بستن

گام نخست : گزارش اقدامات یک ساله نماینده

هفت‌برکه: نخستین گزارش سالانه نماینده مردم در مجلس منتشر شد.

 

پس از گذشت یک سال از نمایندگی مهندس حسین حسین‌زاده در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گزارش عملکرد وی در قالب مستند «گام نخست» منتشر شده است.

در این مستند ۱۵ دقیقه‌ای به مهمترین اقدامات نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در حوزه‌های آب، راه، درمان و صنعت اشاره می‌شود و بخش‌هایی از دیدارهای مردمی مهندس حسین‌زاده و حضور وی در مناطق محروم و روستاها به نمایش گذاشته شده است.

حسین‌زاده نماینده لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس یازدهم است.

کتابچه کامل عملکرد یک سال را نیز می‌توانید در قالب یک کتابچه دریافت کنید:

گزارش را در آپارات ببنید:

گزارش را در یوتیوب ببینید:

 

سحرگاه سوم اسفند ماه ۹۸ چشم‌ها در چهار شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز به شمارش آرای صندوق‌های انتخابات مجلس یازدهم بود. جایی که قرار بود از میان ۱۲  گزینه‌ی مختلف، از جمله سه نفر با تجربه نمایندگی مجلس، نام یک‌نفر از صندوق بیرون بیاید. اما مردم از میان همه‌ی نام‌های آشنا، صندلی بهارستان را به یک جوان سپردند: حسین حسین‌زاده.

حسین‌زاده پیش از این در فرایند اجماع در شهرستان گراش، به عنوان تنها گزینه‌ی این شهرستان معرفی شد تا نگاه مردم منطقه را به خود معطوف کند. جوانی که مسئول عملیات حفاری و استخراج شرکت ملی نفت کشور بود و آرزوهای بلندپروازانه‌ای برای منطقه در سر داشت.

او می‌گفت برای پیشرفت باید همه‌ی چهار شهرستان آباد شوند و وقت آن است پای پروژه‌های ملی به این منطقه باز شود. در لار او خود را پسر همسایه اهالی خطاب کرد و گفت بیایید وحدت، همدلی و یکی بودن را یک بار برای همیشه معنا کنیم تا از شر کوته‌بینی‌ها و تنگ‌نظری‌ها رهایی پیدا کنیم. شاید همین صداقت او بود که دل‌های مردم منطقه را جذب کرد تا او را به عنوان نماینده‌ی خود انتخاب کنند.

حسین‌زاده هنوز بر صندلی سبز بهارستان تکیه نزده بود که کار خود را آغاز کرد. در میانه‌ی تحریم‌های ظالمانه و بی‌تدبیری‌های اقتصادی، مسئولیت نمایندگی در این برهه حساس دوچندان می‌شد؛ چرا که نماینده ضمن آگاهی به مسائل ملی باید برای جذب اعتبارات و زیرساخت‌ها تلاش می‌کرد.

نماینده‌ی مردم اصرار داشت مشکلات اهالی منطقه بی‌واسطه به دست او برسد. همین شد که در اقدامی بی‌سابقه ۹ دفتر در لارستان، خنج، گراش، اوز، جویم، بنارویه، بیرم، صحرای باغ و تهران دایر کرد.

با آغاز به کار مجلس یازدهم، دیدارهای مردمی با اقشار مختلف حوزه انتخابیه، نشست‌ها و رایزنی‌های مستمر با مسئولان کشوری و فعال کردن مسئولان محلی سه ضلح مثلث مدیریت و برنامه‌ریزی حسین‌زاده شد.

او در گام اول حضور خود در مجلس کوشید تا پای حرف مردم بنشیند. گواه آن حضور مستمر در بیش از ۶۳ شهر و روستای حوزه انتخابیه و گفت‌وگوی مستقیم با اقشار مختلف مردم از شهروندان عزیز و روستاییان صبور گرفته تا عشایر قهرمان است. در سالی که گذشت حسین‌زاده برای دستیابی به یک الگوی توسعه مردمی پای حرف همه اقشار مردم نشست تا زمینه‌ی یک حرکت تاریخی برای پیشرفت منطقه را فراهم کند.

دیدار با وزرا بخش دیگر فعالیت‌های او بود. حسین‌زاده هرچند اولین‌بار بود بر صندلی مجلس تکیه می‌زد اما دقت و تیزبینی او در کنار تلاش مداوم باعث شد بتواند با بسیاری از وزرا، معاونین رئیس جمهور و مسئولین عالی کشور، جلسات دوجانبه داشته باشد.او در برخی از جلسات خود مسئولین شهرستان های حوزه انتخابیه را نیز با خود همراه می کرد تا مشکلات مردم به صورت مستقیم منعکس شده و بودجه‌های بیشتری جذب شود. هرچند جلسات دوجانبه با وزرا پایان کار نبود و تذکرهای کتبی و شفاهی به وزرا نشان از عزم جدی نماینده برای حل مشکلات حوزه انتخابیه دارد.

آب، راه، درمان و صنعت ۴ حوزه‌ای هستند که نماینده مردم بر آن تمرکز داشته است. بسیاری از مسئولین محلی گواه‌اند بودجه‌هایی که در یک‌سال اخیر برای مناطق لارستان، خنج گراش و اوز جذب یا در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص یافته بی‌سابقه هستند.

آب معضل اول

آب اولین معضلی بود که حسین‌زاده بر آن دست گذاشت. بخش بیرم و بسیاری از روستاهای ۴ شهرستان از آب آشامیدنی بی‌بهره بودند و این، با وجود سد سلمان و دیگر پروژه‌های آب‌رسانی قابل قبول نبود. به همین دلیل بود که حسین‌زاده حتی فرصت تذکر دو دقیقه‌ای خود در صحن علنی مجلس را به همین موضوع اختصاص داد و خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو گفت«در این کشور ۶۰ کیلومتر لوله برای آبرسانی به بیرم پیدا نمی‌شود؟ آیا از درد و داغ صدها بیمار گوارشی که سرطان گرفته‌اند و خانواده‌های آن‌ها درگیر شده‌اند خبر دارید؟»

مگاپروژه گازی خنج

چندماه بعد از آغاز به کار مجلس، وقت آن بود که نماینده به یکی از قول‌های خود در حوزه صنعت عمل کند: مگاپروژه تقویت فشار میادین گازی خنج. پروژه‌ی عظیمی که قرار است با بودجه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیون یورو ساخته شده و برای حداقل ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را نیز بصورت غیر مستقیم مشغول به کار ‌کند. حسین‌زاده همچنین در حوزه پتروشیمی مجوز احداث دو کارخانه بزرگ صنعتیِ کنسانتره سنگ آهن و کربنات سدیم به عنوان صنایع مادر پتروشیمی و ۵ طرح صنعتی به عنوان صنایع پایین‌دست پتروشیمی اخذ کرده است. صنایعی که سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی و دولت، لارستان، خنج، گراش و اوز را به یک منطقه‌ی صنعتی تبدیل خواهد کرد. اما شاید مهم‌ترین اقدام صنعتی حسین‌زاده، تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لارستان پس از سال ها تلاش مستمردر آستانه‌ی سیزدهمین سالگرد مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به لارستان بود تا پایانی باشد بر چشم انتظاری سیزده ساله مردم جنوب فارس که نوید بخش تحول در صنعت منطقه خواهد بود.

راه، رگ‌های حیات

راه و مسیرهای مواصلاتی از دیگر مواردی بود که به طور ویژه در دستور کار نماینده مردم قرار داشت. مهمترین موضوع در این حوزه تکمیل آزادراه و بزرگراه لار – جهرم – بندرعباس بود. این مسیر سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را می‌گیرد به نحوی که رسانه‌ها به آن لقب جاده‌ی مرگ داده‌اند. جذب ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۹ اولین گام برای تکمیل این مسیر است. جذب ۱۰۰ میلیارد تومان برای تونل شهدای خلیج فارس، معروف به بالنگستان و تکمیل راه روستایی چک‌چک در شهرستان گراش از دیگر اقدامات در حوزه راه است.

در حوزه‌ی درمانی نیز بودجه‌ی آموزشی و بهداشتی ـ درمانی دانشکده‌های علوم پزشکی لارستان و گراش به ترتیب ۹۴ و ۶۸ درصدافزایش پیدا کرده است. اخذ موافقت‌نامه اصولی بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی راهپیمای شهرستان اوز را نیز باید در کارنامه‌ی حسین‌زاده ثبت کرد.

حسین‌زاده که در سفرهای منطقه‌ای خود نشانه‌های محرومیت را در جای‌جای حوزه انتخابیه دیده بود، در هنگامه‌ی تنظیم بودجه ۱۴۰۰ بیشترین تلاش را برای جذب بودجه به کار گرفت و در نهایت توانست بیشترین بودجه‌ی محرومیت‌زدایی را به جنوب فارس اختصاص دهد.

ده‌ها اقدام بزرگ و کوچک در شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در اولین گام دکتر حسین حسین‌زاده به چشم می‌خورد.

جنوب فارس بیش از هر زمان دیگر نیازمند عزمی برای برخاستن است. برای بازگشت به شکوه گذشته‌ی این دیار که مردم آن در طول تاریخ شایستگی داشتن دیاری آباد و به دور از محرومیت و تلخ‌کامی ها را دارد.

امروز نماینده مردم در بهارستان ایران اسلامی تلاش بی وقفه را آغاز نموده تا هر روز رنجی از رنج‌های این دلیر مردان و شیر زنان بکاهد. عزم و تلاشی که همدلی و همراهی شما مردم را می‌طلبد تا بدور از هرگونه حاشیه‌سازی قطار محرومیت‌زدایی ویشرفت به حرکت در آید.

بیایید بجای رنج مردم، آسایش. بجای حسادت، همدلی و بجای محرومیت سربلندی را برای مردم لارستان، خنج، گراش و اوز به ارمغان آوریم.

 

10 نظر

  1. انشالله خانه کارگر در حمایت از جمعیت کارگری نیاز است پیگیری شود همچنین تامین اجتماعی که با گذشت چند سال از ارتقا گراش به شهرستان هنوز پشت درهای بسته اداره کل و سازمان مانده است
    مردم برای دریافت خدمات تامین اجتماعی بعضا باید مسافت لار _ گراش را طی کنند که جدا از خطرات جاده‌ای، صرف هزینه و وقت گیری مردم هم شامل می‌شود و جدای از اینها برای این شهرستان مستقل زشت است که با گذشت ۱۲ سال از ارتقاء هنوز این اداره دائر نشده است

    ارتقاء نمایندگی اداره ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد و راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، منابع آب، محیط زیست، تعاون و کار ، تعاون روستایی، نیز انتظار است

    مردم برای ادارات اطلاعات، شرکت نفت، تعزیرات و غله نیز باید به شهر لار مراجعه کنند

    پاسگاه منابع طبیعی نیز ضرورت دارد جهت جلوگیری از تصرفات و تعییر کاربرهای غیر قانونی در شهرستان ایجاد شود

  2. اعضای شورای شهر در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی پیگیری رفع مشکل شهرک آزادگان بودند که جا داره خسته نباشید گفته بشه اما به نظر میرسه مهمترین مشکل گراش در بخش محمد اباد و سلطان آباد فراموش کردند

    اعضای شورا مدیون رای این منطقه هستند و برای رای اوردن شعار رفع مشکلات این منطقه را دادند چرا الان پیگیر موضوع تعیین تکلیف این منطقه نشدند

  3. بعد از شنیدن راهیابی آقای حسین زاده به مجلس شورای اسلامی اینقدر خوشحال و ذوق زده شدم که پیشرفت شهرستان گراش را جلو چشمم مجسم کردم و باورم شده بود که همان کاری که آقای حسنی کرد و گراش را به شهرستان ارتقا داد آقای حسین زاده انجام خواهد داد و کارهای عقب افتاده شهرستان نظیر ارتقای ادارات و جذب بودجه و جذب جوانان ما و بکارگیری آنان تکمیل خواهد کرد اما متاسفانه پس از گذشت یکسال و اندی علاوه بر اینکه هیچ‌کاری برای گراش نکردند دید مردم نسبت به نمایندگان غیر گراشی تغییر کرد که حتما اگر اونا هم کاری برای گراش نکردند حتما مثل آقای حسین زاده توان انجام آنرا نداشته اند و هرگز تبعیضی نبوده والله آنچه ما در طول نمایندگی ایشان دیدیم ملاقات مصاحبه و بازدید هر چند که کار خوبی بوده ولی چه عاید این مردم شده است چند در صد قول و عیدهایی که گرفته عملی شده است لطفا گروه تبلیغات این عزیز که اگر عطسه ای هم این نماینده کند توی بوق و کرنا میکنند کارهایی که بنفع مردم انجام گرفته است و صد در صد نتیجه تلاش و رایزنی ایشان بوده است گزارش کنند اکتفا به حرفهای این وزیر و اون وزیر نکنند بطور شفاف اعلان کنند چقدر بودجه واریز شده است و دست مسولین ما رسیده است کارهای خیرین را بنام خود تمام نکنند همیشه بوده و خواهد بود و هیچ ربطی به نماینده یا مسولین دیگر ندارد کدام اداره ارتقا دادند کدام مشکل گراش را حل کردند کدام مشکل حوزه انتخابیه را حل کردند

  4. جناب جاوید چند تا از اقدامات حسنی نام ببر؟؟
    الان حسنی کجاست در مسایل شهر؟
    این بنذه خدا اینهمه گزارش داده، بعد میگی چکار کرده؟انصاف هم خوب چیزیه، البته احتمالا نفع مستقیم برای شما نداشته ولی حسنی داشته انگار.
    بازهم شما اگر میگید کاری برا گراش نشده با دفتر نماینده ارتباط بگیرین و مستقیم بهش بگین تا پیگیر بشن، اگر نفع جامعه رو میحوای

  5. در جواب آقای عبدالعزیز که گفته اند آقای حسنی چکاری کرده است چکاری بزرگتر از این کار که گراش را شهرستان کرد تمام اداره های موجود گراش مربوط به زمان آقای حسنی است جاده چک‌چک استقلال دانشکده علوم پزشکی و دهها چیز دیگر ما نمگیم مهندس حسین زاده کاری نکرده بله از ابتدا تاکنون فقط دیدار مصاحبه و بازدید اگر کاری صورت داده است لطفا با سند و مدرک اعلان کنید بودجه های که تاکنون جذب شده اعلان کنید وعده و عید نه آیا یک ریال تا الان به حوزه انتخابیه رسیده است

  6. احسنت آقای جاوید عین واقعیت را گفتید ولی مردم عوام تابع تبلیغات هستند پروپاگاندای تبلیغاتی دیو را دلبر نشام می دهد جناب جاوید مطالب دیگر هم است که نگفتید و بعد از چهار سال باید قضاوت کرد

  7. جناب عبدالعزیز

    پایان چهارسال مشخص میشود و مردم قضاوت بهترین قضاوت کننده بین نماینده فعلی و اقای حسنی هستند

    شما چطور از منفعت صحبت میکنید و کسی را متهم میکنید در صورتی که خودتان منفعت طلبانه صحبت میکند

    اقای حسنی هیچ کاری که نکرد همین که دانشکده علوم پزشکی را راه اندازی کردند، قطعا من و شما امروز در شرایط کرونا بهره آن را میبریم

  8. خسته نباشید و خداقوت خدمت نماینده جوان،پرانرژی و خستگی ناپذیر و نیز عزیزانی که این بزرگوار رو همراهی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top