بستن

گازگرفتگی همزمان ۱۸ نفر با مونواکسید کربن

هفت‌برکه: آتش اجاق هیمه‌ای باعث گازگرفتگی ۱۸ نفر در روستای کسرالدشت گراش  شد که با انتقال افراد به بیمارستان حادثه به خیر گذشت.

ناصر دلخوش رییس اورژانس ۱۱۵ گراش به هفت‌برکه گفت : ساعت ۴:۱۵ بامداد جمعه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۰ با اورژانس تماس گرفته شد که به دلیل روشن کردن آتش در فضای بسته ۱۸ نفر بر اثر تنفس گاز مونواکسید کربن دچار گاز گرفتگی شده‌اند. تعدادی از این افراد با خودرو شخصی به منزل اقوام در داخل گراش منتقل شده بودند.

نیروهای اورژانس ۱۱۵ و هلال‌احمر در ساعت بامدادی به محل اعزام شدند و دو نفر از مصدومین که در وضعیت بدتری قرار داشتند با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند. ۱۵ نفر از مصدومین نیز با ماشین شخصی به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر نیز به بیمارستان اعزام نشد.

دلخوش گفت: عملیات انتقال مصدومین به مدت بیش از یک ساعت از ساعت ۴:۱۵ تا ۵:۳۰ بامداد به طول انجامید و خوشبختانه حادثه تلفات جانی نداشت و بیشتر مصدومین بعد از چکاپ و دریافت اکسیژن ترخیص شدند. بین مصدومین خانم و آقا در سنین مختلف از جمله یک کودک دو سال و نیمه حضور داشت.

رییس اورژانس گراش در توصیه به شهروندان گفت: «با توجه به سرد شدن هوا از روشن کردن انواع آتش به ویژه زغال و هیمه در فضای بسته خودداری کنید و در صورت روشن کردن آتش حتما یک دریچه یا منفذ را برای تهویه هوا باز نگه دارید. در صورت احساس سردرد، سرگیجه و حالت تهوع که نشانه‌های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است فورا پنجره‌ها را باز و به فضای آزاد بروید.»

دلخوش گفت: «در این موارد مسمومیت گروهی فورا با اورژانس تماس بگیرید و از انتقال افراد به امکان متفرقه خودداری کنید تا امکان خدمات‌رسانی بهتر اورژانس فراهم شود.»

اورژانس شهر گراش، پایگاه تک آمبولانس است و در این گونه موارد نیاز به پایگاه‌های جدید به شدت احساس می‌شود. رییس اورژانس گراش گفت:« مجوز پایگاه شماره ۲ اورژانس صادر شده است ولی به دلیل کمبود نیرو این امر محقق نشده است. امیدواریم مسئولین وزارت و سازمان اورژانس کشور برای تخصیص آمبولانس و نیرو هر چه سریع‌تر مساعدت کنند.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. خیلی از آغایون سرپرست خانوار از این دست حماقتها زیاد میکنن تازه اگه بهشون بگی نکن خطر داره ، گوش شنوا هم ندارن و آخرشم این اتفاقات میوفته.خود کرده را تدبیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top