بستن

«سرای مهر و امید» خانه‌ی امید مددجویان بهزیستی

هفت‌برکه: دومین موسسه خیریه زیر نظر بهزیستی با هدف کمک به مددجویان بهزیستی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در گراش افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، پس از موسسه خیریه بدر نینوا که در زمینه‌ی نگهداریِ معلولین کم‌توان ذهنی فعال است، موسسه خیریه مهر و امید دومین مرکز خیریه تحت نظر بهزیستی در گراش است. موسسه خیریه سرای مهر و امید در زمینی به مساحت ۶۱۱ مترمربع و زیربنای ۳۸۳ مترمربع در بلوار شهید نام‌آور گراش قرار دارد. 

افتتاح این موسسه با حضور حسین حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مجید غلام‌پور فرماندار گراش، دادستان عمومی و انقلاب و برخی از مسئولین شهرستان ۸ شهریورماه ۱۴۰۰ در آخرین روز هفته دولت برگزار شد.

فرهنگسازی به جای توسعه آجری

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم جنوب فارس در مجلس شورای اسلامی، گفت: این یکی از کارهای زیبایی است که در شهرستان انجام شده. آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلات اصلی جامعه ما است. شما به آمار خودکشی‌ها دقت کنید. من از فرماندار می‌خواهم اورژانس اجتماعی را به جد پیگیر باشند. انشاالله این تیپ کارها جای توسعه آجری را در شهر ما بگیرد و در بحث فرهنگ و فرهنگسازی کار شود. این که ما زندانی را آزاد کنیم بسیار خوب است اما فرهنگسازی این است که زندانی نداشته باشیم.

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، در سخنانی کوتاه گفت: هفته دولت امسال به دلیل شرایط کرونا، همه برنامه‌ها را با محدودیت برگزار کنیم و حتی جلسه شورای اداری و تقدیر از کارمندان نمونه را لغو کردیم.

هزار نفر زیر پوشش بهزیستی

غلامی، رییس بهزیستی گراش، در مورد روند راه‌اندازی سرای امید و مهر گفت: «پیگیری راه‌اندازی موسسه مهر و امید گراش از سه سال پیش شروع شد. این موسسه ابتدا برای مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مجوز گرفت. اما متاسفانه به دلیل نبود نیروی انسانی متخصص در سطح شهرستان به نتیجه نرسید و ساختمان هم برای این کار ساخته شده است. با بازنگری در اهداف موسسه، قرار شد موسسه برای سایر اقشار هدف بهزیستی نیز فعال شود.»

غلامی با اشاره به اساسنامه این موسسه گفت: «کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در زمینه اشتغال و کارآفرینی، حمایت و مساعدت در زمینه پیگیری و بهبود اعتیاد، تامین وسایل و اقلام بهداشتی جامعه هدف بهزیستی از اهداف موسسه خیریه سرای مهر و امید است.»

رییس اداره بهزیستی در مورد فعالیت‌های این اداره گفت: «هزار پرونده مددجویی شامل ۹۰۰ پرونده معلولین و ۱۰۰ پرونده زنان سرپرست خانواده در گراش داریم. سازمان متولی سلامت عمومی جامعه است و هدف اصلی ما بهتر زیست و نکوزیستی کل جامعه است.»

از کودکان بی‌سرپرست تا معتادان و کارتن‌خواب‌ها

حجت‌الاسلام محمد عالی‌پور، رییس هیات مدیره موسسه خیریه مهر و امید، گفت: «این ساختمان را خیر محترمی که از نام بردن از ایشان معذوریم با هدف نگهداری از کودکان بی‌سرپرست ساختند. ما در بحث تامین نیرو نیاز به روانشناس با سابقه کار داشتیم که کسی در منطقه و استان را نداشتیم و باعث شد اهداف‌مان را کمی تغییر دهیم. در مرحله اول قرار است ما به افراد تحت پوشش بهزیستی به صورت خیریه کمک کنیم. ما از بهمن سال گذشته آماده افتتاح بودیم اما شاید خیرش این بود که افتتاح در دولت مردمی انجام شود.»

عالی‌پور با اشاره به آغاز فعالیت‌ها موسسه گفت: «ما پیش از افتتاح هم کارمان در زمینه دادن وام، بسته‌های معیشتی شروع کردیم. سومین کاری که قرار است انجام دهیم تحت پوشش قرار دادن معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی است. بخش چهارم و مهمترین کار ما آسیب‌هایی اجتماعی است که بخشی از آن کارتن‌خواب‌ها و معتادینی است که در سطح شهر دیده می‌شود. ما تا الان شش نفر زا به کمپ فرستادیم و به دو نفر هم کمک کردیم.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top