بستن

جابجایی سرهنگ‌ها: کریمی فرمانده جدید پلیس‌های گراش

هفت‌برکه: سرهنگ کرامت‌الله کریمی با انتقال از خنج به گراش، حکم فرماندهی انتظامی شهرستان گراش را دریافت کرد. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، عصر یکشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰، جلسه معارفه و تکریم فرمانده جدید و قدیم نیروی انتظامی شهرستان گراش با حضور مدیران شهرستان و فرمانده انتظامی استان فارس در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. فرمانده انتظامی فارس نیز به این موضوع اشاره کرد که بهتر بود مراسم در فضای باز برگزار می‌شد که ضمن رعایت پروتکل‌ها فرصت برای ارائه گزارش نیز وجود داشت.

در این جلسه از خدمات سه‌ساله‌ی سرهنگ محمدجواد اسلامی‌مهر تقدیر و سرهنگ کرامت کریمی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی گراش معرفی شد. سرهنگ کریمی متولد شهرستان خفر و پیش از این جانشین فرماندهی انتظامی اقلید و به مدت ۵ سال فرمانده انتظامی شهرستان خنج بوده است.

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ بود که سرهنگ اسلامی‌مهر به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی به گراش منتقل شد، حالا اسلامی‎‌مهر بعد از سه سال خدمت در شهرستان گراش به شهرستان رستم می‌رود.

سردار حبیبی: مراسم بهتر بود در فضای باز برگزار می‌شد

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس، ضمن تشکر از مسئولین و خیرین شهرستان گفت: «از مردم ولایتمدار شهرستان گراش تشکر دارم، اگر به تاریخ این شهر نگاه کنیم، می‌بینیم که نیروی انتظامی را از خود می‌دانند. از همه عزیزانی که در این مدت با نیروی انتظامی و همکارانم همکاری داشتند تشکر دارم. اگر امنیت و آرامشی را در حال حاضر شاهد هستیم مجموعه فعالیت و زحمات این عزیزان است. باید مراسم در فضایی باز گرفته می‌شد تا سرهنگ اسلامی‌مهر بتوانند گزارش عملکرد بدهند. اگر گزارشی ارائه نشد من عذرخواهی می‌کنم که به دلیل شرایط کرونا و فضای بسته ما خواسته بودیی کوتاه صحبت کنند.»

سردار حبیبی با اشاره به اینکه احساس امنیت و آرامش مردم مهم‌ترین وظیفه ما است افزود: «همه چیزمان برای این مردم است، اگر مردم در این سرزمین و جغرافیا نباشند ما دیگر موضوعیتی نداریم، احساس آرامش مردم برای دنیا و آخرت ما کافی است. اصرار بود که سرهنگ اسلامی‌مهر یک سال دیگر را هم در گراش بمانند ولی در مشورتی که با خود ایشان داشتیم گفتند که سربازم و هرچه شما بگویید، ولی مشکلاتی دارم که می‌خواهم کنار خانواده باشم.»

فرمانده انتظامی فارس در معرفی سرهنگ کریمی گفت: «ما دنبال عزیزی گشتیم که مردم گراش را خوب بشناسد و بتواند همراهی کند. علارغم اینکه یک سال بود برای جناب سرهنگ کریمی برای جای دیگری هم برنامه داشتیم، خواهش کردیم که شما منطقه را شناخت بیشتری دارید و بمانید و مردم را همراهی کنید که پذیرفتند. ان شاالله شما عزیزان هم همراهی کنید با مجموعه تا آرامش مردم هر چه بیشتر فراهم شود، هر کاری انجام می‌شود برای رضایت و لبخند در چهره خانواده‌های مردم خوب گراش است.»

فرماندار: گراش یکی از شهرستان‌های امن کشور است

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، امنیت پایدار شهرستان را نتیجه اقدامات پیشگیرانه و حاصل فعالیت و عملکرد موثر اعضای شورای تامین و تعامل با مردم عنوان کرد و اظهار داشت: تعامل و همدلی، هماهنگی دستگاه‌های مسئول و مشارکت مردمی مهمترین اصل در تامین امنیت پایدار شهرستان گراش است

وی با بیان اینکه گراش یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان فارس است، تصریح کرد: این شهرستان در ردیف مناطق امن استان قرار دارد و اکنون به لحاظ ضریب امنیتی یکی از شهرستان امن کشور به حساب می‌آید.

مجید غلام‌پور با اشاره با مشارکت مردم و خیرین گراشی در صحنه‌های مختلف، گفت: حضور خیرین در عرصه های مختلف کمک به توسعه و پیشرفت شهرستان است و در گراش خیرین در کنار دولت همواره نقش تاثیر گذاری داشتند و این ویژگی‌ها باعث شده است تا این شهرستان، از شهرستان‌های مهم استان فارس محسوب شود.

رئیس شورای تامین شهرستان گراش سعه صدر و مردمی بودن را رمز موفقیت فرماندهی انتظامی گراش دانست و اضافه کرد: با وجود همه مشکلات و کمبود نیروی انسانی که وجود دارد نیروی انتظامی گراش هیچگاه از همراهی و حضور به موقع دریغ نکردند و همیشه در همه زمینه‌ها حضوری فعالانه داشتند.

فرماندار گراش خواستار توسعه زیرساخت‌های امنیت ساز در شهرستان شد و گفت: تامین تجهیزات و امکانات اداری، رفع مشکل کمبود نیرو و تکمیل ساختمان ستاد فرماندهی نیروی از مهمترین خواسته مردم گراش است.

وی گفت: این جلسه به لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با محدودیت نفرات و زمان برگزار می‌شود.

این جلسه در غیاب خبرنگاران و با حضور مجید غلام‌پور، فرماندار گراش؛ سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب فارس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری، بخشدار مرکزی، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار و برخی از معتمدین و خیرین امنیت‌ساز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

امام جمعه: نگاه به امنیت باید یک نگاه جامع باشد

حجت الاسلام سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، گفت: «امنیت یک چیز واقعی است، اینگونه نیست که شما فقط با ذهنیات امنیت را احساس کنید، آدمی که بیمار شد قدر سلامتی را می‌داند. مجموعه عزیزان اطلاعاتی و امینتی و نظامی ما در تامین امنیت نقش بسزایی دارند، اما آن کسی که ملموس‌تر با مردم است نیروی انتظامی است،»

بخشایش‌پور با تشکر از عملکرد فرمانده پیشین انتظامی گراش گفت: «در منشور مقام معظم رهبری، امنیت یک بعد کلی مسئله است، امینت ملی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … مثل دانه‌های یک تسبیح هستند، که اگر یک حلقه کنده شود و کنار رود همه را به هم میریزد، در کنار امنیت جسم امنیت روح هم نیاز نیست. اقتدار در اوج مردم داری، حضور میدانی در اوج تواضع و عمل به وظیفه مصدایق سرهنگ اسلامی‌مهر است که زبان از بیان آن قاصر است.»

سرهنگ اسلامی‌مهر: رضایت مردم بهترین گزارش علمکرد است.

سرهنگ محمدجواد اسلامی‌مهر، فرمانده سابق نیروی انتظامی گراش، گفت: «در جلسات تودیع و معارفه مرسوم است که گزارش عملکرد ارائه گردد، که به دلیل شرایط کرونا من از دادن آمار خودداری می‌کنم. اما عملکرد سه ساله من در شهرستان گراش رضایتمندی است که در بین مردم گراش، در چهره تک‌نک افراد دیده و احساس آرامشی که بین مردم می‌بینم برای من بهترین عملکرد است، احساس آرامش در شهرستان الحمدالله به برکت وجود مردم خوب و متدین گراش و همراهی شورای تامین به وجود آمده است. تشکر دارم که در شورای تامین برای مصوبات همراه نیروی انتظامی بودند.»

فرمانده پیشین نیروی انتظامی شهرستان گراش در ادامه گفت: «برای این رضایتمدی ما نیاز به زیرساخت‌هایی داشتیم که الحمدالله توانستیم با حمایت سردار رهام‌بخش حبیبی در طول این سه سال توان یگان را ارتقا دهیم و در طول این مدت ۵ دستگاه خودرو به شهرستان تزریق کردیم، در شهرستان گراش بهترین سرمایه اعتمادی است که نسبت به مجموعه نیروی انتظامی حاکم است. ما برای حفظ این اعتماد از هیچ تلاشی دریغ نکردیم. یکی از نیازمندی‌های شهرستان زیرساخت و ساختمان اداری بود که با استفاده از تدابیر سردار، حمایت امام جمعه شهرستان، شهردار محترم و خیرینی که همیشه همراه مجموعه نیروی انتظای بوده‌اند و این همراهی باعث شد ساختمان نیروی انتظامی با پیشرفت ۹۰ درصدی پیش برود که در آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.»

سرهنگ کریمی: امنیت برای هر قشر و گروهی

سرهنگ کرامت کریمی، فرمانده جدید نیروی انتظامی گراش، در جلسه معارفه در مورد برنامه‌های خود در گراش گفت:«پذیریش مسئولیت در شهرستان گراش را یک امانت و موهبت الهی، سازمانی و مردمی می‌دانم، امیدوارم که بتوانم یک امانت‌دار و خدمت‌گذار خوبی برای سازمانم باشم، هدف از پذیریش مسئولیت در شهرستان گراش ادامه خدمت به مردم، ایجاد احساس امنیت برای مردم و شهروندان، برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان و افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهر را بر هم زنند و به مخاطره اندازند، برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و سارقان که چشم طمع به مال مردم دوخته‌اند و تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم بدون هیچگونه نظر و توجه به گرایش سیاسی و احساس بی‌طرفی برای مردم از هر قشر و گروهی که باشند در راستای امنیت آنان تلاش خواهم کرد و از هیچ تلاشی و کوششی برای آنان دریغ نخواهم نمود.»

سرهنگ کریمی در ادامه خاطر نشان ساخت: «ایجاد امنیت و احساس امنیت در راستای تعامل، همکاری، همدلی مسئولین و کلیه نهادها و دستگاه‌ها و ارگان‌های موجود در سطح شهرستان میسر خواهد شد. مساعدت و تعامل هرچه بیشتر مسئولان پلیس را در جهت اهداف خود که همان احساس مسئولیت برای مردم می‌باشد موفق‌تر خواهد کرد، اعتماد به معتمدین محلی، شورای اسلامی شهر و روستا، ریش سفیدان، خیرین در جهت حل مشکلات مردم در دستور کار می‌باشد و تلاش خواهم کرد. تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرائم، تلاش در جهت کشف علمی جرائم به وقوع پیوسته، تعامل و همکای با ادارات، نهادها، ارگان‌ها در چهارچوب قانون و مقررات در دستور کار خواهد بود. در ادامه خدمتم از رهنمودهای امام جمعه شهر، خیرین و اعضای شورای تامین استفاده خواهم نمود.»

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

4 نظر

  1. جالبه که در مراسم تودیع و معارفه هیچیک از مسولین و روسای ادارات و رئیس شورای شهر و… دعوت نشده اند و حضور ندارند ولی آقای باقرزاده که در انتخابات شورا کمترین رای آورده است دعوت کرده اند و حضور دارد لذا برای آگاهی مردم و علت دعوت ایشان در بین نیروهای انتظامی لطفا فرمانداری توضیح دهد شفاف سازی حق مردم است لطفا روابط عمومی فرمانداری توضیح دهند

    1. با سلام ضمن تقدیر از مخاطبین
      به اطلاع می‌رساند اقای علی دانشور ریاست محترم شورای اسلامی شهر در جلسه تودیع و معارفه دعوت شدند و در مراسم حضور دارند
      دعوت از اقای باقرزاده به جهت اینکه ایشان از اعضای خیرین امنیت ساز هستند صورت گرفته است و به همراه دیگر خیرین و معتمدین در مراسم حضور دارند
      اعضای حاضر در جلسه در خبر نام برده شدند.

      روابط عمومی فرمانداری گراش

  2. واقعا جناب سرهنگ اسلامی مهر فرمانده بسیار توانا پرتلاش و مومن و پاک دست بودند من برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top