هفت‌برکه: بی‌احتیاطی کارگر ساختمانی باعث برق‌گرفتگی، سقوط و در نهایت اعزام او به بیمارستان شد.

ناصر دلخوش رییس اورژانس ۱۱۵ گراش در مورد حادثه پیش‌آمده گفت: «سه‌شنبه دوم آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳ طی تماس با اورژانس اعلام شد، در ساختمان در حال ساخت در مسکن مهر، کارگر ساختمانی دچار حادثه شده است.»

دلخوش در مورد دلیل حادثه گفت: «با بی‌احتیاطی کارگر ساختمانی به نام نقیب‌الله، میلگرد به سیم برق متصل و فرد دچار برق‌گرفتگی شده بود. این برق‌گرفتگی منجر به سقوط و ضربه به سر نیز شد.»

BarfhGerfteh

با توجه به شرایط خاص مصدوم، هم آمبولانس و هم موتورلانس  اورژانس گراش به محل اعزام شدند. دلخوش در مورد حضور نیروهای امدادی گفت: «بخش حوادث اداره برق برای جلوگیری از حوادث ثانیه در محل حاضر شدند. برای جابجایی مصدوم نیاز به بسکت هلال‌احمر بود و به دلیل نیمه کاره بودن ساختمان به پله و طناب آتش‌نشانی نیاز داشتیم.»

چون امکان خروج فوری مصدوم از محل وجود نداشت. اقدامات درمانی و ایمن‌سازی بیمار و حمایت حیاتی در محل انجام شد و با حضور گروه کمکی با مشارکت سایر ارگان‌های امدادی مصدوم به بیمارستان منتقل شد.

دلخوش در مورد نوع مصدومیت و آخرین وضعیت بیمار گفت: «در ناحیه دست و پای چپ سوختگی در اثر برق‌گرفتگی دیده می‌شد و چون احتمال مشکلات قلبی و آریتمی وجود داشت مراقبت‌های اولیه با دقت در محل انجام شد. مصدوم از ناحیه سر و صورت هم دچار خونریزی شده بود. طبق آخرین پیگیری ما در حال حاضر مصدوم رو به بهبود است و به بخش مننقل شده است.»

رییس اورژانس برای پیشگیری از این گونه حوادث گفت: «توصیه ما این است که کارگران ساختمانی حتما از دستکش و کلاه ایمنی استفاده کنند و در عملیات‌های ساختمانی از تجهیزات استاندارد ساختمان‌سازی استفاده شود. نقش مهندسان ناظر و مجری هم در تاکید بر رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است.»

رییس اوژانس در توصیه پایانی خود گفت: «اگر در حین کار حادثه‌ای رخ داد بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید و اگر افراد آموزش ندیده‌اند اقدامی انجام ندهند و اجازه دهند که نیروهای آموزش دیده به سرعت و با آرامش کار خود را انجام دهند.»