بستن

راهپیمایی جاماندگان اربعین گراش در سه مسیر

هفت‌برکه: در جلسه ستاد اربعین شهرستان، پیاده‌روی جاماندگان اربعین امسال در مسیر گلزار شهدا گراش تا کنار زیارت اعلام شد. به جز مسیر پیش‌نهادی ستاد اربعین، در دو مسیر دیگر نیز راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهر گراش برگزار می‌شود. 

به گزارش هفت‌برکه، دوشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۰ مصادف با اربعین حسینی، پیاده‌روی نمادین جاماندگان اربعین در شهرستان گراش توسط سه گروه مختلف برنامه‌ریزی شده است. ستاد اربعین شهرستان راهپیمایی را از از گلزار شهدا به سمت جاده کنار زیارت برگزار می‌کند. حسینیه ابوالفضل(ع) و کانون روایت آفتاب که برنامه سال‌های گذشته را مدیریت می‌کردند. امسال از مسجد امام رضا(ع) تا حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) راهپیمایی را برگزار می‌کنند. مسیر سوم راهپیمایی پیش‌نهادی هیات سیدالشهدا(ع) از تکیه عاشقان سیدالشهدا (پشت مدرسه امام حسن عسکری) تا تپه شهدای گمنام است. 

 

فتحی: برای برگزاری مراسم در چند نقطه محدودیتی نداریم

علی‌اکبر فتحی، رییس شورای هیئات مذهبی گراش، با اشاره به اینکه جلسه برای تجمیع مراسم پیاده‌روی در یک مکان گرفته شد گفت: «چند روز پیش به دعوت امام جمعه جلسه‌ای برای برپایی مراسم پیاده‌روی گرفته شد، که البته شخص امام جمعه در جلسه حضور نداشتند. قرار شد مراسم پیاده‌روی اربعین از هر کجای شهر که هستید به صورت تکی، دسته جمعی، هیاتی و خانوادگی به سمت گلزار باشد و در ادامه هم پیاده‌روی در همان جاده گلزار به سمت کنار زیارت ادامه پیدا کند.»

فتحی در ادامه افزود: «هر کسی  از هر جایی که حضور دارد می‌تواند در پیاده‌روی شرکت کنند و با بقیه هم‌مسیر شود، برای پایان مراسم نقطه خاصی مشخص نشده است تا تجمع نشود، این بستگی دارد به افراد شرکت‌کننده که تا کجا بخواهند ادامه دهند، اما در نظر داریم مقصد روستای کنار زیارت باشد و چند مینی‌بوس هم هماهنگ شده است که اگر کسی برای برگشت مشکل داشت، بتوانند با مینی‌بوس به شهر برگردند.»

فتحی در مورد برپایی موکب‌ها با وجود اطلاعیه ستاد کرونا شهرستان گفت: «برای برپایی موکب پذیرایی هماهنگی با ستاد کرونا نشده است، قطعا اگر مطرح هم می‌شد مجوزی داده نمی‌شد اما با توجه به اینکه این موکب‌ها به صورت خودجوش حتی اگر مخالفت هم می‌شد برپا می‌شد، پس سعی کردیم همکاری داشته باشیم تا به بهترین شکل نظارت کنیم.»

چهارمین پیاده‌روی جاماندگان اربعین

در سه سال گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر تکیه شهدا تا حسینه ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود. امسال نیز مراسمی با عنوان چهارمین پیاده‌روی جاماندگان اربعین با همکاری حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد امام رضا(ع)، پایگاه مقاومت بسیج امام جعفر صادق(ع) و کانون فرهنگی هنری روایت آفتاب برگزار می‌شود.

این مراسم دوشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۰ صبح از مسیر مسجد امام رضا(ع)، بلوار شهید صیاد شیرازی، میدان شهید برزگران، بلوار معلم، حسینه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار و حجت الاسلام و المسلمین مهدی غلامعلی سخنرانی خواهد داشت.

در این مراسم نیز موکب‌های پذیرایی جهت ارائه خدمات به عزاداران بر پا می‌شود. 

اطلاعیه ستاد اربعین شهرستان گراش

بنابر اعلام شورای هیئات مذهبی شهرستان گراش و ستاد اربعین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین سید و سالار شهیدان روز دوشنبه به صورت زیر برگزار می‌شود.

پیاده‌روی اربعین از هر جای شهر به صورت تکی، دسته جمعی، هیئتی و خانوادگی به سمت جاده گلزار شهدا و ادامه و انتهای پیاده‌روی در همین جاده به سمت کنار زیارت می‌باشد.

ساعت حرکت یک ساعت خاصی نیست و مردم می‌توانند بعد از نماز صبح تا نماز ظهر هر وقت بخواهند در پیاده‌روی نمادین اربعین شرکت کنند تا از تجمع جلوگیری شود.

موکب‌ها در چندین نقطه این مسیر می‌توانند با نصب خیمه، جایگاه و ایستگاه صلواتی از مردم با آب، چای، آبمیوه، کیک و یا سایر خوراکی‌های بسته‌بندی پذیرایی داشته باشند.

جهت پرشور کردن حال و هوای اربعین در کنار هر موکب نوار نوحه‌، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و روضه‌خوانی پخش می‌شود و پیشنهاد می‌شود از ظرفیت و توان مداحان عزیز و بزرگوار در این پیاده‌روی استفاده شود.

مردم، گروه‌ها و دسته‌های مختلف و هیئت‌ها می‌توانند لوازم صوتی خود را به همراه عزاداران در این مسیر به همراه بیاورند تا شور اربعین در ذهن‌ها تداعی پیدا کند.

موکب‌ها می‌توانند جهت آسایش و رفاه خود و عزاداران از باغ‌هایی که به جاده نزدیک است استفاده کرده و یا جهت پخش صوت از برق باغداران استفاده کنند.

وانت‌دارانی که امکان پذیرایی کردن از مردم را دارند (آب، آبمیوه و خوراکی‌های بسته‌بندی شده) با هماهنگی ستاد اربعین می‌توانند مشغول فعالیت شوند.
حسینیه‌ها و هیئت‌هایی که برنامه پخت دارند بصورت بسته‌بندی از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در بین مسیر از عزاداران پذیرایی می‌کنند تا تجمعی صورت نگیرد.
همچنین مردم می‌توانند با کوله‌پشتی، پرچم و علم به هر نحو ممکن فردی، گروهی، هیئتی و خانوادگی در این پیاده‌روی بدور از هرگونه تجمع شرکت کنند، هیئت‌ها و گروه‌ها می‌توانند لوازم صوتی خود را بر روی وسیله نقلیه نصب و با شور اربعین حرکت کنند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. آغایون ستاد کرونا لطفا جواب بدین و شفاف‌سازی کنین. آیا شماها مجوز این کار رو صادر کردین؟!!
    یا سر خود میخوان این کار رو بکنن؟
    بعدش دیگه وسواس و کرکر نکنین که مردم رعایت نمی‌کنن و کادر درمان خسته شدند و از این حرفا ، دیگه ببینم وضعیت گراش زرشکی‌سیاه میشه یا وانمود میکنین مردم آسوده بخوابین شهر در امن و امان است.

  2. حاج آقای فتحی میگن برای ایحاد موکب هر چند که اگر با ستاد کرونا هم هماهنگی میشد قطعا اجازه نمی‌دادند و از طرف دیگر هییتها هم توجه ای به مصوبات و دستورات ستاد کرونا نمی‌کنند پس بهتر است با هم هماهنگ باشیم اولا اگر مسولین هییتها راست میگویند و پیرو ولایت هستند و راست راستی حسینی هستند و تظاهر به دوست داشتن امام حسین (ع) نمی‌کنند و دنبال خودنمایی و منافع شخصی نیستند چرا به فرمایشات امام خامنه ای توجه نمی‌کنند مگر ایشان نفرمودند مصوبات ستاد کرونا واجب الاجرا است و سر پیچی از آن حرام است حالا چرا آقایان مدعی پیرو ولایت اینجا این حکم شرعی را نادیده میگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top