بستن

۱۲ بهمن ۸۸: اولین روزی که گراش شهرستان بود

این گزارش در شماره ۴۷ صحبت‌نو گراش در بهمن ۱۳۸۸ منتشر شده است.

فاطمه آبازیان و حبیبه بخشی: از چهره‌های تمام افرادی که داخل و روبروی مجتمع فرهنگی ورزشی جوانان بسیج گراش جمع شده بودند می‌شد فهمید که چقدر شادند. دیشب بهترین خبری را که سال‌هاست منتظرش هستند شنیدند: «گراش شهرستان شد.» تا آخر شب صدای هیاهوی‌شان شنیده می‌شد و امروز حول و حوش ساعت نه و پانزده دقیقه همه جمع شده‌اند و منتظرند تا به همه‌ی کسانی که در این راه زحمت کشیدند بگویند به پاس زحماتی که کشیدید، برای به ثمر رسیدن تلاش‌تان، تلاش خواهیم کرد. آمده‌ایم همراه با سی و یکمین سالروز ورود ابرمرد انقلاب اسلامی به ایران، ورود پر افتخار شما را نیز در ذهن‌مان ثبت کنیم تا یادمان بماند که در کشور و شهر ما همیشه مردانی بوده‌اند، هستند و خواهند بود که برای بزرگ شدن‌مان تلاش کرده‌اند و بی هیچ مزدی کار کرده‌اند و بذر دغدغه را در دل‌مان پاشیده‌اند.

امروز هم مثل دیشب مردم بین خود گروه‌هایی تشکیل داده‌اند و در حال بحث و تبادل نظر در رابطه با تمام موضوعاتی‌اند که در این سال‌ها ذهن‌شان را مشغول کرده است. شاید از همان دقیقه‌ای که این خبر را شنیدند بارها و بیش از پیش پیشنهادها و کارهایی که می‌توان در جهت پیشرفت شهر و کشورشان انجام بدهند، مرور کرده‌اند.

ساعت نه و سی دقیقه گروهی که برای آخرین تلاش برای شهرستان شدن گراش به تهران سفر کرده بودند از راه رسیدند. امام جمعه شهر، رییس شورای شهر، سیدعباس جهانبانی و کارکن این جمع چهار نفره را تشکیل می‌دهند همه برای انجام مراسم خوشامدگویی به سمت آنها رفتند و با ساده‌ترین شکل از آنها تشکر کردند.

پس از آن اسب‌سواران و موتورسواران با در دست داشتن پرچم ایران به جمع پیوستند و آماده‌ی راهپیمایی از مبدأ مجتمع فرهنگی ورزشی جوانان بسیج گراش تا گلزار شهدا شدند. در حین راهپیمایی هر کسی به سبک خود ابراز شادی می‌کرد. یکی با بوق زدن، یکی با صلوات فرستادن، یکی با کف و سوت و یکی با پیوستن به جمع. بعضی‌ها هم عکس نماینده‌ی مردم لارستان را به منظور تشکر به بقیه نشان می‌دادند. در این میان نمی‌توان از حضور بسیار کم‌رنگ زنان گراش حرفی نزد. فقط چند زن که تعدادشان حتی به بیست نفر هم نمی‌رسید کنار پارک لاله منتظر ایستاده بودند و شاید شاد هم بودند!

با رسیدن به گلزار و مشرف شدن به قبور مطهر شهدای شهر، به آنهایی که با افتخار در دل خاک آرمیده‌اند سلام گفتند و بار دیگر تجدید عهد کردند. پس از آن از حجت‌الاسلام سید عباس معصومی برای یک سخنرانی کوتاه دعوت شد. «ان مع العسر یسرا» محور بحث ایشان بود: «بعد از تحمل همه‌ی سختی‌ها این شادی حق مردم گراش است.» او از سختی‌های این راه گفت و اشاره‌ی کوتاهی به جریان بحران اقتصادی گراش داشت. مردم را به شکرگزاری، آرامش و کنترل احساسات دعوت کرد و گفت: «نباید به اختلافات منطقه‌ای بیش از این دامن زد» و در ادامه‌ی تشکر از همه‌ی آنهایی که در این راه تلاش کردند، افزود: «ما نباید به دنبال این باشیم که در شهرستان شدن گراش چه کسی بیش از همه سهم دارد، از این به بعد همه‌ی ما در همه‌ی مسایلی که به پیشرفت می‌انجامد شریکیم و باید همه با هم همکاری کنیم» و پس از شکر و حمد الهی از امام جمعه شهر دعوت به سخنرانی کرد.

پیش از سخنرانی حجت‌الاسلام حلاجی، حضار با گفتن «تشکر تشکر» از ایشان بخاطر همه‌ی زحمات‌اش سپاس‌گزاری کردند. سخنرانی ایشان بیش‌تر در جهت تأیید حرف‌های حاج‌آقا معصومی بود:

«حرف اصلی من به شما آقایان و خانم‌ها این است که ما هر چه داریم باید لطف خدا بدانیم یعنی نه بنده حقیر، نه مسئولان نظام، نه خدمت‌گذاران شما بدون توفیق الهی هیچ توانی برای خدمت به شما نداریم.

وقتی دیشب خبر ارتقا را به شما مردم دادند اولین قدم برگزاری سجده شکر و نماز شکر بود. این از هزاران مقوله‌ای که از آن دم می‌زنیم ارزش‌اش بالاتر است و این ایمانی است که من در شما می‌بینم. وقتی یک عنایتی به یک شهر ولایی می‌شود اولین چیزی که بر روی زبان مردم جاری می‌شود شکر خدا و حمد خداست و تشکر از اهل بیت عصمت و طهارت است.»

او با توصیه سخنان خود را ادامه داد: « از ابراز احساسات و احترامی که شما به خدمتگزاران‌تان می‌کنید، ما را جز اینکه شرمنده بکنید چیز دیگر ندارد. بنده هیچ کاری نکردم اگر توفیقی خداوند متعال داده است افتخار می‌کنم که خدمتی بکنم. ما خدا را سپاس می‌گوییم و از اهل بیت ممنونیم. البته اول از خدا باید تشکر کرد بعد بنده‌ی خدا! واقعا تلاش‌های نماینده‌ی مردم لارستان و منطقه در مجلس شورای اسلامی و نماینده‌ی مردم ولایی گراش علی‌اصغر حسنی در به سرانجام رسیدن این موضوع بسیار مهم تاثیرگذار بوده است. البته نماینده وظیفه‌ی خودش می‌دانست که نه برای این شهر، نه برای یک بخش بلکه برای کل منطقه‌ای که نماینده‌ی آن است باید تلاش بکند. ما همین‌جا از این مسئول می‌خواهیم همانطور که تا الان برای گراش و مناطق دیگر تلاش کرده، از این به بعد بیش از پیش تلاش کند تا همه‌ی مردم به حق قانونی خودشان برسند.»

آقای مهیایی ساعت یازده ختم مراسم را اعلام کرد و از حاضرین برای شرکت در مراسم ۲۲ بهمن ساعت نه روبروی مدرسه‌ی علمیه چهارده معصوم دعوت کرد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. بهتر است بنویسید: اولین روزی که شهرستان گراش رسما تصویب شده بود ، نه گراش شهرستان بود!
    چون تا چند ماه از فرمانداری و فرماندار خبری نبود و لازمه شهرستان بودن داشتن فرماندار و فرمانداری می باشد.

  2. بنا به خبری که هم اینک دریافت نمودیم آقای ناصر نریمانی شهروند فداغی موفق به کسب مقام قهرمانی شهرستان در رشته شطرنج شدند.

    این شهروند فداغی این عنوان با ارزش را با غلبه بر استاد بزرگ شطرنج و دارنده رتبه چهارم از ارد بدست آوردند .
    http://www.fedaghnews.com/?p=4909

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top