بستن

سخت است ولی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مجازی برگزار می‌کنیم

هفت‌برکه: بیش از ۱۰۰ کارآموز خانم و آقا در یک سال گذشته در فنی و حرفه‌ای گراش آموزش دیده‌اند.

به گزارش هفت‌برکه، شش سال از شروع به کار مرکز آموزش سیار فنی و حرفه‌ای در گراش می‌گذرد و همچنان این مرکز با یک نیرو فعالیت خود را ادامه می‌دهد. ششم مردادماه، روز فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی است. به همین مناسبت اسدالله محبی، مسئول این مرکز سیار، در گفتگو با هفت‌برکه از عملکرد یک‌ساله‌ی این مرکز می‌گوید.

اسد محبی، مسئول مرکز آموزش سیار فنی و حرفه‌ای شهرستان گراش، با اشاره به اینکه کرونا آموزش‌ها را مختل کرده است گفت: «به دلیل شرایط  کرونا امکان برگزاری کلاس حضوری را نداریم و کلاس‌ها آنلاین برگزار می‌شود که خب، کار فنی هم آنلاین برگزار کردن سخت است. اما با همه‌ی این مشکلات آموزش‌ها برقرار است. تقریبا ۷۵۰۰ نفرساعت از ابتدای سال ۹۹ تاکنون آموزش داده‌ایم که شامل نصب و تعمیر اسپیلت، نصب و تعمیر آبگرمکن، نصب و تعمیر لوازم خنک‌کننده خانگی و تجاری و در واحد خواهران هم پرورش گیاهان دارویی است.»

محبی با اشاره به اینکه بیش ۵۰ درصد کارآموزان بعد از آموزش و گذراندن دوره مهارت وارد بازار کار می‌شوند، افزود: «در حال حاضر دو کلاس آموزش نصب و تعمیر اسپلیت برای آقایان و پرورش گیاهان دارویی برای بانوان در این مرکز در حال برگزاری است که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد. در یک سال گذشته ۴ دوره آموزش نصب کولر برگزار شده که از نقاط مختلف فارس شرکت می‌کنند و برای آموزش به گراش می‌آیند. حدودا ۵۰ نفر تاکنون آموزش دیده‌اند. تقریبا از هر تعداد ثبت‌نامی که در هر دوره داشته باشیم، بیش از ۵۰ درصد آن‌ها وارد بازارکار می‌شوند. فعالیت این هنرجوها به صورت سیار است.»

مسئول مرکز آموزش سیار فنی و حرفه‌ای گراش در پایان اظهار داشت: «متاسفانه هیچ توجهی از سوی مسئولین به این مرکز نمی‌شود و هیچ پیشرفتی از لحاظ ساختاری و جذب نیرو در این سال‌ها نداشته‌ایم. تنها نیروی این مرکز من هستم و به تنهایی امور را اداره می‌کنم. ساختمان جدید این مرکز سال ۹۷ توسط خیر بزرگوار حاج رضا محسنی با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان کلنگ‌زنی شده است که هنوز تکمیل نیست و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیز برای ساخت تزریق شده است. این ساختمان با همت گروهی از مهندسین جوان گراش در حال ساخت است.» (خبر در هفت‌برکه)

در حال حاضر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گراش در محل سابق مدرسه کامروا مستقر است. مصاحبه کامل‌تر با اسد محبی، مسئول مرکز آموزش سیار فنی و حرفه‌ای گراش در سال ۹۹ را می‌توانید اینجا بخوانید.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top