بستن

دومین حضور جوانان هلال‌احمر در جمع بزرگان

هفت‌برکه: جوانان هلال‌‌احمر برای دومین سال با بزرگان فوتبال کشور در لیگ برتر جوانان کشور رقابت می‌کنند.

به گزارش هفت‌برکه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ قرعه کشی مسابقات لیگ برتر جوانان باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حضور رضا عبدی مدیر مسابقات فوتبال پایه سازمان لیگ، بهنام محمودزاده از مسئولان مسابقات فوتبال پایه و به صورت وبینار و غیر حضوری برگزار شد. این مسابقات از دهه اول آبان‌ماه آغاز می‌شود.

هلال‌‌احمر گراش به همراه دو نماینده دیگر استان فارس در گروه یک که تیم‌های جنوب کشور را شامل می‌شود حضور دارد. بیشتر رقبای هلال‌احمر، همان تیم‌های آشنای سال گذشته هستند. گل‌گهر سیرجان، هلال احمر گراش، ایمان سبز شیراز، مس رفسنجان، فولاد خوزستان، مس کرمان، خلیج فارس شیراز، شاهد شهرداری بوشهر در گروه یک حضور دارند.

گروه دو از تیم‌های دهکده طلایی بابل، سپاهان اصفهان، غفاری تاکستان، تراکتور تبریز، پیکان تهران، ملوان بندرانزلی، ذوب آهن اصفهان و نساجی مازندران تشکیل شده است.

رضا عبدی در مورد نحوه برگزاری مسابقات برای نمایندگان باشگاه‌ها در این وبینار اظهار داشت: «تیم‌های اول و دوم از هر گروه به مرحله بعد صعود کرده و به صورت ضربدری مسابقات را رفت و برگشت انجام می‌دهند و برنده دو دیدار به فینال مسابقات راه پیدا می‌کند. از هر گروه یک تیم از انتهای جدول به مسابقات لیگ دسته اول جوانان سقوط می‌کند.»

هلال‌احمر فصل ۹۹-۱۴۰۰ برای نخستین‌بار در لیگ برتر حضور داشت. این تیم در نیم‌فصل اول با ۱۴ امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید و در نهایت با کسب رده پنجم در گروه خود توانست سهمیه حضور در لیگ‌برتر را حفظ کند.

آذربادگان : پله پله به سطح اول رسید‌ه‌ایم

سرمربی تیم فوتبال جوانان هلال‌احمر گراش در مورد حضور در لیگ برتر گفت: «سال گذشته ما با توجه به سطح تیم و سطح بازی‌ها که کشوری بود به هدف پیش‌بینی شده رسیدیم. بعضی معتقدند که هلال‌احمر فقط با یک تیم در بازی‌های استانی حاضر باشد. اما به یاد داشته باشید که این تیم مرحله به مرحله از بازی‌های استانی و منطقه‌ای و دسته اول به لیگ برتر رسیده‌ است و باید این امتیاز را حفظ کنیم.»

آذربادگان در مورد وضعیت امسال تیم جوانان گفت: «اکثر رقبای ما از امکانات دولتی برخوردار هستند و ما توان مقابله با آن‌ها را نداریم. در این چند سال ما با توان بازیکنانی که خودمان پرورش دادیم پله پله بالا رفتیم. الان باید با تیم‌های پر امکانات رقابت کنیم تا حداقل همین بازیکنان خودمان را حفظ کنیم.»

سرمربی جوانان هلال‌احمر در مورد تغییرات تیم هلال‌احمر افزود: «یک ضعف قانونی وجود دارد که قراردادهای ما یک ساله است فقط اگر قرارداد مالی با مبلغ بالای سی میلیون تومان می‌توان قرارداد چند ساله بست و بازیکن را حفظ کرد که این در توان ما نیست.»

آذربادگان در مورد مشکلات بازی در لیگ برتر اظهار داشت: «یکی از مشکلات اصلی ما دور بودن شهر گراش از کلان‌‌شهرها و محل بازی تیم‌های رقیب است که باعث می‌شود تیم ما مسافت‌های زیادی را قبل از بازی طی کند. با این وجود خوشحالیم که در گراش میزبان رقبا هستیم و این موضوع در معرفی شهر گراش در سطح ملی موثر است.»

سال گذشته بازی‌های هلال‌احمر به دلیل آماده نشدن زمین چمن شهدا، در زمین تمرینی این تیم برگزار شد. سرمربی تیم در مورد محل بازی این تیم گفت: «ما یک سال و نیم پیش هم با ترمیم چمن مخالف نبودیم فقط انتظار داشتیم سه هفته صبر کنند تا بازی‌های هلال‌احمر به پایان برسد. در حال حاضر هم کیفیت چمن هلال‌احمر از ورزشگاه شهدا بهتر است ولی زمین هلال‌احمر تمرینی است و امکانات برگزاری بازی رسمی را ندارد. از زحمات هیات فوتبال و آقای جوکار برای آماده‌سازی ورزشگاه شهدا تشکر می‌کنیم. در حال حاضر دیدگاه مدیریت و بخشی از کادرفنی این است که در ورزشگاه شهدا بازی کنیم اما بازیکنان به خاطر کیفیت چمن زمین هلال‌احمر را ترجیح می‌دهند.»

هلال‌احمر سال گذشته با کادر فنی کاملا بومی نتایج قابل قبولی گرفت. آدربادگان در مورد کادر فنی امسال تیم جوانان در لیگ برتر گفت: «بین ۱۶ تیم حاضر در مسابقات تنها تیمی که مربیان حقوق و حق‌الزحمه نمی‌گیرند تیم ما است که حتی از جیب هم برای تیم هزینه می‌کنند. فعلا تغییراتی نداریم اما اگر حمایت شویم در نظر داریم یک بدنساز به کادر فنی اضافه کنیم.»

سرمربی هلال‌احمر در پایان افزود: «تیم هلال‌احمر نه تنها نماینده شهرستان که نماینده استان در سطح کشور است. همانند دیگر تیم‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها مانند نماینده مردم در مجلس، فرماندار و امام جمعه استفاده کنیم تا این تیم بتواند نماینده شایسته‌ای برای گراش و استان فارس باشد.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top