین‌زاده، نماینده مجلس در این جلسه گفت: جبران خسارات وارد شده به مردم سیل‌زده بیرم و دیگر بخش‌های جنوب فارس باید به سرعت انجام بگیرد. از این رو از مسئولان خواستم تا به منطقه بیایند و در محل تصمیمات لازم را اتخاذ و به سرعت اقدام کنند.

نماینده مجلس گفت: موضوع مهم دیگری که از گذشته پیگیر آن بوده‌ایم و بارها در مجلس و دولت و رسانه‌ها فریاد زدیم، آبرسانی به بخش‌های بیرم، صحرای باغ چاهورز، خیرگو و علامرودشت است. این موضوع باید هرچه سریعتر به نتیجه برسد و مردم شاهد برخورداری از آب آشامیدنی و مناسب باشند.

ماشین‌آلات شهرداری مستهلک است

دانشور رییس شورای شهر گراش طی سخنانی خطاب به رییس سازمان شهرداری‌ها گفت: «ماشین آلات شهرداری‌ها مستهلک بوده و تاکنون مساعدتی برای رفع این مشکلات صورت نپذیرفته، پیشتر با مراجعه به سازمان شما و پیگیری در این‌خصوص هیچگونه بودجه‌ای عملیاتی نشد و صرف در حد نوشته باقی مانده. در سیل اخیر نیز مجبور به استفاده از ظرفیت‌های مردمی شدیم که به داد سیل زدگان برسند.»

همچنین وی در صحبت‌های خود موضوع جاده چک‌چک، کمربندی گراش، تونل بالنگستان و جاده فداغ-خلیلی را مطرح کرد و اذعان داشت تکمیل این پروژه‌ها خواست ۲۰ ساله مردم شهرستان گراش بوده و با بودجه ‌های قطره چکانی امکان تکمیل آن نیست.

همچنین با پیگیری صورت پذیرفته در این جلسه و قول مساعدت معاون بازسازی بنیاد مسکن کل کشور، مصوب گردید مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان مساعدت بصورت وام و تسهیلات بلاعوض به خانه‌های آسیب دیده تعلق گیرد.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top