بستن

طلوع دوباره‌ی هشتمین آفتاب در گراش

هفت‌برکه: برای هفتمین سال متوالی، تصویری از حرم مطهر امام هشتم در همایش هشتمین آفتاب شهرستان گراش بازآفرینی شده است. این جشنواره بعد از یک سال برگزاری مجازی، امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت یک سوم فضای موجود برگزار می‌شود. هفتمین دوره‌ی همایش هشتمین آفتاب از ۳۰ خردادماه تا ۳ تیرماه ۱۴۰۰ به مدت پنج شب، هر شب ساعت ۲۲:۰۸ در حسینیه‌ی حضرت ابوالفضل(ع) گراش برگزار می‌شود.

محمدعلی شامحمدی، تهیه‌کننده این مراسم، می‌گوید: «در سال گذشته ناچار شدیم به علت شیوع کرونا، ششمین دوره همایش را کاملا به صورت مجازی برگزار کنیم. اما امسال با رعایت تمام پروانامه‌های بهداشتی و با استفاده از یک ظرفیت فضای حسینیه این مراسم را به صورت حضوری و در مدت زمان کمتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌کنیم. در کوچه‌ی کنار حسینیه نیز صندلی چیده شده است و حاضران می‌توانند تصویر مراسم را بر روی پرده‌ای که نصب شده است ببینند تا از تجمع جلوگیری شود. درون سالن حسینیه هم برنامه‌های متنوعی برای کودکان در نظر گرفته‌ایم، از جمله نقاشی و قصه‌گویی و ساخت کاردستی و …»

محمد رستم‌پور، مدیر همایش هشتمین آفتاب، نیز می‌گوید برنامه‌های متنوعی شامل مداحی، سخنرانی، شعرخوانی شاعران، گفت‌وگو، اجرای گروه سرود راویان آفتاب، و حمل پرچم حرم مطهر در ویژه‌برنامه «زیر سایه‌ی خورشید» برای این پنج شب تدارک دیده شده است. او می‌افزاید: «برنامه امسال ما این است که این پنج شب مراسم را به پنج شهید گرانقدر گراش تقدیم کنیم. شب اول را به شهید نورسته خواجی تقدیم کردیم، چون در آن شب ویژه‌برنامه حضرت معصومه(س) را داشتیم و مناسب دیدیم که یک شهیده انتخاب شود. شب دوم به شهید علی صمیمی که تاریخ تولدش اول تیرماه بود تقدیم شد. شب سوم نیز به شهید مهدی رادمرد که تاریخ تولدش اول تیرماه بود تقدیم شد. شب چهارم به شهید غلامعباس مسیحی، و شب پنجم نیز به شهید عبداللهی تقدیم خواهد شد.»

همانند سال‌های گذشته، کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب گراش وابسته به موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش، برگزارکننده‌ی این مراسم است و از نهادها و ارگان‌های دیگر نیز کمک گرفته است.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top