بستن

خیر گراشی سه مدرسه‌ای را که ساخته است بازسازی می‌کند

هفت برکه (گریشنا): یکی از ویژگی‌های خاص خیرین گراش این است که بعد از ساختن بنا و تحویل آن به دولت هم همچنان کار خود را ادامه می‌دهند. حاج علی‌بابا عسکری، خیر گراشی و از چهره‌های ماندگار شهر، دو مدرسه‌ی فاطمه الزهرا(س) و امام حسن عسکری(ع) را در سال ۷۴ و آموزشگاه امام رضا(ع) را در سال ۸۱ ساخته است و اکنون نیز در حال بازسازی این سه مدرسه است. پروژه‌ی مرکز نگهداری معلولین در داراب نیز از دیگر خدمات اوست.

حاج علی‌بابا عسکری، فرزند حسینعلی، یکی از تجار گراشی ساکن در دبی، ۷۳ سال سن دارد. در همایش چهره‌های ماندگار در سال ۹۷، نام او به عنوان خیر بنام گراشی در لیست ده چهره‌ی ماندگار گراش بود.

حسین عسکری، فرزند و نماینده‌ی این خیر گراشی، در گفت‌وگو با هفت‌برکه گفت: «او بانی خیر مدارس امام رضا(ع)٬ فاطمه الزهرا (س)، امام حسن عسگری(ع)٬ و مساجد خدیجه کبری (س)، ابراهیم خلیل الله و… است. با توجه به این که چند سال از ساخت این مدارس می‌گذرد، در حال حاضر حاجی برای بازسازی، مقاوم‎‌سازی و تجهیز این ۳ مدرسه اقدام کرده است.»

او در ادامه گزارشی از هزینه‌های صرف شده برای بازسازی این مدارس می‌دهد و می‌گوید: «مدرسه امام حسن عسکری در پشت بیمارستان و بلوار امام حسین(ع) قرار دارد. این مدرسه سال ۷۴ ساخته شده است و در حال حاضر ۱۵۰ میلیون تومان برای تجهیز آزمایشگاه و بازسازی مدرسه پیش‌بینی شده است.»

حسین عسکری در مورد مدرسه امام رضا(ع) می‌گوید: «مدرسه امام رضا(ع) در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد و از همان ابتدا به دلیل شهرستان شدن گراش به عنوان مجتمع اداری مورد استفاده قرار گرفت. این مدرسه سپس به مدرسه نمونه دولتی تبدیل شد و در حال حاضر مدرسه امام رضا(ع) یکی از دو مدرسه هیات‌امنایی شهرستان گراش است. برای ساخت سالن چند منظوره و تجهیزات مدرسه‌ی امام رضا(ع) با ۲۴۰ متر مربع زیربنا، تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که طبق برآورد هزینه‌‌ی انجام شده، تا اتمام کار این هزینه به یک میلیارد تومان خواهد رسید.»

مدرسه فاطمه الزهرا(س) در ابتدای بلوار معلم قرار دارد. بازسازی مدرسه‌ی فاطمه الزهرا(س) حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است که صرف طرح گازکشی و سیستم گرمایش مدرسه؛ شامل خرید پکیچ، بازسازی خانه سرایداری، بازسازی سرویس بهداشتی و آشپزخانه، بازسازی برق‌کشی و روشنایی مدرسه و نصب دوربین مداربسته در این مدرسه شده است.»

او اشاره‌ای نیز به ساخت مرکز نگهداری معلولین توسط حاج علی‌بابا عسکری در داراب می‌کند و می‌گوید: «از یک سال پیش در مرداد سال ۹۹ ساخت مرکز نگهداری معلولین در داراب آغاز شد که تا این جای کار با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان در مرحله‌ی فنداسیون و ستون می‌باشد.»

از دیگر کارهای این خیر گراشی می‌توان به ساخت یک مجتمع فرهنگی در مهدی‌آباد شیراز و مشارکت و پرداخت کمک هزینه‌ی دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش اشاره کرد.

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

11 نظر

  1. خدا خیرشون بده و ان شا الله سربلند و با عزت باشند.
    هرچند برخی از مردم ناراضی یا تحت فشار ای روزهای مملکت ممکن است متلکی و کنایه‌ای به خیریت بزرگوار بزنند اما اکثریت مردم شریف گراش قدردان زحمات این عزیزان هستند.

  2. انسانهای بزرگ‌ را باید قدردان بود بنده به نوبه خودم از تلاشهای جناب حاج علی بابا عسکری وفرزندان محترمش که در امور خیر هستن تشکر میکنم مخصوصا حسین اقا عسکری

  3. به خود میبالم که در شهری نفس میکشم که انبوهی از مردانی همانند حاتم طایی در خود جای داده.
    شیخ احمد های شهر من ،همانند مرواریدی میدرخشند و کرم و همت خود را به رخ جهانیان میکشند .

    خوشا به حال این بزرگان که اخرت خود را به دنیا ترجیح داده اند

    انشالله تمام این بزرگواران عاقبت به خیر شوند .امین

  4. والذین آمنوا و عملوا الصالحات لهم مغفره و اجرٌ کبیر

    کسانی  که دارند ایمان  به  او          نمایند   همواره   کار    نکو

    بر آنهاست آمرزش   از  کردگار      که اجری بزرگ است  اندر شمار

    فاطر ۷

    نکوکار و خیّر سخی جناب آقای حاج علی بابا عسکری

    امروزه در عصر ارتباطات و دنیای پر سرعت که با پیشرفت روز افزون علوم همراه است ،

    آنچه ملاک و پایه توسعه محسوب می شود علم و دانش است.

    یکی از راه های همگانی کردن فرهنگ شرکت در امور خیر در خصوص رفع نیازهای

    مدرسه ها و مدرسه سازی تقدیر از اقدامات سخاوتمندانه و ایثار گرانه ی خیّرین است.

    بدین وسیله از عمل خدا پسندانه ی حضرت عالی که در ساخت مدرسه :

    مکان تعلیم و تربیت ، آموزش علم و دانش و پژوهش و جایگاه مطالعه و تامل علمی و

    محل آموختن مهارت های زندگی اهتمام ورزیده اید ;

    به پاس این توفیق عظیم ، به رسم ادب و  ارادت و در کمال افتخار و در نهایت امتنان ;

    ازشما تشکر مینمایم

    از درگاه حضرت احدیت پیشگامی در عمل نیک توام با عزت و عظمت سدید و عمر مدید

    مسالت دارد.

    تویی آن گوهر پاکیزه که در عالم قدس               ذکر خیر تو بود حاصل تسبیح  ملک

    مدیرکل اموزش پرورش استان فارس
    فرهاد اسماعیلی

  5. دوست وبرادر عزیزم جناب حاج علی بابا عسکری
    باعث افتخار بنده هست دوستی با حضرتعالی عمل خداپسندانه شما قابل تقدیر است
    دکتر مسعود ابراهیم شاه
    مشاور اسبق نخست وزیر مالزی ماهاتیر محمد

  6. خیرّ محترم نیک اندیش   مدرسه ساز

     جناب آقای حاج‌علی بابا عسکری

    آسمان   بلند  فرهنگ و هنر ایران زمین ، پیوسته پر ستاره بر تارک جهان درخشیده است . غنای فرهنگی این سرزمین کهن ،برکسی پوشیده نیست.

    خیرین مدرسه ساز با فهم عمیق نسبت به ضرورت توسعه دانش و تولید اندیشه فرزندان پراستعداد این مرز و بوم را در نیل به افق های روشن ،یاری رسانیده و از این رو شایسته تجلیل و تکریم اند.

    اکنون که امر مدرسه سازی به همت نیک اندیشان خیرخواه به پدیده ای امید بخش در کشور تبدیل شده است وظیفه می دانم که نیت خیر و تلاش ارجمند شما را در این راه صمیمانه ارج نهیم

    خداوند بزرگ شما را در این مسیر خوش فرجام توفیق روز افزون عنایت فرماید.

      دکتر ناحیه ریس هولدینگ‌ برلیان خرمشهر

  7. خیر نیکوکار جناب حاج علی بابا عسکری

    درودی خالصانه و ارادتی خاضعانه محضر شما که مظهر مهر هستید و از تبار باران، فروغ مهرتان روشنی بخش حریم مهرورزی و ریزش ابر کرامتتان رویش زندگی است.

    شما یار دیار امروزید و یادگار ماندگار فردا.
    همیشه سلامت باشید

  8. سلام و درود براین مرد بزرگوار خدا خیرش بده چون اینها هستن باقیات و صالحات هستن امیدوارم آقازاده ایشان آقای حسین عسکری راه ایشان را ادامه بدهد و به آقای حاج علی عسکری عمر با عزت همراه باسلامتی اعطا فرماید.آمین یا رب العالمین از طرف رحیم نبی

  9. سلام و درودبیکران بر مردان باغیرت و مهربان حاج آقای عزیز جناب علی عسگری که هم در تجارت خارج و هم در اخلاق و نیکوکاری خوش درخشیدن و باعث افتخار ایران و ایرانی هستین . نامتان جاوید و وجودتون پر از سلامتی و وجودتون نعمت برای همه ما . خداوند محافظتون باد مرد قوی خطه گراش. آرزوی عزت و سلامتی براتون داریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top