بستن

۳۵ میلیارد تومان بودجه کجا باید خرج شود؟

هفت‌برکه: ۳۵ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان گراش از محل سه درصد نفت و گاز، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، توازن و موارد خاص در بین ادارات توزیع شد.

به گزارش حجت عابدی، شنبه ۲۰ شهریورماه، مجید غلام‌پور فرماندار گراش از توزیع ۳۵ میلیارد تومان اعتبارات ۱۴۰۰ در این شهرستان خبر داد. فرماندار در خصوص توزیع اعتبارات شهرستان گراش گفت: «این میزان اعتبارات از محل سه درصد نفت و گاز، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، توازن و موارد خاص به شهرستان اختصاص یافته است، توزیع اعتبارات با سند توسعه شهرستان همراه است. این میزان اعتبارات در ۱۸ فصل شامل کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، آموزش و پرورش، ورزش و تفریحات، توسعه شهری، روستایی و عشایری،‌ محیط زیست، دین و مذهب، فرهنگ و هنر، انرژی ، دفاعی و امنیتی، امور عمومی و حمل و نقل، آب و فاضلاب، منابع آب، صنایع دستی، میراث‌فرهنگی، بهزیستی، بهداشت و درمان، فنی و حرفه‌ای هزینه خواهد شد.»

مجید غلام‌پور با بیان اینکه اعتبارات امسال شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش ۲/۵ برابری را دارد، تصریح کرد: «این رشد یعنی گراش در مسیر توسعه متوازن قرار گرفته شده است و افزایش بودجه می‌تواند نقش بسزایی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرستان ایفا کند. سرجمع اعتبارات سال جاری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان است که ۱۴ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز، ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی‌های سرمایه ای، ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل قانون توازن و ۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان از محل بودجه‌های خاص است.»

غلام‌پور با اشاره به اهمیت ساخت محور چک‌چک، گفت: «حوزه راه یکی از مهمترین سرفصل‌های بودجه امسال است و برای ساخت محور چک چک اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جلسه شورای برنامه‌ریزی مصوب شده است. آبرسانی به بخش ارد و توسعه مجتمع آبی فداغ و روستاهای بخش مرکزی از مهمترین دغدغه‌های حوزه آب است. برای مجموعه آب و فاضلاب که شامل آب‌رسانی به بخش ارد و توسعه شبکه آبرسانی شهر گراش و مجتمع آب فداغ اعتباری افزون بر ۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.»

فرماندار گراش با بیان اینکه تخصیص اعتبارات از محل توازن، درآمد حاصله از صادرات نفت و گاز، ارزش افزوده و بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است، افزود: «اعتبارات ویژه‌ای نیز از سایر منابع برای اجرای طرح‌های نظیر ساخت تونل شهدای خلیج فارس، جاده چک‌چک، خشکسالی، آبرسانی و گازرسانی به مناطق روستایی و بخش‌های تابعه مصوب خواهد شد. توزیع این اعتبارات بر اساس شاخص‌های جمعیت، توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی و با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد بود.»

فرماندار گراش از حسین حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، به جهت پیگیری اختصاص و جذب بودجه در شهرستان تقدیر کرد و گفت: «همراهی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به نیاز شهرستان در رفع کمبودهای زیرساختی حائز اهمیت است و جای تقدیر دارد.»

نماینده عالی دولت در گراش بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شهرستان تاکید کرد و افزود: «شهرستان گراش در دولت جدید باید به کارگاه سازندگی تبدیل شود، وجود بسیاری از مشکلات زیرساختی مانع رشد و توسعه شهرستان است و نیاز است که با همدلی و وحدت و تلاش و کوشش مضاعف امور به پیش رود. مسوولان دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از اعتبارات دولتی در شهرستان گراش باید نسبت به جذب منابع مالی و ارائه گزارش آن به فرمانداری اقدام کنند.»

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان گراش خاطر نشان ساخت: «برای تقسیم بودجه و تعیین اولویت‌های آن جلسات جداگانه‌ای را با تک تک مدیران ادارات شهرستان تشکیل دادیم و ضمن بررسی اقدامات انجام شده در سال گذشته و میزان جذب اعتبارات آنها و براساس برنامه ها و پروژه‌های آنها در سال جاری اعتباری که برای شهرستان گراش در نظر گرفته شده بین دستگاه‌ها و ادارات مختلف توزیع گردید.»

عبدالحمید عالمی، کارشناس مسئول برنامه‌ریزی فرمانداری گراش گفت: «فصل راه و شهرسازی با ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، آب و فاضلاب با ۶ میلیارد تومان، بنیاد مسکن با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، آموزش و پرورش با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و شهرداری با یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به ترتیب بیشترین اعتبار را از میان فصول اعتباری به خود اختصاص دادند.»

عالمی با تاکید بر تسریع در تبادل موافقت‌نامه دستگاه‌های اجرایی با شورای برنامه‌ریزی و مدیران کل استان، افزود: «دستگاه‌های اجرایی با توجه به ابلاغ اعتبار و روشن شدن میزان اعتبار پروژه‌ها، نسبت به تبادل موافقت‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اقدام کنند.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

7 نظر

  1. از کرامات شیخ حسن همین بس که بودجه کل شهرستانهای کشور را نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داده است دست مریزاد فقط خدا کنه همینجور که اختصاص دادن جذب هم بشه

  2. افزایش بودجه با توجه به تورم‌ امر طبیعی است مگر ۳۵ میلیارد چقدر است برای یک شهرستان پول خرید ۴ تا خونه اون هم اگر جذب بشه

  3. یکی نیست توی این شهر فکری به حال سگ‌های ولگرد بکنه؟ یعنی چی هر جا مراجعه میکنیم پاس کاری میکنن و هیچ کس مسئولیت جمع آوری سگ ها رو برعهده نمیگیره‌؟ شهرداری و شورای اسلامی شهر تا کی میخوان این وضعیت رو ادامه بدن؟ اگه وظیفه جمع آوری با جهاد کشاورزی یا منابع طبیعی یا بهزیستی است یکی بیاد بگه! تجمع سگ ها اصلا جلوه شهر رو خراب کرده و باعث وحشت میشه! این همه بودجه و اعتبارات کجا خرج میشه که مردم برای یک نکرانی کوچک باید بی درکجا باشند و راهی به اداره و یا مسئولی نبرند

  4. یک بودجه داریم و ۱۰ نفر مدعی جذب و اختصاص این بودجه

    اخر کار هم از ۳۵ میلیون اختصاصی داده شده ۲۰ درصدش تخصیص میخوره اونجاست که مسئولین محترم شهر باید پاسخگو باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top