بستن

«سگ‌های ولگرد» موضوع دومین جلسه شورای وحدت

هفت‌برکه: جمع‌آوری و سامان‌دهی سگ‌های ولگرد و حل مشکل زباله و بازیافت موضوعی بود که اعضای شورا و شهرداران گراش، لار، اوز، خنج، خور و لطیفی را گرد هم آورد.

اولین جلسه شورای وحدت چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ بین شورای اسلامی سه شهر گراش، اوز و خنج در گراش برگزار شد. که عدم حضور شورای شهر لار واکنش‌های را در پی‌داشت.  دومین جلسه مشترک با اضافه شدن سه شهر دیگر به عنوان شورای وحدت برگزار شد و باید دید این شورا چه اقداماتی برای حل معضلات مشترک شهری انجام خواهد داد. (خبر در هفت‌برکه)

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش، دومین جلسه شورای وحدت ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰ با حضور اعضای شورا و شهرداران شش شهر جنوب فارس به میزبانی شهر گراش برگزار شد. از موضوعات اصلی این جلسه بازیافت و  جمع‌آوری زباله و سامان‌دهی صحیح سگ‌های ولگرد بود که مقرر شد با همکاری مسئولین مربوطه، ابتدا سگ‌های ولگرد از نظر بهداشتی ایمن شده و سپس آن‌ها را به فضای مناسب انتقال دهند.

 

در ابتدای جلسه علیرضا دانشور، رئیس شورای اسلامی شهر گراش ضمن عرض خوش‌آمد خدمت حضار و مهمانان گفت: «برخی مسائل و مشکلات در شهرهای همجوار مشترک است، امید است با هم‌افزایی و تعامل باهم بتوانیم به سوی پیشرفت و حل مشکلات قدم برداریم. با توجه به اینکه شهرداری اوز سایت نگهداری از سگ‌های ولگرد را آماده کرده، امیدواریم با همکاری و همیاری هم این طرح را پیشرفت و گسترش دهیم.»

رئیس شورای اسلامی شهر گراش با بیان این موضوع که وحدت و هم افزایی باعث رشد همه جانبه کل منطقه می‌شود ابراز امیدواری کرد افزود: «امیدواریم بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف کلان‌تر با دید منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای از ظرفیت مهندس حسین‌زاده نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی کمال استفاده را ببریم.»

ناصر دلخوش، عضو شورای شهر گراش نیز گزارشی از جلسه قبل را به اعضا ارائه داد و راه کارهای اجرایی جهت بهتر برگزار شدن جلسات شورا وحدت را مطرح کرد.

نامی، رییس شورای اسلامی شهر اوز با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسات گفت: «جولان سگ‌های ولگرد دامن‌گیر تمام مردم این کشور است و باید هر چه زودتر این مشکل حل شود.»

عضو شورای شهر اوز در ادامه اظهار داشت: «در سطح استان فارس دو سایت استقرار و نگهداری از سگ‌های ولگرد وجود دارد که یکی از آنها در شهر اوز است.»کراماتی، شهردار اوز نیز گزارشات کاملی در خصوص ایجاد و اداره سایت نگهداری از سگ های ولگرد ارائه کرد.

شریفی، سرپرست شهرداری لار با اشاره به اینکه سایت نگهداری لار به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: «شهرداری لار سایت نگهداری از سگ‌های ولگرد به مساحت ۲ هکتار را در دستور کار خود قرار داده و تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.»

شریفی در ادامه خاطر نشان ساخت: «موضوعات دیگری از قبیل تکدی گری، بازیافت زباله، تفکیک زباله و دست‌فروشی نیز باید در جلسات آینده مطرح و مورد برسی قرار گیرد.»

احداث سایت نگهداری و قرارداد مشترک با پیمانکار با همکاری چهار شهر در جهت کاهش هزینه‌ها، پیگیری انتقال سگ‌های ولگرد به مناطق بدون سکنه، تشکیل جلسه وحدت به صورت ماهانه و پیگیری مصوبات هر جلسه توسط کارگروه‌های مربوطه، برگزاری جلسه و همفکری با سازمان‌های حامیان حیوانات و اداره محیط زیست جهت ارائه راهکار مناسب از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

جلسات شورای وحدت اولین یکشنبه هر ماه ساعت ۹ صبح و در صورت نیاز یکی از شورای شش شهر جلسه فوق العاده‌ای تشکیل می‌شود، برای هر جلسه یک موضوع و میزبان در جلسه قبل مشخص می‌شود و در دستور کار جلسه بعدی قرار می‌گیرد.

اعضای جلسه متشکل شهرداران هر چهار مرکز شهرستان و رئیس شورای شهر مرکز شهرستان و یک نفر از اعضای شورای شهر مرکز شهرستان که ترجیحا عضو شورای شهرستان باشد. این اعضا حق رای دارند و در صورتیکه افراد دیگری به صورت مدعو به جلسه بیاید حق رای ندارد.

تشکیل کمیته اجرایی برای پیگیری تصمیمات و مصوبات که متشکل از یک نفر از اعضای سه نفر که در شورای وحدت حضور دارند می‌باشد.

میزبان جلسه رئیس جلسه است، که به صورت دوره‌ای در یکی از این شهرها برگزار می‌شود و در هر شهری که برگزار شد سایر اعضای شورای آن شهر می‌توانند در جلسه بدون داشتن حق رای شرکت کنند.

همچنین علی بیضایی عضو شورای اسلامی شهر گراش به عنوان دبیر جلسات شورای وحدت و ناصر دلخوش به عنوان جانشین دبیر در شورای وحدت انتخاب شدند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top