بستن

زباله‌گردها جمع‌آوری می‌شوند

هفت‌برکه: شورای تامین به زودی کاسبی زباله‌گردها را کساد و آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، از هر کوچه و خیابانی که گذر کنید شاید قبلا بوی تعفن زباله برای شما آزار دهنده بود ولی این روزها با افزایش زباله‌گردها و تکدی‌گرها در جای جای شهر افرادی را می‌بینید که با حالت نیمه آویزان از سطل‌های بزرگ در حال جداسازی زباله‌ها هستند. موضوع تنها به این افراد برنمی‌گرد و بررسی‌های شورای تامین نشان می‌دهد که برخی دوره‌گردها و زباله‌گردها سامان‌دهی شده و از شهرهای دیگر برای جمع‌آوری زباله به گراش می‌آیند.

روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ در جلسه هم‌اندیشی که با اعضای شورای ششم و اصحاب رسانه در سالن اجلاس شورای شهر برگزار شد علیرضا دانشور، رئیس شورای ششم شهر گراش خبر از پیگیری شورای تامین برای جمع‌آوری زباله‌گردها داد. خبر کامل این جلسه را در هفت‌برکه بخوانید.

علیرضا دانشور، رئیس شورای شهر گراش در خصوص زباله‌گردها در گراش گفت: «تعداد این افراد در گراش بسیار زیاد است و در جلسه‌ شورای تامین که در روزهای گذشته در فرمانداری گراش برگزار شد قرار شد موضوع به جد پیگیری و این افراد جمع‌آوری شوند. این موضوع در جلسه شورای تامین هم مطرح شد، هم برای مسئله امنیتی که داشت و هم مشکلات که این زباله‌گردها و دوره‌گردها برای شهرداری به بار می‌آورند. زباله‌گرد کیسه زباله را برمی‌دارد همانجان وسط کوچه پاره می‌کند و وسایلی که مد نظرش است جدا می‌کند و مابقی را همانطور رها می‌کند و می‌رود. طبق بررسی‌ها مشخص شد که از شهرهای همجوار می‌آیند و گروهی هستند. امیدوارم که شخص دادستان و فرمانده نیروی انتظامی به جد پیگیر این موضوع باشند.»

بهمن‌پور: زباله هر منزل، راز آن منزل است

بهمن‌پور، نیروی بخش خدمات شهرداری گراش گفت: «با همه گلایه‌هایی که داریم باز هم باید از مردم تشکر کنم، خیلی از این عزیزان حتی زباله‌ها را تفکیک می‌کنند و جدا جدا دم در می‌گذارند. درست است نامش را گذاشته‌ایم زباله و آشغال ولی بنظرم خیلی هم مقدس است، زباله هر منزل راز آن منزل است، از روی زباله هر منزل می‌توانی تشخیص دهی فقیر است یا غنی و یا حتی چه بیماری دارد.»

بهمن‌پور با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در بخش زباله گفت: «درصد کمی از مردم هم هستند که رفتار ناشایستی با ما که روی ماشین‌های جمع‌آوری زباله کار می‌کنیم دارند، مثلا در را باز می‌کند پلاستیک زباله را پرت می‌کند وسط کوچه داد میزند آشغالی بیا اینم ببر، باید فرهنگسازی شود، دکتر احمد عبدالهی تنها فردی است که شاید بتواند در راستای فرهنگسازی به ما کمک کند، وقتی در کوچه‌ها مشغول جمع‌آوری زباله‌ها بودیم هم خودش و هم فرزندش را سوار ماشین کرد و دوری زدیم»

بهمن‌پور در اشاره به یک نمونه رفتار نامناسب گفت:‌ «مردم فکر می‌کنند من و همکارانم که روی ماشین جمع‌آوری زباله کار می‌کنیم دیگر به نون شب هم محتاج هستیم و گاهی خیلی رفتار نامناسبی با ما دارند و حتی مواد غذایی که در خانه خودشان اضافه مانده است و حتی برای حیوان هم قابل استفاده نیست را به ما می‌دهند که ببرید با همکارانتان بخورید. این رفتارها شایسته نیست، ما نیروی‌های خدمات شهرداری شغلمان این است و باید به شغل یکدیگر احترام بگذاریم.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. درود بر نیروهای خدمات شهرداری.ما زباله‌های منزلمان را خودمان می‌بریم در سطل بزرگ شهرداری می‌اندازم و دم درب خانه هم نمی‌گذاریم که ماشین شهرداری بیاید ببرد چون قبلنا ماشین زباله‌ جمع‌کن شهرداری آهنگ میزد ولی الان بی‌صداست و متوجه حضورش نمی‌شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top