بستن

خیریه‌ای به نام شهیدان جعفری برای شغل‌آفرینی

هفت‌برکه: موسسه خیریه شهیدان میرزا و باباحسن گراش به عنوان هفتمین سمن در شهرستان گراش مجوز فعالیت گرفت.

به گزارش هفت‌برکه، مجوز این موسسه که به نام دو شهید خانواده جعفری و با اهداف اصلیِ اشتغال‌زایی، تهیه‌ی مسکن و تسهیل ازدواج جوانان تشکیل شده است، در هفتم مهرماه ۱۴۰۰ از طرف فرمانداری گراش صادر شد. محمد منفرد رییس هیات مدیره، و طالب (سلمان) عبدالهی مدیر عامل این موسسه خیریه‌اند. سرمایه و منبع درآمد اصلی این موسسه نیز مجتمع کشت و صنعت و دامپروری شهید باباحسن در کورده شهرستان خنج است که مدیریت آن را عبدالله جعفری به عهده دارد.

محمد منفرد، رییس هیات مدیره موسسه، در گفت‌وگو با هفت‌برکه می‌گوید: «فعالیت‌های این موسسه خیریه از حدود پنج ماه پیش شروع شده، و به تازگی مراحل ثبت آن نهایی شده است. اولویت‌های ما طبق اساسنامه، اشتغال‌زایی، کمک به مسکن و ازدواج جوانان و در مراحل بعد، کار در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت و کمک به نیازمندان و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی و ورزشی است. این اولین موسسه‌ای در گراش است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دغدغه‌ی اشتغال گروه‌های مختلف از جمله جوانان، زنان بی‌سرپرست، خانواده‌های نیازمند را دارد.»

کارهای انجام‌شده

رییس هیات مدیره موسسه خیریه در مورد فعالیت‌هایی که در این چند ماه از شروع فعالیت موسسه انجام شده است، می‌گوید: «علی‌رغم این که در ابتدای راه هستیم، اما در زمینه اشتغال‌زایی چند جا شروع به فعالیت کرده‌ایم. در زمین‌هایی که متعلق به موسسه است در کورده، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و عرضه به بازار را شروع کرده‌ایم که برای چندین خانوار اشتغال کرده است. در مجتمع نگین لار هم دو طرح اجرا شده است: یک کافی‌شاپ به نام باباحسن در محوطه باز این مجتمع راه‌اندازی شده است و ۴ نفر در آن مشغول به کار شده‌اند. یک مغازه‌ی فست‌فود نیز در طبقه بالای این مجتمع به زودی راه‌اندازی می‌شود و برای چندین نفر اشتغال‌زایی می‌شود. به چند کارگاه کوچک خانگی هم وام‌هایی به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.» به گفته‌ی منفرد، بخش کوچکی از درآمد این واحدها به موسسه می‌رسد که آن هم در فعالیت‌های خیریه‌ی دیگر از جمله در بحث ازدواج و مسکن هزینه خواهد شد.

 

دعوت به همکاری

رییس هیات مدیره‌ی موسسه خیریه از افراد جویای کار، کسانی که طرح‌های اقتصادی دارند و همچنین سرمایه‌گذران و خیرینی که تمایل به فعالیت در این زمینه دارند، دعوت می‌کند که با این موسسه همکاری کنند. دفتر موسسه در ساختمان سیمرغ، درب ب، طبقه دوم، واحد ۳۸ قرار دارد و شماره تماس این دفتر ۵۲۴۵۵۱۱۰ است. دفتر مجتمع کشت و صنعت باباحسن که کار اقتصادی و درآمدزایی موسسه را انجام می‌دهد، در ساختمان بعثت قرار دارد و شماره تماس آن ۵۲۴۵۲۲۲۱ است. منفرد در خصوص روش‌های دیگر ارتباط با این موسسه خیریه می‌گوید: «علاوه بر این دو دفتر که به روی همشهریان باز است، ما به زودی وبسایت موسسه را هم راه‌اندازی می‌کنیم تا نحوه فعالیت موسسه و ارتباط‌گیری با مردم از طریق آن هم انجام شود. شماره تلفن مسئولان زیرگروه‌های مختلف موسسه نیز در آینده نزدیک اعلام می‌شود.»

 

ارتباط موسسه خیریه با مجتمع شهید باباحسن

اما بخش عمده‌ی اشتغال‌زایی این موسسه خیریه در مجتمع کشت و صنعت و دامپروری باباحسن در کورده شهرستان خنج و از طریق کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته صورت می‌گیرد. عبدالله جعفری، مدیر مجتمع کشت و صنعت شهید باباحسن، نیز در گفت‌وگو با هفت‌برکه در مورد ارتباط این مجتمع با موسسه خیریه می‌گوید: «از این به بعد، مجتمع کشت و صنعت باباحسن در واقع سرمایه و ملک این موسسه خیریه است. درآمد موسسه از طریق همین مجتمع تامین می‌شود. کل این مجتمع را خانواده ما به این موسسه هبه کرده است.»

پروژه‌ی مجتمع شترمرغ باباحسن که قرار است بخش تکمیل‌کننده‌ی مجتمع کشت و صنعت باباحسن باشد، در سال گذشته سروصدای زیادی ایجاد کرد (خبرها در هفت‌برکه + و +). جعفری می‌گوید آن پروژه هم وقتی راه افتاد، به این موسسه خیریه تعلق خواهد داشت.

 

ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مجتمع شهید باباحسن

مدیر مجتمع کشت و صنعت شهید باباحسن لیستی از فعالیت‌هایی را که می‌توان در این پروژه انجام داد نشان می‌دهد و می‌گوید: «برای مثال ما دو گله‌دانی ۲۰۰راسی داریم که اگر کسی بیاید و تحویل بگیرد، تمام زیرساخت‌هایش آماده است. یا زمین‌های زیادی زیر کشت کنار رفته است که می‌توانیم آن را تحویل یک یا چند نفر بدهیم، تا برای خودشان درآمد کسب کنند. ما بیش از ۱۲۰ گلخانه در آن مجموعه طراحی کرده‌ایم، که البته سرمایه‌ی کلان می‌خواهد. اگر کسی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، ما زیرساختش را آماده کرده‌ایم و برق و زمین و آب و مجوزهایش را در اختیارش می‌گذاریم.»

جعفری در مورد ظرفیت اشتغال‌زایی این پروژه می‌گوید: «‌اگر این پروژه به طور کامل راه بیفتد، می‌تواند برای بیش از ۲۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی کند.» او تاکید می‌کند که هدف از این اقدامات، کسب سود برای فرد یا موسسه نیست، بلکه اشتغال‌زایی است: «هدف ما این است که شغل برای جوانان ایجاد کنیم، چون وقتی شغل باشد، فساد از بین می‌رود. وقتی کسی کار نداشته باشد، رو به اعتیاد و تفریحات ناسالم و حتی خودکشی می‌آورد. ما اگر مشکل اشتغال را حل کنیم، بخش زیادی از مشکل مسکن و ازدواج هم حل می‌شود.»

 

برنامه برای تهیه مسکن

عبدالله جعفری در مورد طرح و برنامه‌ی موسسه‌ی خیریه برای تهیه‌ی مسکن توضیح می‌دهد: «ما زیرساخت این کار را آماده می‌کنیم. یعنی این که دنبال مجوز و زمین می‌رویم. وقتی زمین و مجوز و نقشه‌برداری و آماده‌سازی زمین انجام شود، بعضی خیرین هستند که حتی برای ساخت ۲۰ یا ۴۰ واحد اعلام آمادگی می‌کنند. اگر این زیرساخت‌ها فراهم باشد خیلی سریع‌تر کارها انجام می‌شود و یک نهضت ساختمان‌سازی راه می‌افتد.»

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

6 نظر

  1. کل فعالیت های این آقا مشکوک است و ما به دیده شک به این کارشان نگاه می کنیم . سوء استفاده از نام شهید و تلاش برای تصاحب زمین با متراژ نجومی کار اورا سوال برانگیز تر کرده است

  2. سلام درود خداوند بر کسانیکه از مال و جان خودشان گذشته و در راه خدا انفاق میکنند خانواده آقای جعفری با اهدای دو شهید عزیز و اکنون هم با بخشش و هبه میلیاردها تومان به موسسه خیریه برای حل مشکلات جوانان قابل تحسین است و خداوند به آنان سلامتی و عزت عنایت فرماید و لعنت خداوند بر کسانیکه چشم دیدن این همه ایثار ندارند افراد تنگ نظر و بی خاصیتی که فقط اسم این را یدک می‌کشند حسودان خدا نشناسی که تحمل دیدن کارهای نیک دیگران ندارند ای کسیکه دارید تهمت میزنید از خدا بترسید خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند

  3. آقا یا خانم دادخواه خیلی برای افکار پلید و زشت جنابعالی متاسفم چرا تهمت می‌زنید قبل از قضاوت نادرست خودت اول می‌رفتید عملکرد آقا را می دیدید از وقف میلیاردها ثروت ایشان کاملا مطلع می‌شدید آن موقع قضاوت می‌کردید تو که در مورد دیگران قضاوت میکنید جلو آیینه قرار بگیر خودت کمی محک بزن بپرس من چکار کردم من چه قدم خیری بر داشتم من برای حل مشکلات نیازمندان چکار کردم گره ای مشکل چه کسی را باز کردم بعد خودت را با دیگران مقایسه کنید خیلی برایت متاسفم خداوند شما را هدایت کند

  4. جناب آقای منفرد و آقای عبداللهی در این زمینه اشتغال با کمک کمیته امداد میتوانید مرکز کارآفرینی به ثبت برسانید . مرکز کارآفرینی اولی با همکاری عنیبه رو به اتمام هست و دومین مرکز هم با کمک شما عزیزان میشه انجامش داد.

  5. سلام وعرض ادب خدمت تمام کسانی که فقط،وفقط برای رضای خدا قدمی، قلمی برمی‌دارند
    شما را به خدا با شماره ی که گذاشتم بامن تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top