بستن

صفحه هفت‌برکه در اینستاگرام از دسترس خارج شد

هفت‌برکه – محمد خواجه‌پور: بعد از چندین اخطار، اینستاگرام پرمخاطب‌ترین صفحه خبری گراش را از دسترس خارج کرد.

باید قبول کنیم که در حال حاضر اینستاگرام پرکاربردترین شبکه اجتماعی در نزد ایرانیان است. در گراش نیز از چند سال پیش، به تدریج اینستاگرام جایگاه خود را در کاربردهای مختلف از جمله شبکه اجتماعی، محلی برای کسب و کار و منبع اصلی دریافت اخبار تثبیت کرده است.

موسسه هفت‌برکه از زمان آغاز فعالیت خود همواره با نگاهی پیشرو، همگام با شبکه‌های اجتماعی بوده است. این حضور از وبلاگ‌نویسی آغاز شد و از ده سال پیش سایت گریشنا فعال شد. هفت‌برکه جایی را که مردم حضور دارند، محل فعالیت خود می‌داند. در روزهای اوج فیس‌بوک در فیس‌بوک حضور داشتیم و از سال‌ها پیش اکانت توییتر ما فعال است و این سال‌ها کانال‌ها و گروه‌های واتساپی اخبار گراش را داریم.

اما حضور در هر کدام از این شبکه‌ها دردسرهای خاص خود را دارد. شاید جالب باشد که بخش عمده‌ای از شکایت‌های مطرح شده علیه گریشنا نه به دلیل مطالب نوشته شده بلکه به علت کامنت‌ها و اظهار نظرهای مخاطبان بوده است. در اینستاگرام چالش اصلی ما مقررات تحریمی آمریکا بود که سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد تروریستی می‌شناخت و این مساله باعث شده بود انتشار اخبار مربوط به سپاه و سردار سلیمانی چندین بار باعث بسته شدن موقت صفحه، محدود شدن امکان گذاشتن پست و یا پخش زنده شود. 

برای باقی ماندن این مسیر ارتباطی حداکثر تلاش را در رعایت دستورالعمل‌های اینستاگرام داشتیم. با این وجود در آخرین مورد در روز ۱۳ آبان ۱۴۰۰ انتشار پوستر مراسمی مربوط به روز دانش‌آموز که در گوشه آن آرم سپاه وجود داشت باعث شد که دوباره صفحه هفت‌برکه بسته شود. در مهلت داده شده درخواست تجدیدنظر برای جلوگیری از حذف صفحه ارسال شده است و امیدواریم مانند موارد قبلی این بار هم این مشکل رفع شود و ارتباط ما با بیش از ۲۳ هزار مخاطب خودمان در اینستاگرام دوباره برقرار شود. 

البته این مشکل صرفا مربوط به هفت‌برکه نیست. همزمان صفحه‌های اطلاع‌رسانی دفتر نماینده مجلس، پندری، گراش‌نیوز، گراش انقلابی، خبرگزاری صدا و سیما در گراش و چند صفحه شخصی نیز از دسترس خارج شده است که امیدواریم این رسانه‌ها نیز با همان مخاطبان همیشگی بتوانند به کار اطلاع‌رسانی ادامه دهند.

از طرف خودم و خبرنگاران هفت‌برکه از همه مخاطبان خوبمان که پیگیر سرنوشت صفحه هفت‌برکه بودند تشکر می‌کنیم. تمام تلاش ما رفع این مشکل است و تا آن زمان خبرهای گراش در صفحه موسسه هفت‌برکه به نشانی instagram.com/haftberkeh  منتشر می‌شود این صفحه را دنبال کنید و خواهشمندیم آن را به دیگر گراشی‌ها و مخاطبان هفت‌برکه در نقاط دیگر نیز معرفی کنید. 

همانند قبل در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم با شما هستیم. گراشی‌ها هر جا که باشند، هفت‌برکه را دوست دارند و این بزرگترین سرمایه ماست.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

    1. مدتی فعال بودیم اما دو مشکل وجود داشت اول این که مشخص نبود کدام شبکه پویاتر و پر مخاطب‌تر است و بعد این که تعداد مخاطبان به حدی نبود که صفحه شاخص شود به همین علت متوقف شد.
      در آپارات صفحه فعال داریم.

  1. درسته گپ و ایتا از بین همه نرم افزارهای ایرانی که تست کردیم از همه مناسب تره اگر بتونید تبلیغ کنید تا بتدریج جذب زیاد بشه. در پیام رسان گپ، کلیه مدارس و آموزشکاه ها هم کانال دارند و مدرسه تلویزیونی هم به راحتی در قسمت نماد کره زمین در درسترس هست. و هنوز نمیدونم چرا مدیران و معلم های گراشی از واتساپ جهت تدریس استفاده میکنند درصورتیکه گپ قابلیت خیلی بالاتر و حرفه ای داره با هزینه یک چهارم اینترنت و قابلیت حذف فایلهای سنگین در صورت هنگ کردن گوشی که دوباره قابلیت بازگشت دارند حتی اگر گوشی کلا فرمت یا تعویض بشه. توجه کنید که گپ با آی گپ فرق دارند که آی گپ اصلا حرفه ای طراحی نشده و اکثرا مشکل کندی سرعت و قطعی داره.

    پیام رسان گپ:

    https://gap.im/

    ایتا:
    https://eitaa.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top