بستن

تقدیر از ۵۳ هیات مذهبی گراش

هفت برکه: با پایان عزاداری ماه‌های محرم و صفر از ۵۳ هیئت مذهبی در شهرستان گراش تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گراش، در خجسته میلاد نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت و سلاله پاکش امام جعفر صادق علیهم السلام پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ از هیئات مذهبی، روحانیون و مداحان گراش تجلیل و قدردانی شد.

دراین مراسم که در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام گراش برگزار شد، با حضور مهمان ویژه، دکتر حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، اوز و گراش در مجلس شورای اسلامی، از ده هیئت برگزیده و همچنین از فتحی رییس شورای هیئات مذهبی و نیز از کلیه هیئات مذهبی تجلیل شد.

در ابتدای مراسم، فتحی رییس شورای هیئات مذهبی ضمن عرض خداقوت، از کلیه مسئولین هیئات، دست اندرکاران و برگزار کنندگان مراسم ماه محرم و صفر، هیئت امنا حسینیه‌ها و تکایا، روحانیون، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام موسوی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گراش ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان در مورد اتحاد و انسجام هرچه بیشتر هیئات مذهبی و پرهیز از تک روی مطالبی را بیان داشت.

وی هیئات مذهبی را ظرفیت بسیار عظیم دانست و گفت: می‌بایست به نحو احسن از این ظرفیت استفاده شود تا به نتیجه مطلوب برسیم، همچنین در مورد کاهش آسیب‌های اجتماعی (مواد مخدر، مشروبات الکلی، بدحجابی، بی بندوباری، طلاق و غیره) با استفاده از این ظرفیت، پس از شناسایی و نحوه برخورد صحیح می‌توان به صورت محله محور با استفاده از روحانیون و افراد سرشناس با بهترین راهکار با این معضلات اجتماعی مقابله کرد.

حجت الاسلام بخشایش پور امام جمعه گراش نیز به کلیه عزیزانی که طی دو سال کرونایی در بدترین شرایط با رعایت دستورالعمل ها، بهترین شیوه را در برگزاری مراسم داشتند و با تبعیت از مقام معظم رهبری مراسم دو ماه محرم و صفر را بنحو شایسته برگزار کردند تشکر کرد.

امام جمعه گراش گفت: اگر در اجرای برنامه‌ها از سه ظرفیت روحانیون، مداحان و مردم با برنامه‌ریزی صحیح در هیئات استفاده شود آثار مثبت اجتماعی آن در حوزه های مختلف نمایان خواهد شد. همانطوری که در امر کمک رسانی مومنانه در شرایط کرونایی، هیئات مذهبی با کمکهای مومنانه خود به یاری نیازمندان شتافتند و حرکت زیبایی را آفریدند.

دانشور رییس شورای اسلامی شهر گراش هم با اشاره به صحبت های حضرت امام که فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است با اشاره به روح بلند آن عالم فرزانه مطالبی را بیان داشت و تصریح کرد: امروز می‌بینیم مردم در ماه محرم و صفر با برپایی خیمه عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام روح اسلام را زنده نگه داشته اند، چرا که در مکتب اباعبدالله الحسین، ایثار، مقاومت، جوانمردی، از خودگذشتگی و یاری رساندن به مظلوم، جزء درسهای ماندگاری است که از ابا عبدالله الحسین علیه السلام فراگرفته ایم،

اجرای سرود توسط گروه محبان اهل بیت و پذیرایی شام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. سلام. ده هیات برگزیده نبودند. به نمایندگی از بقیه هیات ها تقدیر شدند که وقت نگیره و بقیه هیات ها هم هدیه خود را بعد مراسم دریافت کردند.
    گروه سرود هم رایت الهدی بود که از مجموعه هیات محبات اهل بیت ع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top