بستن

نوای آشنای «آقا عباس» در مدرسه علمیه

هفت‌برکه: نوای گرم «آقا عباس» در ۸۵ سالگی همچنان از حسینیه چهارده معصوم(ع) شنیده می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس معصومی واعظ نامدار گراش که مدتی به دلیل بیماری کمتر در مجامع حضور داشت محرم امسال در مجالس روضه‌خوانی حسینیه چهارده معصوم(ع) معروف به مدرسه علمیه حضور دارد. مراسم روز عاشورا در روز گراش سال‌ها با مصیبت‌خوانی صبح عاشورای آقا عباس در حسینیه اعظم شروع می‌شود. حضور دوباره او مایه دلگرمی عزادارانی است که همچنان پای روضه‌های گرم آقا عباس می‌نشینند. 

مدرسه علمیه در مرکز گراش گراش و مجاور شیخ عبدالله و پارکینگ باغ ملی قرار دارد. در مراسم محرم ۱۴۰۰ مدرسه علمیه آقا عباس ۵ دقیقه‌ای روضه‌خوانی می‌کند و بعد از او آیت‌الله سیدجواد معصومی فرزند او سخنرانی می‌کند. روضه‌خوانی عصرگاهی محرم و صفر در حسینیه چهارده معصوم با استقبال همیشگی مردم همراه بوده است. 

سیدعباس معصومی فرزند سید محمود متولد ۱۳۱۵ در گراش است. او در ابتدای انقلاب اسلامی مدت چهار سال نخستین امام جمعه گراش بود و در سال‌های بعد مهمترین روحانی محلی گراش در مناسبت‌های سیاسی و مذهبی بود. بازسازی مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) و ساخت مسجد قبا در ورودی گراش از سمت اوز از مهمترین اقدامات مذهبی مردی است که مردم او را بیش از هر چیز به نام «آقا عباس» می‌شناسند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top