بستن

«حاج علی علیپور» در شهرک فرهنگیان مدرسه ساخت

هفت‌برکه: حاج علی علیپور مدرسه امام جعفر صادق(ع) را به عنوان دومین مدرسه در شهرک فرهنگیان گراش ساخت. این مدرسه امروز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰، مدرسه خیرساز امام جعفر صادق(ع) گراش با حضور مجید غلامپور فرماندار گراش، رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز، برخی از مسئولین و اقشار مختلف مردم افتتاح شد. 

این مدرسه ابتدایی شش‌کلاسه با زیربنای ۷۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع ساخته شده است. برای ساخت این مدرسه، بیش بر دو میلیارد تومان توسط خیر نیک‌اندیش حاج علی علیپور هزینه شده است.

فعالیت مدرسه  امام جعفر صادق(ع) از مهرماه امسال آغاز شده است و در حال حاضر ۲۱۰ دانش‌آموز و ۱۱ نفر کادر آموزشی و اجرایی به مدیریت خانم پای‌برجا در این مدرسه حضور دارند. پیش از این، مدرسه عظیمی توسط خیرین، و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط دولت در شهرک فرهنگیان ساخته شده بود. 

علیپور از نیک‌اندیشان ساکن قطر است که به جز این مدرسه خدماتی دیگری نیز داشته است. مرمت مسجد تاریخی آخوند یکی از شاخص‌ترین این کارهاست.

فرماندار: وزیر بهداشت دوباره به گراش می‌آید

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، در آیین افتتاح این آموزشگاه، هزینه کردن برای آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری برای آینده‌سازان دانست و اظهار داشت: دانش‌آموزان آینده سازان و محور پیشرفت علمی کشور هستند و توجه به این قشر از جامعه توسعه سایر بخش ها را به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز نقش برجسته ای در رشد و تعالی جامعه دارند، تصریح کرد: گراشی‌ها مردمان نیک اندیش و پیشتاز خیر در عرصه های مختلف خصوصا مدرسه سازی هستند که به رشد و تعالی جامعه کمک و نقش سازنده‌ای در این زمینه ای ایفا می‌کنند که این عمل باقیات و صالحات و توشه‌ای برای آخرت خیرین است.

مجید غلام‌پور با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم در سفر استانی به فارس و شهرستان گراش گفت: «در سفر نماینده ویژه رئیس جمهور بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان بررسی شد. اما به دلیل فشردگی جلسات و رسیدگی به درخواست های مردمی و بررسی مطالبات، وزرا و معاونین و نمایندگان رئیس جمهور ناگزیر بودند به چندین شهرستان و حوزه های انتخابیه سفر کنند که همین امر باعث شد سفر وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گراش کوتاه باشد. اما در جلسه خنج، آقای دکتر عین‌اللهی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و مردم شهرستان قول دادند در اولین فرصت به گراش سفر کنند و ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه بهداشت و درمان با خیرین دیدار کنند.»

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: تلاش در راه مدرسه سازی خود جهاد مقدس است، تصریح کرد: تامین فضاهای آموزشی بدون کمک خیرین امکان پذیر نیست و اقدامات و فعالیت‌های نیک اندیشان این عرصه به‌ عنوان یک ارزش در سطح کشور و در بین مردم نهادینه شده‌ است.

فرماندار گراش از پیگیری مجمع خیرین مدرسه ساز و آقای حاج علی علیپور و خانواده محترمشان به جهت انجام چندین کار خیر و عام المنفعه در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد.

تقدیر از خیر و سازنده مدرسه

رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش، با تشکر از خیر این مدرسه گفت: «این جلسه به خواست خیر امروز برگزار شد و دوست داشتیم که در یک مناسبت ملی و مذهبی باشد ولی از طرف دیگر باید فرصتی بود که کل خانواده هم حضور داشته باشند. به خاطر همین برنامه امروز برگزار شد. حاج علی علیپور خدمات ارزشمندی برای شهرستان داشتند و این مدرسه هم یکی از خدمات ایشان است.»

رضایی با تقدیر از پیمانکار پروژه گفت: «حاج غلامعلی علیپور سازنده و معمار خیلی از مدارس گراش است. باید از ایشان تشکر کنیم که مدارس با کیفیت و بسیار خوبی برای گراش ساخته‌اند.»

موسوی، امام جمعه موقت گراش، دیگر سخنران این برنامه بود که در سخنانی کوتاه با اشاره به یک روایت گفت: «کار خیر خوب است و بعضی کارهای خیر بهتر است. پایه خیلی از خدمات دیگر در همین مدارس است.»

حجت‌الاسلام فخاری از طرف اهالی و اولیا مدرسه گفت: «عمده کارهایی که در شهرستان انجام می‌شود خیرساز است. درخواست ما این است که وقت خیرین دست به کار می‌شوند و پول هم آماده است، ادارات حداقل در این زمینه تسهیل کنند. همین مدرسه شش ماه کار تعطیل شد. ادارات نباید در کار خیرین سنگ‌اندازی کنند.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top