بستن

امام جمعه گراش : سند و مصداق دارم در برخی ادارات تخلف و خیانت شده است

هفت‌برکه: امام جمعه گراش اعلام کرد شخصا موضوع واگذاری‌ها و تخریب دیوار اراضی زراعی را پیگیری می‌کند و اگر مسئولی تخلف کرد از تربیون نماز جمعه با مردم سخن خواهد گفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه گراش، نماز جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور در حسینیه اعظم گراش برگزار شد. 

 کارگروه اشتغال تشکیل می‌شود

امام جمعه گراش با اشاره به هفته فرهنگ عمومی گفت: «فرهنگ عمومی یک شبکه‌ی درهم تنیده و قدرتمند و متاثر از دانش‌ها، منش‌ها، گرایش‌ها و باورهاست، که در عین پیچیدگی، اقتدار خودش رو در همه زوایای زندگی تثبیت کرده است. ضروری‌ترین مساله در کشور اصلاح فرهنگ عمومی است، بنا به فرموده مقام معظم رهبری برای این اصلاح باید هم کتاب منتشر بشود، هم فیلم ساخته بشود، هم جوامع علمی، حوزه، دانشگاه و رسانه ملی برای ترویج گفتمان دینی و سبک زندگی دینی اسلامی تلاش کنند.»

بخشایش‌پور با تاکید بر اهمیت اشتغال گفت: «یکی از مهمترین کارهای بر زمین مانده در شهر و شهرستان مساله اشتغال است، در حوزه بهداشت و درمان و مسجد و حسینیه و مدرسه‌سازی و فضای ورزشی خدمات زیادی توسط خیرین انجام شده و این روحیه سخاوت و کار خیر به نسل جوان منتقل شده است ولی در امر اشتغال و راه اندازی کارخانه ، کارگاه صنعتی زود بازده که هم جز کار عام المنفعه بوده و هم سود آوری دارد و هم به پیشرفت شهرستان کمک می‌کند، جای کار زیادی دارد.»

امام جمعه گراش گفت: «از معضلات کنونی جامعه ما مساله اعتیاد و طلاق بوده که بیکاری عامل اصلی آن است. ولی مع‌الاسف برخی چند صد میلیارد تومان را در بانک گذاشتند و صرفا سود می‌گیرند، این درست نیست. شما بیایید در مساله تولید هم سود بگیرید و هم خدمت کنید.»

نماینده ولی فقیه پیش‌نهاد تشکیل کارگروه اشغال را مطرح کرد: «هر چند در طول این ۴ دهه مخصوصا در یک دهه گذشته مسولان ما دنبال تولید نبودند، بیشتر دنبال کارمندسازی بودیم، در سال رفع موانع تولید قوای ما بسترسازی کنند قانون‌های دست و پاگیر را اصلاح کنند و خیرین بزرگوار ، و نمایندگان‌شان و مشاورین‌شان و مسئولان در شهرستان دست به دست هم بدهند. یک کار گروه اشتغال و تولید راه بندازند که بزرگترین خدمت به خلق خدا و دین خدا را خواهد داشت.»

با سو استفاده و دستبرد به اراضی برخورد قانونی شود

این روزها موضوع تخریب باغ شهرها بازتاب زیادی در گراش داشت و گروهی از زمین‌داران از طریق امام جمعه، شورا و دفتر نماینده به این موضوع اعتراض داشتند. امام جمعه گراش در خطبه دوم به این موضوع اشاره کرد: «در خصوص ساخت و سازهای قانونی یا غیر قانونی و حاشیه‌سازی‌هایی که بر آن مترتب است، در این مساله هم چند رویکرد وجود دارد ناچارم به تمام جهات این موضوع اشاراتی ولو مختصر داشته باشم.»

امام جمعه گراش با اشاره به برخی سواستفاده‌ها گفت: «یک رویکرد، تخلف محرز و خلاف شرعی است که برخی به اسم اشتغال و تولید، چندین هکتار زمین دولتی را می‌گیرند، از تسهیلات هم استفاده می‌کنند، بعد هم با گذشت چند سال که آب از آسیاب افتاد، اقدام به فروش ملک می‌کنند ، گاهی ۱۰ درصد کار می‌کنند و مابقی رو تفکیک کرده و می‌فروشند، خوب قانون باید با جدیت با اینها برخورد کند، با انگشت شماری برخورد شد و با بسیاری هم اصلا ورود نشد.»

بخشایش‌پور در مورد دستبرد به اراضی ملی گفت: «نوع دوم، برخی غیر قانونی به اراضی ملی دستبرد می‌زنند، اراضی ملی را تخریب می‌کنند، سرمایه را از دست آیندگان خارج می‌کنند. با همه این‌ها قانون باید با قاطعیت برخورد بکند کما اینکه طی این سالها اجرای عدالت نسبی بوده یعنی با همه برخورد نشده است.»

برخوردها تماما از روی عدالت نیست

امام جمعه گراش به بحث زمین‌های ملکی نیز اشاره کرد: «نوع سوم آن دست از افرادی است که زمین‌های‌شان نسل به نسل به آنها رسیده است. گاهی بیش از ۱۰۰ سال و بیشتر، زمین‌های آبا و اجدادی‌شان بوده است. حالا ادارات دولتی مثل مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و در مواردی بنیاد مسکن و محیط زیست و حتی شهرداری‌ها آمده‌اند و آن هم به نام دولت یک سندی گرفته‌اند. در این نوع سوم افرادی در کنار زمین ارثی در کنار اراضی موروثی، از مسیر تجاوز کردند، ملک‌شان زایید و بعد از چند سال این یک هکتار شد چند هکتار، اینجا هم با برخی برخورد شد، ولی برخی همچنان آزادند. همه این‌ها جای تامل دارد، برخوردها تماما از روی عدالت نیست.»

امام جمعه گراش از پیگیری خود خبر داد و گفت: «حالا در تخریب‌های هفته گذشته، قرار شد کسانی معترض‌اند قانونی پیگیری بکنند، بنده شخصا دنبال می‌کنم، اگر هر مسوولی تخلف کرد، از همین تریبون و مجاری قانونی با شما صحبت خواهیم کرد.»

نماینده ولی فقیه در گراش با اشاره به بی‌عدالتی در برخوردها گفت: «ولی مشکل اصلی در بی‌عدالتی و یک بام و دو هوایی کردن برخی ادارات در عمل به قانون است. یک بی عدالتی شهرستانی است، شمشیر عدالت اداره کل مسکن و شهرسازی توی برخی شهرستانها اجرا نمی‌شود یا اگر هم بشود برای این است که حرفی برای گفتن داشته باشند در برخی مناطق خودشان رو به خواب زده‌اند، چشم‌های‌شان را بستند، در شهرستان ما هم مثل دوران جنگ دیده‌بان گذاشتند، هرچند در برخورد باز هم یک بام و دو هوایی کردند.»

در برخی ادارات تخلف صورت گرفته است

امام جمعه گراش اعلام کرد برخی ادارات تخلفاتی داشته‌اند: «در اداراتی که عرض کردم هم در این چند سال همین شیوه حاکم بود، الان هم با کسی که پارتی ندارد، وصل نیست، برخورد می‌شود (حالا مصداق عرضم در خصوص تخریب‌های هفته گذشته نیست) ما اینجا مصداقی حرف نمی‌زنیم، کلی عرض می‌کنیم، اداره‌ای مثل ثبت اسناد این قدر تخلف صورت گرفته است، فلان مسول در فلان اداراتی که رفتند و خیانت‌ها کردند، من برای تمام این گفته‌ها سند و مصداق دارم‌، نه فقط ریس اداره بلکه برخی کارمندان و کارشناسان را هم می‌گویم.»

امام جمعه گراش در پایان صحبت‌های خود گفت: «طرف حساب من سازمان بازرسی است که خواب است، چرا دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی برخورد نمی‌کنند؟ به مسولان تصمیم‌گیر عرض کردم، الان هم عرض می‌کنم ، مراقب باشید با طناب ادارات به چاه جهنم نرید، شورای تامین به مساله ورود قاطع کند، آقای استاندار، حضرت ایت الله ریسی ، حضرت آقای اژه‌ای به مساله ورود کنید. البته از آن دسته مسولانی هم که مطلع‌ام دارند خدمت می‌کنند، با قاطعیت هم دفاع می‌کنیم.»

4 نظر

  1. سلام علیکم. اداره ثبت یکی از ادارات است که در پلاک ارد و پرونده ها دستکاری میکنه و هم […] که با برخی زمین خواران ارد همکاری میکنه.

  2. خاب چشم شما روشن که دنساش ,زمونه حالا فقط پیل اتبه کافین ,پول است نشانه ادمیت ,رز سیا اما که هیچی مونی,حتی سلامتی

  3. ضمن تقدیر و تشکر از موضع انقلابی امام جمعه محبوب در خصوص فساد اداری در گراش امیدواریم بازرسی هم وارد شود و از مردم گراش بخواهند چنانچه در ادارات به مشکل برخورده اند یا از آنان در خواست رشوه کرده اند بطور جد پیگیری کنند مردم گراش هیچ امیدی به فرماندار و همکارانش ندارند هیچ نظارتی ندارند بیشتر ادارات گراش هم ظاهرا پاتوق دلان و زمین‌خواران و پولدارها است ادارات مثل مسکن و شهر سازی و ثبت اسناد و شهرداری و منابع طبیعی باید مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرد بازرسی باید آنان را محاکمه کند چه مدیرانی که از گراش رفته اند و چه مدیران حال حاضر و همکارانشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top