بستن

درخواست نماینده برای تقسیم حوزه انتخابیه

هفت‌برکه: حسین‌زاده در گفتگو با خبرگزاری مجلس خواهان تقسیم حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز به دلیل گستردگی شد.
 
حسین حسین‌زاده ۱۰ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه قوه مقننه، گفت: «مناطق لارستان و خنج و گراش و اوز ۲۰ درصد مساحت استان فارس را تشکیل می‌دهند، در حالی که مطابق تقسیم‌بندی جدول حوزه‌های انتخابیه فقط یک نماینده دارد.»

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «وقتی تعداد نمایندگان افزایش یابد و وسعت حوزه‌های انتخابیه کاهش یابد، مسائل و کاستی‌ها در مناطق سریع‌تر پیگیری و برطرف خواهند شد.»

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز نتوانسته در حدود هفتاد درصد روستاهای حوزه‌اش حضور یابد، ادامه داد: «این مهم در حالی‌ست که کوچک شدن حوزه‌های انتخابیه می‌تواند سبب افزایش خدمات‌رسانی شود و این امر سبب کاهش مهاجرت‌ها نیز خواهد شد.»

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه شاهد وجود جمعیت ترکیبی از حیث فرهنگی، قومی و مذهبی مانند اهل تشیع و اهل تسنن هستیم، افزود: «بر اساس شاخص‌های افزایش تعداد نمایندگان، هم اکنون باید تعداد نمایندگان شیراز به عنوان مرکز استان فارس افزایش یابد، چه برسد به مناطق وسیع دیگر که با پراکندگی بیشتر مواجه هستند.»

حسین زاده با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای قانون و قانونگذاری دو وظیفه نمایندگان محسوب می‌شود اما به دلیل تمرکزگرایی مردم به منتخبان خود مراجعه می‌کنند، گفت: طبق بررسی که یکی از مسئولان انجام داده است، هفتاد درصد ورودی ترمینال‌های تهران، افرادی هستند که از شهرستان‌ها برای انجام امور اداری به پایتخت مراجعه می‌کنند؛ لذا باید با دیدگاه ملی و بدون توجه به مسائل سیاسی، به سمت بازنگری و اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس حرکت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع یک نفر نمی‌تواند به امور ۸۰۰ روستا، ۱۳ شهر و ۱۱ بخش در حوزه انتخابیه لارستان و خنج و گراش و اوز به صورت کامل رسیدگی کند، زیرا توقعات مردم و حتی روند امور با شرایط یک مرکز استان تفاوت دارد.

حوزه انتخابیه لارستان از ابتدای انقلاب اسلامی دو نماینده داشت. از سال ۱۳۶۷ در انتخابات مجلس سوم با تفکیک حوزه انتخابیه لامرد، تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه لارستان به یک نفر کاهش یافت. در سال‌های اخیر با افزایش تعداد شهرستان‌ها، نام حوزه انتخابیه به لارستان، خنج، گراش و اوز تغییر یافته است. 

مجل

7 نظر

  1. به نظرم اقای نماینده داره شوخی میکنه!
    اخه کدوم چاقو دسته خودش رو میبره؟
    خوب اگه تقسیم بشه قطعا نماینده گراش و لار با هم میفتن، و از اون طرف اوز و خنج جدا میشن، معلومه که تا ابد چه اتفاقی میفته.
    من هنوزم میگم نماینده داره شوخی میکنه.

  2. باسلام.‌بجای تقسیم، با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه که ۴ شهرستان میشه ، باید ۲ نماینده مشترک از این حوزه باشه. و‌دیگه اینکه اگه عدالت رعایت کنه به همه جا میتونه سرکشی کنه. بعضی جاها اصلا نرفته یا خیلی کم و بعضی شهرها و روستاها چه نیاز و خوشباشیه که ماهانه داره میره.

  3. به نظر تقسیم حوزه انتخابیه کار عاقلانه ای باشه به شرط این که گراش و لار تو یک سمت قرار نگیرند چرا که اول این که درصد بالایی از جمعیت تو این دو شهر و توابع قرار دارن دوم این که اصل موضوع همین هست که ارتباط نمایندگانی که از شهر مجاور به مجلس رفته هیچ وقت با مردم شهر رقیب و بالعکس عادی نبوده و اکثرا ذهنیتها و عملکردهای گذشته روی این روایط سایه میندازه.یه ضرب المثل هست که میگه اگه دستشو تا آرنج تو عسل کنه باز هم …این حکایت نمایندگان این حوزه با مردم شهر رقیب انتخاباتی هست.به نظرم هرچقدر هم نماینده پر تلاش باشه باز هم یک پارسنگ منفی همیشه در ترازوی نماینده وجود داره. و بالعکس اگه کم کاری از سوی نماینده باشه ممکنه نماینده اون رو به حساب تعصبها و ذهنیتها بزاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top