بستن

روایت آفتاب، آغازگر روایت هنری عاشورا

هفت‌برکه: بازسازی هنریِ صحنه‌هایی از واقعه‌ی کربلا با استفاده از ماکت حجمی و نور و صدا، نمایش رادیویی اساس کارِ نمایشگاه عاشورایی «روایت آفتاب» بود که دو دوره در دی‌ماه ۱۳۹۰ و آذرماه ۱۳۹۱ در پارک شهر گراش برگزار شد.

محمدعلی شامحمدی، ایده‌پرداز و برگزارکننده‌ی این نمایشگاه، می‌گوید: «ایده‌ی چنین نمایشگاهی که بتواند واقعه‌ای تاریخی را در قالبی هنری به روایت در بیاورد، در تابستان سال ۹۰ پرورش یافت. من از طریق یکی از آشنایان با حجت الاسلام عمادی آشنا شدم و این ایده را با او در میان گذاشتم. ایشان استقبال کرد. سپس هیات عزاداری عاشقان سیدالشهدا(ع) و محمد رستم‌پور برای اجرای این ایده اعلام آمادگی کردند. همکاری ما با این هیات و آقای رستم‌پور از آن زمان تاکنون در برگزاری برنامه‌هایی همچون همایش هشتین آفتاب ادامه دارد.

شامحمدی در ادامه می‌گوید: «جا دارد همینجا از آقایان دیانت، حاجی‌زاده، وفایی‌فرد، نیساری و خیلتاش، اعضای هیات موسس کانون فرهنگی مذهبی روایت نیز نام برده باشیم.»

گزارشی از دومین دوره از این نمایشگاه عاشورایی از شبکه اول سیما در سال ۱۳۹۱ پخش شد. خبرگزاری مهر نیز گزارشی تصویری از این دوره نمایشگاه منتشر کرد که در هفت‌برکه بازنشر شد (اینجا). اکنون عکس‌های منتشرنشده‌ای از محمد جهاندیده را از دومین نمایشگاه روایت آفتاب در سال ۱۳۹۱ ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top