بستن

خداحافظی با شیخ

هفت‌برکه: دکتر شیخ عبدالرضا زاهدی، از شخصیت‌های موثر سیاسی و اجتماعی گراش، بعد از مدتی درگیری با بیماری کرونا امروز ۶ مرداد ۱۴۰۰ در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ رضا زاهدی از سال‌های آغازین انقلاب اسلامی در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی گراش موثر بود. زاهدی در دهه شصت برای تحصیلات حوزوی به قم رفت و در کنار تحصیل به همراه گروهی از گراشی‌های مقیم قم مانند دکتر امیرحمزه مهرابی، دکتر علی‌اکبر محمدی، دکتر صادق رحمانی، شیخ رضا یحیایی نقش موثری در پیگیری مطالبات گراشی‌ها در دهه‌های شصت و هفتاد داشت. شاید مهمترین اقدام آنان در آن زمان، پیگیری برای انتصاب امام جمعه گراش بود. تلاش برای راه‌اندازی اداراتی مانند بخشداری و سازمان تبلیغات از تلاش‌های این جمع بود.

عبدالرضا زاهدی در ششمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نامزد گراش در انتخابات حضور داشت که با ۲۱۰۷۵ رای پس از منصور کشفی در جایگاه دوم ایستاد و نتوانست به مجلس راه یابد.

دکتر زاهدی فرزند شیخ محمدعلی زاهدی از معتمدین شناخته شده گراش است که با همکاری خانواده خود طرح‌های مختلفی از جمله دانشگاه علوم قرآنی را در گراش دنبال کرد و مدتی ریاست شعبه‌ی گراش دانشکده علوم قرآنی گراش را بر عهده داشت.

دکتر زاهدی در سال‌های اخیر به عنوان استادیار گروه علوم قرآن و حدیث و مدیر گروه آموزشی علوم قرآن و حدیث و معارف اسلامی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی مشغول فعالیت بود و وقت خود را بیشتر صرف تربیت دانشجویان قرآنی می‌کرد.  

معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قران کریم از سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲، سرپرست دانشکده علوم قرآنی زاهدان، عضو شورای پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قران کریم، عضو هیات موسس انجمن علمی قرآن و تحول علوم ایران از جمله مسئولیت‌های علمی دکتر عبدالرضا زاهدی در سال‌‌های اخیر بوده است.

صادق رحمانی، از دوستان دکتر زاهدی، در مورد منش شخصی او می‌گوید: «مهمترین ویژگی شیخ رضا خلوص، پرهیزگاری و ساده‌زیستی بود. بین دوستانی که وارد درس طلبگی شدند، از شخصیت‌های ممتاز علمی در درس حوزه و دانشگاه بود و در طی این سال‌های یکی از یاران مخلص و بی‌ریای گراش بود.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. خدابش رحمت کند خدماتی بی منت و بی هیاهو برای گراش انجام دادند / کاش واردات واکسن زودتر شروع شده بود اگر واکسن بود خیلی ها هنوز زندگی میکردند / کما اینکه اون اوایل خیلی از کادر درمان فوت کردند ولی الان با تزریق واکسن خبر جدیدی از فوت کادر درمان نیست یا کمتر هست / اگر هم تولید داخلی واقعا وجود دارد سریعتر به تولبد انبوه برسد
    خ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top