نماز جمعه این هفته گراش به امامت حجت الاسلام سماعیلی برگزار شد. در حالی که مردم منتظر شنیدن بازخورد جلسه شنبه شب در دفتر امام جمعه بودند. با برگزاری نماز جمعه توسط اسماعیلی این انتظار بی‌پاسخ ماند.

رئیس حوزه علمیه برادران گراش در خطبه اول نماز به لزوم آزاد گذاشتن جوانان و همراهی والدین با خواسته‌های به حق فرزندانشان پرداخت. او گفت: «باید به حریّت بچه‌هایمان احترام بگذاریم، فرزندان ما برای زمان دیگری خلق شده‌اند. اگر بچه‌های ما مثل ما خلق شده بودند انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت، هشت سال دفاع مقدس بوجود نمی‌آمد. حریّت به این معنی است که به حریّت دیگران آسیبی وارد نشود. اصولی هم است که تغییر پذیر نیست. این اصول را به بهانه‌ی آزادی نمی‌شود زیر پا گذاشت.» اسماعیلی در ادامه خطبه اول به توضیح مفهوم حریّت پرداخت و گفت: «وقتی می‌گوییم انسان باید حریّت داشته باشد یعنی اینکه زهد داشته باشد، به دنیا وابسته نباشد. از مال دنیا آزاد باشد. خیلی از ما به عنوان زاهد زندگی می‌کنیم ولی متاسفانه در جمع دنیا داران زندگی می‌کنیم و گاهی طوری رفتار می‌کنیم که دنیا داران به ما کمکی کنند. این زهد نیست. حریّت یعنی اینکه دنیا برای ما مهم نباشد، نه که از دنیا بهره‌مند نباشیم.»

در خطبه دوم نماز ابتدا به لزوم همکاری دقیق مردم در سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد. گفت: «ما در زیر مجموعه ولایت فقیه زندگی می‌کنیم و هر قانونی که از زیر دست ولی فقیه رد شود مطمئنا به نفع ماست. در شهر گراش ما به نیروی متخصص نیاز داریم که جوانان باید با برنامه ریزی به مشکلات و کمبودهای شهر برسند.»

امام جمعه این هفته شهرستان با توجه به فرارسیدن سالروز اعتراض حضرت امام (ره) مقابل قانون کاپیتولاسیون را گرامی داشت و سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه را پرشور ترین استقبال از ایشان تاکنون توصیف کرد. و این را نشانه گسترش اسلام و محبوبیت اسلام در جهان برشمرد.

حجت الاسلام اسماعیلی با توجه به مرگ قذافی و اعتراض جوانان غربی و جنبش علیه نظام سرمایه داری گفت: «امور امام زمان یک شبه انجام می‌گیرد. الان یک جاء الحق و ذهق الباطلی در دنیا صورت می‌گیرد. الان در دنیا ذهق الباطل می‌شود. خواست خداست که دنیا متوجه شود. بیشترین فایده‌اش برای جهان اسلام بوده. اگر غرب می‌خواهد جواب این مشکلاتش را بیابد باید قانون اساسی جمهوری اسلامی را بررسی و اجرا کند. منتها کوتاهی از ما بوده که به بدنام شدن اسلام می‌انجامد. جاء الحق بر عهده ماست واکنون بهترین فرصت برای مسئولین و مردم است که تلاش خود را بیشتر کنند و از این فرصت استفاده کنند.»

بین دو خطبه نیز بیانیه فرمانداری مبنی بر لزوم همکاری و مساعدت مردنم در طرح سرشماری اخیر خوانده شد.