بستن

افتخارآفرینی شاعران گراشی در آستانه‌ی روز شعر

هفت برکه: همزمان با روز شعر و ادب فارسی سه خبر از موفقیت‌های شاعران گراش در برنامه‌های مختلف منتشر شد.

به گزارش هفت برکه آثار چهار شاعر و نویسنده‌ی گراشی در همایش بین‌المللی ادبیات عاشورایی بهزیستی و جشنواره شعر رضوی منطقه جنوب فارس، برتر شناخته شد. مصطفی کارگر نیز برای نخستین بار در جمع داوران شب شعر عاشورایی شیراز حضور دارد.

دو کارمند شاعر در بهزیستی

در همایش بین‌المللی ادبیات عاشورایی بهزیستی با موضوع حضرت علی‌اکبر(ع)، دلنوشته‌ی زهرا خوشابی‌زاده و چهار رباعی از علی داوری‌فرد، برگزیده شد.

دکتر فانی، داوری این همایش را برعهده داشت و دکتر سنگری سخنران ویژه‌ در این مراسم بود. در این همایش علی داوری‌فرد به عنوان نماینده برگزیده‌ی تمام شهرستان‌های استان فارس حضور داشت. همچنین موضوع همایش سال آینده‌، حضرت رقیه(س) انتخاب شد.

طنین شعر رضوی در قیر

آثار معصومه بهمنی و فوزیه ثابت دو شاعر دیگر گراشی نیز در جشنواره شعر رضوی منطقه جنوب فارس در هفته دفاع مقدس برگزیده شد. هیات داوران این جشنواره اثر مصطفی کارگر را نیز در این جشنواره، شایسته‌ی تقدیر اعلام کرد.

به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قیروکارزین: آیین پایانی دومین جشنواره استانی شعر رضوی منطقه جنوب فارس، امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به صورت  مجازی برگزار شد.

در این دوره از جشنواره شاعران هشت شهرستان قیروکارزین (به عنوان میزبان)، لارستان، گراش، اوز، خنج، مهر، لامرد و زرین‌دشت حضور داشتند و در نهایت نفرات برتر در این جشنواره معرفی شدند.

در بخش کلاسیک؛ معصومه بهمنی شاعر شناخته شده‌ی گراشی، به جهت تصویر‌آفرینی و بهره‌گیری از تخیلی والا و استواری کلام به مقام دوم رسید و مقام سوم به فوزیه ثابت از گراش به دلیل زبانی نو و استفاده از ساختاری مناسب و زیبا تعلق گرفت.

هیات داوران همچنین به ترتیب  اثرهای مصطفی کارگر از شهرستان گراش، خلیل رویینا از شهرستان لارستان و فاطمه نجاتی از شهرستان اوز را شایسته تقدیر دانست.

دکتر نادر فخرآور و استاد جابر ترمک اعضای هیات داوری این جشنواره بودند.

فراخوان جشنواره شعر رضوی منطقه جنوب فارس در مرداد ماه سال جاری منتشر شد که پس از پایان مهلت ارسال آثار، هشتاد سروده از پنجاه شاعر، هشت شهرستان منطقه جنوب فارس به دبیرخانه رسید.

این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قیروکارزین برگزار شد.

کارگر داور قدیمی‌ترین شب شعر عاشورایی کشور

به گزارش پندری مصطفی کارگر، شاعر نام‌آشنای گراشی، یکی از داوران شب شعر عاشورایی است. پنجشنبه شب ۲۵ شهریورماه مصطفی کارگر در شب شعر امسال، به عنوان داور در این شب شعر شعرخوانی داشت.

شب شعر عاشورایی قدیمی‌ترین شب شعر عاشورایی در ایران است که امسال سی‌وششمین دوره‌ی آن برگزار می‌شود.

▫️شعرخوانی امسال مصطفی کارگر، رئیس انجمن شعر چشمه‌ی گراش، دومین شعرخوانی او در این شب شعر می‌باشد. او برای اولین بار سال ۸۷ شعر برگزیده‌اش را در بزرگترین شب شعر عاشورایی ایران خوانده است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top