بستن

اوج و فرود دراماتیک در مسابقه‌ی چارچار

هفت‌برکه: اولین مسابقه از مرحله مقدماتی مسابقه اطلاعات عمومی «چارچار» در ویدیویی به مدت ۵۰ دقیقه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، آپارات و یوتیوب منتشر شد.

«چارچار» مسابقه‌ی اطلاعات عمومی گراش است که در اقامتگاه بوم‌گردی چل‌پسین برگزار می‌شود (خبر در هفت‌برکه). در این مسابقه، چهار گروه سه‌نفره به سوالاتی که دست کم نیمی از آنها درباره‌ی گراش است پاسخ می‌دهند. با جمع امتیازهای گروه‌ها، در نهایت دو تیم از به مرحله‌ی دوم صعود می‌کنند. با برگزاری چهار مسابقه‌ی مقدماتی، هشت تیم مرحله‌ی دوم شناخته می‌شوند.

 

اوج و فرود دراماتیک در اولین مسابقه‌ی چارچار

اولین مسابقه از مرحله مقدماتی مسابقه چارچار ۳۰ مهر ۱۴۰۰ با حضور تعداد اندکی تماشاگر برای رعایت پروانامه‌های بهداشتی برگزار شده و اکنون ویدیوی آن منتشر شده است. شرکت‌کنندگان این مسابقه مرتضی دارشی، خدیجه شمسی و علی دارشی در گروه یک؛ دانیال شمسی، صادق حاجی پور و محمود رضایی در گروه دو؛ احمدرضا پورشمسی، غلامرضا مقتدری و نوید زمانی در گروه سه؛ و مهدی یحیایی، علی عظیمی و احمدرضا خودکامه در گروه چهار بودند.

در نهایت گروه چهار با ۳۲+ امتیاز و گروه یک با ۱۷+ امتیاز به مرحله‌ی بعد صعود کردند و گروه دو با ۴- امتیاز و گروه سه با ۲۰- امتیاز از رقابت‌ها کنار رفتند. در هر مسابقه چارچار، مبلغی به تمام گروه‌هایی که امتیاز مثبت کسب کرده باشند اهدا می‌شود. در اولین مسابقه، گروه اول یک میلیون و ۳۰۷ هزار تومان و گروه دوم ۶۹۳ هزار تومان دریافت کردند.

مجری اولین مسابقه چارچار علی‌اکبر شامحمدی بود که سوالات مسابقه را در چهار بخش اختصاصی، حراجی، سرعتی، و از کی‌ بپرسم از شرکت‌کنندگان می‌پرسید. مهدی عالمی مدیر تولید، و اسماعیل بلبلی مجری طرح مسابقه‌اند. این دو نفر با همکاری علی‌اکبر شامحمدی، طراحان سوالات مسابقه نیز هستند.

فیلم کامل مسابقه را می‌توانید در صفحه‌ی چارچار در بسترهای اینستاگرام (اینجا) آپارات (اینجا) و یوتیوب (اینجا) و یا در پایین این خبر ببینید. 

 

 

 

شانه‌به‌شانه در دومین مسابقه‌ی چارچار

فیلم دومین مسابقه از مرحله مقدماتی «چارچار»، مسابقه اطلاعات عمومی گراش، که ۱۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شده بود، در اینستاگرام، آپارات و یوتیوب منتشر شد.

در دومین مسابقه از بخش مقدماتی، افراد زیر در ۴ گروه با هم رقابت کردند: گروه یک: حسین فولادی، مهدی جعفری، قدرت فانی؛ گروه دو: قاسم رنجبر، عبدالحسین محمدی، حیدر حجازی؛ گروه سه: مهدی عباسی، عادل جعفری، مجتبی جعفری؛ گروه چهار: جواد جعفرزاده، یوسف مهیایی، مرتضی عظیمی.

در یک رقابت نزدیک، گروه یک ۲۲ امتیاز به دست آورد و بخش بزرگ‌تر جایزه‌ نقدی یعنی ٧۵٨ هزار تومان را از آن خود کرد. گروه سه ۱۳ امتیازی شد و تنها با یک امتیاز بیشتر از گروه دو، به مرحله بعد راه پیدا کرد و جایزه‌ی ۴۴۸ هزار تومانی را هم دریافت کرد. گروه دو و چهار با ۱۲ و ۱۱ امتیاز از مسابقات کنار رفتند، اما جایزه‌ی ۴۱۳ هزار و ۳۷۹ هزار تومانی را دریافت کردند.

 

پایان هیجان‌انگیز سومین مسابقه چارچار

سومین مرحله از مسابقه اطلاعات عمومی گراش با نام «چارچار» جمعه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد

در سومین مسابقه از بخش مقدماتی، این چهار تیم به هم رقابت کردند:
▫️ گروه بخال: اکبر حاجیان، جواد اسدی، محمد جهاندیده
▫️ گروه داسه : مجتبی بنی‌اسدی، فاطمه کمالی، محمدامین نورانی
▫️ گروه بئرگال: مسعود یحیی‌پور، مصطفی رحمانی، مجتبی منفرد
▫️ گروه چَریَک : عبدالنبی پورشمسی، مهدی مهرابی، محمد صادقی

برای دیدن تیم‌های صعودکننده تا آخر مسابقه را ببینید:

 
 
جمعه این هفته با برگزاری مسابقه چهارم مرحله مقدماتی به پایان می‌رسد.
 

پیشتازی با کره اسب

چهارمین مسابقه از برنامه «چارچار» جمعه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. مسابقه چهارم سرگرم‌کننده‌تر از دوره‌های پیشین بود و با رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی قطعا مسابقه چارچار جدی‌تر خواهد شد.

🔻 در چهارمین مسابقه از بخش مقدماتی، این چهار گروه با هم رقابت کردند:
▫️ گروه ممم: محمد خواجه‌پور، محمود باقری، مسعود غفوری
▫️ گروه اشکندیر : حسین ابراهیمی، محمد انصاری، مسیب عالی‌زاده
▫️ گروه آجی‌پنگی: حمید بهرامی، ساسان اکبریان، صادق فروزان
▫️ گروه چیرشت : مصطفی کارگر، باقر حیدری ، یعقوب وفایی‌فرد

 

 
در مرحله نیمه‌نهایی تیم‌های اول گروه اول و سوم و تیم‌های دوم گروه دوم و چهارم دهم دی با هم مسابقه می‌دهند. در مسابقه دوم نیم‌نهایی تیم‌های اول گروه دوم و چهارم و تیم‌های دوم گروه اول و سوم جمعه ۲۴ دی‌ماه رو‌درو می‌شوند. تا از میان آن‌ها چهار تیم مرحله نهایی مشخص شود.

 

اولین مسابقه نیمه‌نهایی در محل جدید

اولین مسابقه‌ی مرحله نیمه‌نهایی، به خاطر شرایط بارانی، ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سالن مدرسه محبی برگزار شد.در این مسابقه، ۴ گروه زیر با هم رقابت کردند تا در نهایت دو تیم صعودکننده به مسابقه‌ی نهایی مشخص شوند.

💢 بئرگال: محمود فتاحی، مسعود یحیی‌پور، مصطفی رحمانیان

💢 سابات: مجتبی جعفری، عادل جعفری، مهدی عباسی

💢 بنخچه: احمدرضا خودکامه، مهدی یحیایی، علی عظیمی

💢 چیرشت: باقر حیدری، مصطفی کارگر، یعقوب وفایی‌فرد

🎁جوایز اهدا شده در این مسابقه شامل:
➖گروه اول: یک میلیون ٧۵٨ هزار تومان
➖گروه دوم: یک میلیون و ٢۴١ هزار تومان

برای دیدن تیم‌های صعودکننده تا آخر مسابقه را ببینید.

 

 
 
 
 

دومین نیمه‌نهایی و تعیین ترکیب فینالیست‌ها

مسابقه‌ی دوم مرحله‌ی نیمه‌نهایی نیز جمعه ۲۴ دی‌ماه برگزار شد. فیلم کامل مسابقه را می‌توانید در صفحه‌ی چارچار در بسترهای اینستاگرام (اینجا) آپارات (اینجا) و یوتیوب (اینجا) و یا در پایین این خبر ببینید. 
مسابقه‌ی نهایی هشتم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. 
 
 
عکس‌های مجید افشار را از دومین مسابقه‌ی مرحله نیمه‌نهایی نیز ببینید.

 

مسابقه‌ی نهایی در سینما فرهنگ

جمعه هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ مسابقه‌ی نهایی چارچار در سینما فرهنگ گراش برگزار شد. خبر کامل این مسابقه را اینجا بخوانید.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top