هفت‌برکه: چهار ماه از رفتن هومن خداپرست، رئیس پیشین اداره ورزش و جوانان گراش می‌گذرد، اما هنوز خبری از معرفی سرپرست یا رئیس برای این اداره نیست. چندی پیش نام محسن افشار به عنوان گزینه‌ی سرپرستی این اداره مطرح شد، اما او نیز به مشکل اداری خورده است. پیگیری‌های شورای شهر و دفتر نماینده در این خصوص همچنان ادامه دارد.

در این بین، اداره ورزش و جوانان صاحب یک نیروی جدید شده است. حدود دو ماه پیش، هاشم‌پور با مدرک دکترای الهیات از لامرد به گراش آمد تا مسئولیت امور جوانان این اداره را به عهده بگیرد. در ابتدا گمان می‌شد که او جانشین خداپرست خواهد شد، اما تاکنون خبری از معارفه او یا کس دیگری به عنوان سرپرست اداره نیست.

 

پیگیری‌های رییس شورا برای اداره ورزش و جوانان

علیرضا دانشور، رییس شورای شهر گراش، دو هفته پیش برای پیگیری وضعیت اداره‌ی ورزش و جوانان به مرکز استان رفته بود. او در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «با حضور در اداره کل آموزش و پرورش استان، پیگیر موضوع انتقالی محسن افشار، کارمند این نهاد، به وزارت ورزش و جوانان به جهت سپردن مسئولیت ریاست اداره ورزش گراش به او شدم. در دیدار با حاجی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان فارس، نیز موضوعات ریاست این اداره، ارتقا اداره ورزش شهرستان و تخصیص اعتبارات به جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی مورد پیگیری قرار گرفت.»

محسن افشار که از ورزشی‌های شناخته‌شده‌ی گراش است، اکنون کارمند آموزش و پرورش گراش است و باید موافقت اداره کل را برای انتقال به اداره‌ی ورزش و جوانان کسب کند. این نکته‌ای که به مشکل برخورده است.

دانشور در خصوص این مساله گفت: «اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان، هنوز با انتقال آقای افشار به اداره ورزش و جوانان موافقت نکرده است. حاجی‌زاده، مدیرکل ورزش و جوانان، اعلام کرد که مکاتباتی با وزارت ورزش انجام داده است تا با تایید وزارت‌خانه و کمک نماینده مجلس، موافقت اداره کل آموزش و پرورش جلب شود. حاجی‌زاده تاکید کرد با کمی صبوری این مساله قابل حل است. گزارش این جلسات به مهندس حسین‌زاده هم ارائه شده است.»

رئیس شورای ششم گراش در ادامه خاطرنشان کرد: «علاوه بر تعیین تکلیف ریاست اداره، در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس در مورد ارتقا اداره ورزش و جوانان گراش، تخصیص بودجه برای تکمیل بازسازی چمن مجموعه ورزشی شهدا، پیگیری درخصوص جذب بودجه تخصیص‌یافته از سوی وزارت نفت و همکاری شورا با اداره کل در خصوص ترویج و توسعه ورزش همگانی صحبت کردیم. ضمن پیگیری جهت تبدیل نمایندگی به اداره خواستار پیگیری جهت تخصیص کامل ۵ میلیارد تومان بودجه جذب شده از سوی نماینده محترم برای تکمیل ورزشگاه محبی و احداث و تکمیل چند زمین چمن روستایی هستیم.»

رییس شورای شهر گراش در انتها گفت: «پیگیری برای ارتقای اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش پیشتر از سوی کارگروه ورزش دفتر نماینده در گراش پیگیری می‌شد؛ و اکنون شورای شهر نیز این مساله را پیگیری‌ خواهد کرد. چرا که ارتقا اداره هم سبب افزایش نیروی این اداره و هم سبب تخصیص بیش از پیش اعتبارات دولتی خواهد شد.»

 

عضو کارگروه ورزش: اداره به حال خودش رها شده است

عبدالرضا افشار، از پیشکسوتان ورزش گراش و عضو کارگروه ورزش و جوانان دفتر نماینده، نیز در خصوص وضعیت اداره ورزش و جوانان گفت: «وضعیت سرپرستی محسن افشار در اداره کل آموزش و پرورش استان کمی به مشکل خورده و راه نمی‌آیند. پیگیری این مساله باید از طریق دکتر حسین‌زاده، نماینده مردم و حاجی‌زاده، مدیر کل ورزش و جوانان استان، انجام شود تا سریع‌تر این مشکل حل شود.»

افشار گلایه‌اش را از مسئولان به خاطر وضعیت کنونی اداره ورزش و جوانان گراش پنهان نمی‌کند: «باید از فرمانداری پرسید که اصلا برایشان مهم است که تاکنون این اداره بدون سرپرست رها شده است؟ حالا بحث بودجه‌ی این اداره به کنار، که هیچ اهمیتی برای آن قائل نیستند و رسیدگی نمی‌کنند. چون می‌بینند که کسی اعتراضی نمی‌کند، پس فکر می‌کنند بود و نبود این اداره فرقی نمی‌کند. وقتی تمام هیات‌های ورزشی گراش استعفا دادند، برای کسی مهم نبود. متاسفانه در این مدت هیچ اهمیتی داده نشده و اداره به حال خودش رها شده است.»

14000530 Edareh Varzesh