بستن

خانه سرود جنوب فارس در گراش

هفت‌برکه: مسئولیت خانه‌ی سرود حوزه جنوب فارس به محمدعلی شامحمدی، مدیر کانون روایت آفتاب شهرستان گراش رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، طی حکمی از سوی پاسدار مجید میکاییلی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس، محمدعلی شامحمدی، مدیر کانون فرهنگی روایت آفتاب به عنوان سرپرست خانه‌ی سرود جنوب فارس شامل شهرستان‌هایخنج، گراش و اوز معرفی شد. در بخشی از این حکم خطاب به شامحمدی آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و توانایی جنابعالی که از بسیجیان داوطلب، فعال و موثرید، به عنوان سرپرست خانه سرود جنوب استان فارس این سازمان منصوب می‌گردید.» 

 


پاسدار میکاییلی در مورد راه‌اندازی خانه سرود در سه شهرستان گفت: «تاکید سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس، همواره این است که از تمام ظرفیت‌های هنری که در شهرستان‌ها هست برای تولید آثار هنری و عرضه‌ی آن به جامعه استفاده شود. بر اساس همین دیدگاه، لازم دیدیم که خانه‌ی سرود جنوب فارس شامل شهرستان‌های خنج، اوز، گراش و با مسئولیت آقای شامحمدی تشکیل شود تا استعدادهایی که در این زمینه در این شهرستان‌ها وجود دارد، شناسایی و شناسانده شود و شاهد شکوفایی این هنر در سطح منطقه باشیم.»

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس افزود: ما از مسئولین شهرستان‌های اوز و خنج هم می‌خواهیم که افرادی را برای راه‌اندازی خانه سرود در این شهرستان‌ها نیز معرفی کنند. امیدواریم با مدیریت آقای شامحمدی، هنر سرود در این چهار شهرستان به سطح مطلوب‌تری برسد و بتوان از این هنر در برنامه‌های مختلف استفاده کرد.»

محمدعلی شامحمدی در مورد پذیرش این مسئولیت گفت: «این مسئولیت به خاطر فعالیت‌های گروه‌های سرود «راویان آفتاب» که از دو سال پیش زیر نظر کانون روایت آفتاب شروع شده است، به مجموعه ما اعطا شد. در کانون روایت آفتاب اکنون سه گروه سرود به سرپرستی محمد رستم‌پور فعال شده است. راه‌اندازی خانه‌ی سرود باعث می‌شود بتوانیم بیشتر با گروه‌های سرود در گراش و شهرستان‌های همجوار در ارتباط باشیم و برنامه‌های مختلفی در جهت ارتقای این هنر تدارک ببینیم.»

سرپرست خانه‌ی سرود جنوب فارس درباره‌ی محل راه‌اندازی این نهاد گفت: «در حال حاضر فعالیت این مرکز به صورت موقت در طبقه فوقانی ساختمان جابری خواهد بود.» او درباره‌ی فعالیت‌های این نهاد نیز اظهار کرد: «ما اهداف و برنامه‌های متنوعی را در نظر داریم، از جمله این که به همت گروه‌های سرود شهرستان‌های جنوب فارس، در آینده جشنواره‌های سرود با موضوعات اهل بیت (علیهم السلام)، ارزشی و انقلابی در منطقه برگزار کنیم. از برنامه‌های بلندمدت ما نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد: تشکیل شناسنامه جهت گروه‌های سرود و موسیقی در منطقه؛ برگزاری جشنواره بومی-محلی با هدف شناسایی استعدادهای منطقه؛ راه‌اندازی مرکز ضبط موسیقی جهت حمایت از تولید گروه‌های منطقه؛ برگزاری وبینارها و کارگاه‌های آموزشی در منطقه در حوزه‌های تولید محتوا، آوا و صدا؛ حمایت از گروه‌های سرود مساجد؛ برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دستگاه‌های فرهنگی و هنری در راستای عدم موازی‌کاری‌های گروه‌ها و استفاده از ظرفیت سرود در برنامه‌ها و مراسم‌ها؛ بازیابی موسیقی‌های محلی و حمایت ازگروه‌های سنتی، و موارد مختلف دیگر.»

محمد رستم‌پور، سرپرست گروه سرود راویان آفتاب، به عنوان مدیر اجرایی خانه سرود از سوی شامحمدی معرفی شده است. رستم‌پور درباره‌ی فعالیت گروه‌های سرود راویان آفتاب گفت: «اولین گروه سرود راویان آفتاب از دهه کرامت ۹۸ و جشنواره رضوی شروع به کار کرد. در حال حاضر در کانون روایت آفتاب سه گروه سرود شامل دو گروه نوجوان و یک گروه بزرگسال فعال شده است. بخش عمده‌ای از اجراهای این گروه‌ها در جهت ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ائمه معصومین(ع) و مناسبت‌های ملی و مذهبی بوده است.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top