بستن

نتایج نهایی انتخابات شورای ششم گراش در یک نگاه

هفت‌برکه: مردم گراش در ششمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر گراش به تغییر رای دادند و جوان‌ترین ترکیب ادوار را انتخاب کردند. نماد این تغییرخواهی از یک سو انتخاب علیرضا دانشور و سعید جعفری، بود و از سوی دیگر، کاهش آرای مصطفی خورشیدی و حذف اکبر باقرزاده.

میانگین سنی این دوره اعضای شورا ۳۷ سال است. دانشور و جعفری دو تن از نامزدهای جوانی بودند که در انتخابات دوره قبل نیز با اقبال نسبتا خوبی مواجه شده بودند. در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ دانشور با کسب ۶۱۹۶ رای و جعفری با کسب ۶۰۸۴ رای به عنوان نفرات اول و دوم رقابت تنگاتنگی با هم داشتند.

در پی آنها، ناصر دلخوش که سابقه‌ی نامزی در انتخابات مجلس دوره قبل را نیز داشت، ۵۷۷۲ رای کسب کرد. مصطفی خورشیدی که در انتخابات دوره قبل شورای شهر با کسب ۷۱۱۴ رای به عنوان نفر اول وارد شورا شده بود، این بار هم توانست اعتماد مردم را برای کسب ۴۸۶۱ رای از آنان جلب کند و به عنوان نفر چهارم وارد شورا شود. علی بیضایی با ۳۰ سال سن جوان‌ترین منتخب این دوره نیز ۴۲۰۹ رای کسب کرد تا خودش را در ترکیب  پنج نفره‌ی شورای ششم جا دهد.

مهندسان پشت در شورا

منصور فیروزی و ابراهیم وقارفرد، دو عضو نظام مهندسی گراش، با کسب ۳۹۸۳ و ۳۱۹۷ رای در رتبه‌های ششم و هفتم ایستادند و به عنوان نفرات اول و دوم علی‌البدل شورا انتخاب شدند تا این دوره نیز جامعه‌ی مهندسان نماینده‌ای در شورای شهر نداشته باشد. رتبه هشتم با ۳۱۹۱ رای به کهنه‌کارترین عضو زن ادوار شوراها یعنی مهروش شیبانی رسید تا جمع سه‌نفره‌ی اعضای علی‌البدل نیز مشخص شود.

شگفتی این دوره: اکبر باقرزاده

وضعیت اکبر باقرزاده در این دوره پر از شگفتی بود؛ از رد صلاحیتش در لحظه‌ی آخر در هیات نظارت گراش، تا تایید صلاحیتش در لحظه‌ی آخر در هیات نظارت مرکزی، تا تبلیغات پررنگش در روزهای اولیه انتخابات، و در نهایت، کسب ۲۷۶۵ رای و رتبه‌ی یازدهم.

این تازه آغاز راه شورای ششم است. شورایی که بر خلاف شورای پنجم از اعضای جوان و تازه نفس تشکیل شده است و بیشتر آن‌ها رد آغاز راه مدیریت شهری گراش هستند. 

▫️تعداد آرا انتخابات شورای شهر گراش ۱۴۸۳۷ رای بود که ۶۳۲ رای باطله در این انتخابات به صندوق ریخته شد. بر اساس برآورد هفت‌برکه انتخابات شورای شهر با مشارکت ۵۷ درصدی واجدین شرایط همراه بود که نسبت به دوره قبل ۸ درصد مشارکت کمتری را نشان می‌دهد.

نتیجه نهایی ششمین دوره انتخابات شورای شهر گراش

اعضای اصلی

۱- علیرضا دانشور فرزند عبدالغفور با ۶۱۹۶ رای و ۴۲.۲ دهم درصد آرا

۲- سعید جعفری فرزند غلامعباس با ۶۰۸۴ رای و ۴۱.۵ درصد آرا

۳- ناصر دلخوش فرزند عبدالمهدی با ۵۷۷۲ رای و ۳۹.۴ درصد آرا

۴- مصطفی خورشیدی فرزند علی با ۴۸۶۱ رای و ۳۳.۲ درصد آرا

۵- علی بیضایی فرزند محمد با ۴۲۰۹ رای و  ۲۸.۷ درصد آرا

اعضای علی‌البدل 

۶-  منصور  فیروزی فرزند غلامعلی با ۳۹۸۳ رای و  ۲۷.۱ درصد آرا

۷- ابراهیم وقارفرد فرزند علی‌اکبر با ۳۱۹۷ رای و ۲۱.۸ درصد آرا

۸-  مهروش شیبانی عمله فرزند محمدرضا با ۳۱۹۱ و ۲۱.۸ درصد آرا

آرا سایر نامزدها

۹- فرشید شکوه فرزند علی‌اصغر با ۳۱۷۵ رای

۱۰ – زهرا خواجه‌زاده فرزند زین‌العابدین با ۳۰۸۰ رای

۱۱- اکبر باقرزاده فرزند حسنعلی با ۲۷۶۶ رای

۱۲-  احمد غلامی فرزند علی با ۱۷۹۱ رای

۱۳-  حسین  عباسپور فرزند محمد با ۱۵۸۹ رای

۱۴- امیرمختار بلاغی اینالو فرزند مرادعلی با ۸۵۰ رای

۱۵- حمیدرضا غلامی‌زاده فرزند عیسی با ۷۳۰ رای

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top