هفت برکه (گریشنا): حاصل زوم گروه رسانه‌ای زوم روی موضوع انتخابات، سه تله تئاتر طنز بود. هر چند این تیم در ایام انتخابات در مجموع ۱۱ اثر تولید کرد که این آثار در سه دسته‌ی استوری کلیپ، کلیپ کوتاه و ویدیو بلند دسته‌بندی می‌شوند. اما سه قسمت تله تئاتر مناظره در آن ایام بیشتر دیده شد.

در این‌جا و از این لینک می‌توانید آثار ساخته شده‌ی این گروه را ببینید. اما در این پست ما گفت‌وگویی با محمد صالح شاکری، کارگردان تله تئاتر مناظره داریم و قرار است پشت صحنه‌ی این تله تئاتر طنز را به مناسبت عید قربان با هم ببینیم.

zoom

تله تئاتر مناظره به کارگردانی محمدصالح شاکری و نویسندگی مجتبی بنی اسدی در قالب سه قسمت در ایام تبلیغات انتخابات منتشر شد. مجری طرح تله تئاتر مناظره گروه رسانه‌ای زوم است و بازیگران آن را عبدالرضا افشار، غلامرضا پورقائد، محمود علیپور و محمد شیروان
تشکیل می‌دهند.

این مجموعه سه قسمتی با حمایت موسسه خیریه شباب البرکه، مرکز نوآوری شهرستان گراش و گروه مردمی گراش همدل تولید و منتشر شده است. تصویر برداری این مجموعه را محمد‌رضا جعفری، علیرضا جعفرزاده و سیدرضا موسوی انجام داده‌اند و صدابرداری آن برعهده‌ی علی محمدی بوده است. محمد صالح شاکری و یونس زارعی کار تدوین این اثرها را بر عهده داشته‌اند.

معرفی گروه؟ و از چه تاریخی و چگونه فعالیت خود را آغاز کردید؟

زوم رسما از یکم فروررین ماه سال ۹۸ شروع به فعالیت کرد.و در طول یک سال و نیم گذشته به عنوان اولین گروهی که به طور مستقل با تولید محتوا در قالب مصاحبه‌های خیابانی و دوربین مخفی به مناسبت‌های مختلف و گاها مسائل روز واکنش نشان داده.

هدف از ساخت این کلیپ‌ها؟
زوم با توجه به سیاست‌گذاری‌های کلی‌ای که دارد، برخی از کار‌های اختصاصی خود را با هدف طنز اجتماعی، فرهنگ‌سازی و یا آگاهی بخشی تولید می‌کند. دسته‌ی دیگر تولیدات تیم مربوط به سفارشات تجاری و مردمی می‌باشد.

بازخوردهایی که بعد از انتشار داشتید، چه بود؟

با توجه به موضوع فیلم‌ها که به انتخابات اشاره داشت، همچنین خمیرمایه طنز موجود در آن، مجموعا تیم را با طیف مختلفی از بازخورد مواجه کرد.
بودند اشخاصی که به شدت طرفدار سه گانه مناظره بوده و آنها را با وسواس دنبال می‌کردند.
یا عزیزانی که به سبب لذتی که از دیدن فیلم‌ها بردند به‌ ما لطف داشتن و در انتشار و تبلیغ کار به صورت خودجوش به ما کمک کردند.
همچنین عزیزانی که به علت شوخی با شعار‌های انتخاباتی‌شان کمی ناراحت شدند و تعداد اندکی از مخاطبان که به دلیل نوع طنز موجود در فیلم‌ها، با آن ارتباط برقرار نکردند و کار را دوست نداشتند.

بازیگران این کار را بر چه اساسی انتخاب کردید؟ 

با توجه به این‌که قالب این مجموعه تله‌تئاتر (تئاتر کوتاه) بود و همچنین تجربه این عزیزان، به عنوان بهترین‌های تئاتر گراش تصمیم بر دعوت از این بازیگران عزیز و استفاده از تجربه‌ها و توانایی‌های آن‌ها در این مجموعه گرفته شد.

 برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟

همان طور که مخاطبان ما می‌دانند، ما فعالیت خودمان را به یک سبکِ خاص محدود نکرده‌ایم. ابتدا با مصاحبه خیابانی و دوربین مخفی، امروز با تله تئاتر و در آینده نیز افق‌هایی همچون ساخت فیلم کوتاه، شرکت در جشنواره‌ها و تنوع خدمات رسانی به مشتریان را در برنامه داریم.

 آیا تا به حال کسی از گروه حمایت کرده و آیا توقع حمایت از شخص یا ارگانی دارید؟
تا کنون زوم مورد حمایت خاص هیج ارگان، شخص یا نهادی نبوده و کاملا مستقل و خصوصی عمل کرده است.
اما در عوض این تیم توانسته در یک سال و نیم اخیر با بیش از ۴۰ ارگان، انجمن، گروه‌، نهاد و شخص همکاری داشته‌ باشد. همچنین هم اکنون زوم به عنوان یک گروه نوآور در مرکز نوآوری شهرستان گراش مستقر است.
اما لازم است تشکری داشته باشیم از آقایان مهدی وفایی‌فرد، جعفر یوسفی و مهدی فتاحی که در هنگام تولید تله تئاتر مناظره در کنار ما بودند.

پشت صحنه‌ی این ۳ تله تئاتر را ببینیم: