هفت‌برکه: باد و باران بیش از ۴ میلیارد تومان به کشاورزی شهرستان گراش خسارت وارد کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان گراش، باد شدید و باران‌های موسمی در هفته‌های گذشته علاوه بر آبگیری و ذخیره آب در بند و سدهای شهرستان، خسارت زیادی به کشاورزی این شهرستان نیز وارد کرده است. براساس برآورد جهاد کشاورزی شهرستان گراش، میزان خسارت ۴ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد.

مرادی: بیشترین خسارت ناشی از تندبادها و طوفان بود

حسن مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، گفت: «باد شدید و باران‌های موسمی به جز خسارت زیادی که داشت، باعث آبگیری و ذخیره آب در بند و سدهای شهرستان نیز شد. عمده خسارات به مزارع کنجد، پنبه، باغ‌ها و بخصوص نخلستان‌های شهرستان و همچنین تاسیسات گلخانه‌ای و دامداری‌ها وارد شده است.»

مرادی با اشاره به اینکه عمده این خسارت‌ها ناشی از تندبادها و طوفان‌های شدید بوده افزود: «خوشبختانه بیشتر سیل و روان آب‌ها در بندهای خاکی، آب‌انبارها و استخرهای کشاورزی ذخیره شده است. اکثر سازه‌های ذخیره آبی شهرستان آبگیری خوبی را داشته و به عنوان مثال سد فداغ، با مساحت ۷۰ هکتار و حجم مخزن دو میلیون متر مکعب، ۸۰ درصد ظرفیتش آبگیری شده است.»

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در پایان اظهار داشت: «جمع‌بندی میزان خسارت‌های وارده توسط فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تایید و به مراجع استانی نیز ارسال شده است.»

01