بستن

تعطیل اجباری طلافروشی‌ها در عصر پنجشنبه‌ها

هفت‌برکه: با تصمیم نیروی انتظامی و برای تامین امنیت بهتر، طلافروشی‌های گراش باید عصر پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشند. اما طلافروشان از ضرر مالی این تصمیم می‌گویند و از این وضعیت ناراضی هستند.

حسین فولادی، رییس اتحادیه خرازان و طلافروشان گراش، در گفت‌وگو با هفت‌برکه، با تایید این خبر که از دو ماه پیش به دستور نیروی انتظامی عصر پنج‌شنبه‌ طلافروشی‌های گراش تعطیل است، می‌گوید: «نیروی انتظامی روی این موضوع تاکید دارد که اکثر سرقت‌های مسلحانه از طلافروشی‌ها، عصر پنج‌شنبه که بعد از آن تعطیلی روز جمعه در پیش است اتفاق می‌افتد. طبق گفته‌ی نیروی انتظامی، عصرهای پنج‌شنبه همه‌جا طلافروشان تعطیل هستند اما طی تحقیق و پرس‌وجویی که ما انجام دادیم، طلافروشان منطقه باز بودند.»

فولادی با بیان اعتراض طلافروشان به این تعطیلی، گفت: «اکثر طلافروشان ناراضی و معترض هستند. بازار به اندازه‌ی کافی خراب و متلاطم است و با تعطیلی عصر پنج‌شنبه که معمولا مشتریان از خارج از شهر می‌آیند، بار دیگر رونق کسب‌وکار از این صنف گرفته می‌شود. از طرفی دیگر، این موضوع روی کم‌رونقی کسب‌وکارِ صنوفِ دیگر شهر در این زمان، بی‌تاثیر نیست. اگر طلافروشان مناطق و شهرهای دیگر هم در این زمان تعطیل بودند، شاید ضرری متوجه کسی نمی‌شد. ولی وقتی طلافروشی‌های گراش تعطیل باشند و شهرهای دیگر باز، مشتری برای خرید شهرهای دیگر را انتخاب می‌کند که به ضرر صنف طلافروشان و رونق کلی شهر است.»

او برای شفاف کردن و تشریح علت اصلی تصمیم نیروی انتظامی شهرستان گفت: «البته حرف نیروی انتظامی این است که طلافروشان در گراش خیلی پراکنده هستند و نیروی انتظامی نفرات کافی برای تامین امنیت طلافروشان در سطح شهر ندارد. ولی وقتی همه طلافروشان در یک مکان مستقر شوند، امنیت این صنف به راحتی و با تعداد محدودی نیرو فراهم می‌شود.»

رییس هیات امنای بازار طلا، راه‌حل این مشکل را تسریع در افتتاح پروژه‌ی بازار طلافروشان می‌داند و می‎‌گوید: «ما امیدواریم در سال جدید، با افتتاح بازار طلافروشان و تمرکز صنف طلافروشان در یک مکان، این مشکل مرتفع شود و طلافروشان بتوانند همانند اصناف دیگر در عصر پنجشنبه هم فعال باشند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top